2014-10-30, 16:45
Medlem
Hej!
Det är så att jag använder min iPad när jag är inne på Flashback och det finns några saker jag tycker borde fixas så att Flashback går att användas på iPad till 100%. Det finns faktiskt bara en sak som jag märkt inte fungerar och det är rullgardinsfunktionen högst upp på menyn där det står Data, Droger, Fordon osv. Men om jag vill se mina citerade inlägg går det inte eftersom iPad har ingen mus och därför fungerar det inte att dra ned "rullgardinen" på iPad och andra pekenheter.
Allt annat på Flahback fungerar perfekt på min iPad. Och Flashbacks telefon anpassade sida är rena rama skämtet
Vad tycker ni? Är det en bra idé att ändra menyn högst upp så att man kan använda iPaden fullt ut?
PS: Min iPad flippar ut ibland och det hände nu och "rullgardinen" åkte ner passande...

Värt att tilläggas är att jag använder Apples egna webbläsare safari.
Senast redigerad av LilleVarg 2014-10-30 kl. 16:52.
Citera
2014-10-30, 16:55
Bannlyst
Aldrig läst iPad så många gånger i ett inlägg.

Svaret på svävande TS är ett rungande NEJ.
Citera
2014-10-30, 16:55
Medlem
Kuittsas avatar
Ja det där med rullgardinerna är väldigt störande när jag använder min Lenovo ideatab för att surfa på flashback. Så om det finns någon teknisk lösning på problemet så väntar jag ivrigt på att det ska fixas.
Citera
2014-10-30, 18:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Flashbacks telefon anpassade sida är rena rama skämtet
Du vet att det finns en sådan och ändå placerar du tråden här?
(FB) Flashback Forum - nu även i mobilversion !!!
Jag har aldrig haft en iPad men kan man inte lägga bokmärken på en sådan?
Citera
2014-10-30, 18:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Har sen uppdateringen till iOS 8 fått problem när jag ska markera för redigering i inlägg.

Nån gång har det hänt att det hängt sig när jag stegat för snabbt på backstegstangenten.
Citera
2014-10-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du vet att det finns en sådan och ändå placerar du tråden här?
(FB) Flashback Forum - nu även i mobilversion !!!
Jag har aldrig haft en iPad men kan man inte lägga bokmärken på en sådan?
Det jag vill med tråden är att de anpassar original verisionen av Flashback så att man kanske kan ändra menyn högst upp så att den ser exakt likadan ut som idag men att det går att "klicka" där och välja alternativen med en mackapär med pekskärm. Jag vill absolut inte använda mobilverisionen på iPaden den är sämst! Vad menar du, att den här tråden som inte äns handlar om mobilverisionen ska skrivas i en tråd om Flashbacks mobilverision?!
iPad klassas mer som en dator än en mobil eftersom mobilverisionen finns bara av en anledning och det är att den ska vara lätt att använda med en liten skärm!

epost72 mobilverisionen är inte tillgänglig för iPad du borde läsa på lite innan du uttalar dig, du som har varit medlem här bland Flashbackgänget så länge
Senast redigerad av LilleVarg 2014-10-30 kl. 19:07. Anledning: Epost72 meddelande
Citera
2014-10-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har sen uppdateringen till iOS 8 fått problem när jag ska markera för redigering i inlägg.

Nån gång har det hänt att det hängt sig när jag stegat för snabbt på backstegstangenten.
Jag har också haft problem med Flashback sedan jag uppdaterade till iOS 8 ännu värre blev det när jag uppdaterade till iOS 8.1 just nu väntar jag på iOS 8.1.1 som jag hoppas löser problemet. För mig hänger den sig väldigt ofta när jag raderar en bokstav eller så och det har hänt några gånger när jag räknar upp resultatet i SHL 1X2 tipset och det är väldigt irreterande när man nästan är klar och får börja om igen
Citera
2016-02-28, 20:58
Medlem
Två år senare står jag här och kan säga att Flashbacks forum fungerar alldeles utmärkt på min Ipad! Om ni är trötta på att skriva på tangentbordet är en surfplatta ett väldigt bra alternativ!
Citera
2016-02-28, 22:27
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Två år senare står jag här och kan säga att Flashbacks forum fungerar alldeles utmärkt på min Ipad! Om ni är trötta på att skriva på tangentbordet är en surfplatta ett väldigt bra alternativ!

Använder du Safari som webläsare?
Citera
2016-02-29, 11:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ägnar stor del av tiden på Flashback via iPad och tycker det är helt OK, speciellt om man ska läsa endast, då är det ganska behagligt.

Men tror de är samma som TS menar som jag saknar på Flashback @iPad och det är den där "rullgardinen" där man bland annat kan se Citerade svar från andra användare och det. Eller ändra sidbredd, och vad mer det står, skriver från iPad atm så kan inte se..
Går int få ner den varken med Safari, Chrome, Yandex eller Firefox. (eller Opera som jag testade ett tag)

Vore najs att få det åtgärdat, iPad tar ju över mer och mer från datorerna så anpassning av Flashback är rätt viktigt.
Citera
2016-02-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ägnar stor del av tiden på Flashback via iPad och tycker det är helt OK, speciellt om man ska läsa endast, då är det ganska behagligt.

Men tror de är samma som TS menar som jag saknar på Flashback @iPad och det är den där "rullgardinen" där man bland annat kan se Citerade svar från andra användare och det. Eller ändra sidbredd, och vad mer det står, skriver från iPad atm så kan inte se..
Går int få ner den varken med Safari, Chrome, Yandex eller Firefox. (eller Opera som jag testade ett tag)

Vore najs att få det åtgärdat, iPad tar ju över mer och mer från datorerna så anpassning av Flashback är rätt viktigt.
Det går att hitta till citerade inlägg. Tryck på skruvmejseln och skiftnyckeln högst upp i det högra hörnet. Tryck sedan bakåt (i webbläsaren) och rullgardinen åker ned.
Citera
2016-02-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Använder du Safari som webläsare?
Ja det gör jag. I början använde jag endast Google Chrome men när iOS 7 kom ut blev upplevelsen på Safari mycket bättre i mitt tycke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in