Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2014-11-04, 19:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Sådana trådar bör papperskorgas. Men bara om det finns en motsvarande stor tråd. Om inte så har inte längre flashback fullständig yttrandefrihet.

Det du vill ha är alltså något i stil med nazistforumets "Stora tråden om judefrågan" där man samlar allt inlägg av en viss typ på ett ställe.

Jag föreslog faktiskt precis samma sak när judetrådarna härjade som värst i PU:

http://www.flashback.org/p49343457#p49343457

Jag fick dock mothugg från folk som hävdade att monstertråden i nazistforumet inte alls fungerade och att man där var mycket missnöjda med den lösningen.

Vet inte vad som sedan hänt eftersom jag inte brukar posta där, men tråden tycks i vart fall finnas kvar.
Citera
2014-11-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det du vill ha är alltså något i stil med nazistforumets "Stora tråden om judefrågan" där man samlar allt inlägg av en viss typ på ett ställe.
Om alternativet är att ha den typen av åsikter överallt på forumet så är det att föredra särskilda trådar för sådana åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag föreslog faktiskt precis samma sak när judetrådarna härjade som värst i PU:

http://www.flashback.org/p49343457#p49343457

Jag fick dock mothugg från folk som hävdade att monstertråden i nazistforumet inte alls fungerade och att man där var mycket missnöjda med den lösningen.

Vet inte vad som sedan hänt eftersom jag inte brukar posta där, men tråden tycks i vart fall finnas kvar.
Jag vet inte heller. Man kan ju säga att det fungerar på så vis att man ser mindre antisemitism på forumet. Där har ju också hets mot folkgruppregeln haft betydelse.
Citera
2014-11-05, 00:59
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Sådana trådar bör papperskorgas. Men bara om det finns en motsvarande stor tråd. Om inte så har inte längre flashback fullständig yttrandefrihet.

Jag tycker precis tvärtom. Även antisemiter (som exempel) ska kunna starta trådar. Det handlar om möjligheter till viss mognad, personlig utveckling och att lära sig att ställa 'rumsrena' frågor. Men då menar jag inte rena hattrådar, utan försök att överbrygga hatet och komma till någon slags saklighet.

Exempel: en tråd som frågar sig hur mycket makt judar har i svenska media, och söker statistik för att belysa den frågan.

Att samla ihop allt om ett känsligt ämne i en slasktråd är exakt det problem jag vänder mig mot i TS.
Senast redigerad av BaalZeBub 2014-11-05 kl. 01:01.
Citera
2015-01-09, 10:27
Medlem
swimp78s avatar
Hur kommer det sig att tråden "Början på ett mediakrig om mångkulturen" tillåts vara en tråd som till 9/10 fall handlar om allt och inget och inte beöver vara topic?

Som jag förstår anses tråden vara något av en tråd för forumets "intellektuella" invandringskritiker, ofta refereras den till med hög svansföring - men majoriteten av inläggen handlar inte om något mediakrig om mångkulturen.

Förstår inte hur denna alltmöjligt-soppa tillåts existera utan ingrepp från moderatorer. Får nästan intrycket att tråden skyddas och omhuldas av di där uppe.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in