Riskerar hellre ekonomi än min hälsa, rök grönt mina vänner det är inget att skämmas över.
Efteratt snuten bustade mig för weed förra vintern bestämde jag mig för att skippa RC-spiceoiderna och stå upp för det hederliga valet av berusning.
Körde väldigt lugnt & sällan på slutet men dom flesta alternativ var knappt behagliga och vad dessa rökmixar erbjöd bleknar värdemässigt i förhållande till vad mjuka fluffiga plantor ger!
Citat:
Ursprungligen postat av
thejam
Borde det inte vara möjligt att fixa nån specifik lag mot just spice. Visst, jag fattar att det är olika substanser som har spice som samlingsnamn, men borde ju gå att utforma nån lag så att alla nya spice-liknande substanser är olagliga. Sen kan ju staten testa dom och avkriminalisera specifika substanser om det visade sig att dom inte var skadliga.
Lösning nr 2 kan ju vara att göra processen för klassning mindre komplicerad så det går snabbare att klassa skit som folk dör av.
Ännu mera och ännumera förbud?

Hade man
inte förbjudit dom första populära Spice-serierna utan låtit de tidiga JWH-versionerna finnas tillgägliga skulle vi aldrig haft okända dödsfall på blandade tok-substanser.
Brukarna och samhället hade blivit
mycket väl bekanta med JWH-018 och lärt sig gränserna mot vad som är farligt, samt få en grundlig förståelse kring denna molekyl + människa i det långa loppet.
Vad har vi istället?
Ett femtiotal mycket mer eller mindre farliga substanser som kretsar omkring en totalt miserabel marknad.
Med en liten internt visualiserad graf i kan vi skåda hur klassning och förbjudning leder rätt ner i avgrunden i.o.m bl.a effekter av efterföljande lansering.