2014-02-05, 19:29
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Man får röka i sin egen lägenhet, och på sin balkong. Punkt slut. Hyresgästföreningen kan inget göra, och inte hyresnämnden heller.
Nej ditt idiotfan. Det står i alla bostadgar oavsett för hyres eller bostadsrätt att man ska bedriva sitt boende på sådant sätt att det inte stör grannarna!
Citera
2014-02-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Nej ditt idiotfan. Det står i alla bostadgar oavsett för hyres eller bostadsrätt att man ska bedriva sitt boende på sådant sätt att det inte stör grannarna!

Hörru du. Istället för och komma med påhopp, så leta du upp en dom där hyresvärden fått rätt när de vräkt en person som rökt! eller vart i lagtext, förarbete etc det står. Jag lovar, om du hittar den rättspraxisen, så sätter jag in 100 spänn på ditt konto.
Citera
2014-02-10, 00:31
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Hörru du. Istället för och komma med påhopp, så leta du upp en dom där hyresvärden fått rätt när de vräkt en person som rökt! eller vart i lagtext, förarbete etc det står. Jag lovar, om du hittar den rättspraxisen, så sätter jag in 100 spänn på ditt konto.
Självfallet kommer du aldrig sätta in några pengar på mitt konto. Och dessutom behöver jag inte dina små fjantpengar. Störande grannar vräks. Störande kan vara lite allt möjligt. Och nej jag tänker inte fördjupa mig mer i det.
Citera
2014-02-10, 01:27
Medlem
Citat:
Självfallet kommer du aldrig sätta in några pengar på mitt konto. Och dessutom behöver jag inte dina små fjantpengar. Störande grannar vräks. Störande kan vara lite allt möjligt. Och nej jag tänker inte fördjupa mig mer i det.

Bra idé, då du har fel. Faktum är att det t.o.m. finns rättsfall där rökning på balkong har ansetts vara ok och en boende i ett flerfamiljshus får acceptera att rök kan tränga in i lägenheten genom öppna dörrar och fönster. Faktum är det inte heller behöver innebära att man blir skadeståndsskyldig för ev. behov av renovering om man t.ex. vädrar regelbundet i större omfattning. Normal rökning i en lägenhet är alltså något som grannar och hyresvärd får acceptera det ligger inom inom ramen för ett normalt brukande enligt den praxis som finns.
Citera
2014-02-10, 06:14
Medlem
Citat:

Jag kan höja upp det till 1000 spänn lätt utan att jag känner mig orolig. Det finns inte att hitta, det du hänvisar till.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in