Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-04, 13:49
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Bedrövligt bara att höra om alla som tycker synd om sig själva för att staten eller Sverige har lagar.
Det finns en jävla massa konstiga lagar det är bara att acceptera.
Bryter man medvetet mot en lag måste man vara beredd att ta konsekvensen.

Jag håller med, det finns mycket konstiga lagar och andra företeelser i samhället. Men ska vi för den skull bara finna oss i det, kan vi ju lika bra börja att röka spice och hoppas på en snabb död
Citera
2014-11-04, 16:43
Medlem
För att spice är underbart
Citera
2014-11-04, 22:18
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Varför är det inte då fullt normalt att gå på krogen nykter? Varför blir människor kränkta av det?

Hur går resonemanget egentligen? Dricker man inte alkohol på krogen tar man väl något annat

För att de flesta tar berusningsmedel när de går ut.
Angående att folk blir kränkta, förstår inte riktigt vad du menar med det.
Du har dock all rätt att gå på krogen utan berusningsmedel.
Sedan är det väl upp till var och än ifall de vill inta det, det finns nog en del som går på krogen nykter.
Citera
2014-11-04, 22:32
Medlem
murder_us avatar
I dagens SvD skriver den gamle senile Fred Nyberg att det är legaliseringsdebatten som gör att folk röker ihjäl sig på spice.
artikel
Citat:
I den dagsaktuella debatten har någon naivt framfört att legalisering av cannabis skulle få unga att avstå från spice men forskningen visar att det är just de som har börjat med cannabis, framför allt i form av marijuana, som söker sig till rökning av spice. Man ser de syntetiska preparaten som ett attraktivt alternativ till marijuanan.
JUST DÄRFÖR ATT DET ÄR LAGLIGT. Folk kommer att berusa sig oavsett. Hoppas du brinner i helvetet ihop med den förbannade Nils Beijerot, för du dör snart ditt gamla as.
Du har blod på dina händer.

Kan någon maila gubbjäveln och förklara hur långt från verkligheten han befinner sig och länka till den här tråden ?
Citera
2014-11-04, 22:45
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
I dagens SvD skriver den gamle senile Fred Nyberg att det är legaliseringsdebatten som gör att folk röker ihjäl sig på spice.
artikel

JUST DÄRFÖR ATT DET ÄR LAGLIGT. Folk kommer att berusa sig oavsett. Hoppas du brinner i helvetet ihop med den förbannade Nils Beijerot, för du dör snart ditt gamla as.
Du har blod på dina händer.

Kan någon maila gubbjäveln och förklara hur långt från verkligheten han befinner sig och länka till den här tråden ?

Vissa människor kan man inte resonera med. De får för sig sådana där saker och vänder på statistiken för att försvara en redan intagen ståndpunkt.
Citera
2014-11-04, 23:31
Medlem
Pratade med en holländare tidigare i höstas och frågade ifall de hade något problem med spice i Holland. Han och hans kompisar hade aldrig hört talats om spice, trots att de var väldigt insatta i droger. Tycker det säger ganska mycket om vad en legalisering skulle innebära.
Citera
2014-11-05, 06:55
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Haha jag hoppas innerligen du inte menar allvar med den posten.

Det var mer givande än ditt inlägg iallafall. Han förde fram ett argument. Gillar du det inte kan du ju gärna förklara varför istället för att bara peka och säga att han är dum i huvet, vilket gör dig till idioten.

OnT: Dags att kriminalisera spice, det är ju bevisligen skit RCs för det mesta. Synd, för det sprider dåligt rykte om RCs överlag som i vissa fall kan vara jäkligt bra. Men något måste göras när folk dör åt höger och vänster av det.
Citera
2014-11-05, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Det var mer givande än ditt inlägg iallafall. Han förde fram ett argument. Gillar du det inte kan du ju gärna förklara varför istället för att bara peka och säga att han är dum i huvet, vilket gör dig till idioten.

OnT: Dags att kriminalisera spice, det är ju bevisligen skit RCs för det mesta. Synd, för det sprider dåligt rykte om RCs överlag som i vissa fall kan vara jäkligt bra. Men något måste göras när folk dör åt höger och vänster av det.

Dom klassar ju redan spicesorter flera gånger om året, det kommer en ny klassning i vår som kommer att knipa de flesta som finns ute nu. Trist för dom schizofrena och smärtpatienterna, men det finns bättre droger.
Citera
2014-11-05, 08:38
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Billigt och lagligt, då lockar det människor.
Nuff said!
Citera
2014-11-05, 13:12
Medlem
Jag tycker att det skall rökas mer spice,,då rensar vi ut massa knarkare i från samhället
Citera
2014-11-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Jag tycker att det skall rökas mer spice,,då rensar vi ut massa knarkare i från samhället

Jag antar att du behåller samma ståndpunkt även om det är din egen son/dotter som blir inlagd efter rökt spice?
Citera
2014-11-05, 17:34
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Jag hoppas du trollar.

Du fattar väll själv att större andelar missbrukare i befolkningen även kommer påverka dig. Antingen genom höjd skatt, nån pundare skäl av dig eller att någon i sitt rus våldför sig på dig eller din familj. Nu är detta betende inte förknippat med just spice utan missbrukare rent generellt.

Vad jag dock inte förstår är hur våra politiker som ska representera "toppskiktet" av vårt samhälle inte kan ta till sig vetenskaplig fakta och statestik.

Visst, det låter bra att kunna skandera "vi kommer aldrig släppa kampen mot knarket", men vad uträttar man i verkligheten? Har missbruket minskat? Nej det har ökat. Så man har helt enkelt slösat på polisens resurser och sen har man mage att vara stolt över det.

När det kommer till droger så kan man inte se det svart på vitt, allt handlar om att minimera skadorna.
Jag har ett exempel:

Jag har två kompisar som rökte väldigt mycket cannabis under sin gymnasieperiod. En av dessa blir tagen av polisen. Den andra personen blev aldrig påkommen.

Personen som aldrig blev påkommen fick efter avslutad skolgång ett helt okej första jobb. Personen som blev påkommen blev nekad gång på gång för att han var med i belastningsregistret.

Han som aldrig blev påkommen slutade röka cannabis efter något år för att kunna prestera ännu bättre på jobbet. Han som aldrig fick något jobb började däremot att röka mer, och efter ett tag även sälja cannabis för att få en inkomst. Båda personerna var likvärdiga och kunde i praktiken utfört samma arbete. Bara att en av dem var dömd för ringa narkotikabrott.

Här ser vi ganska svart på vitt att den farligaste bieffekten av cannabis är att bli påkommen. Så hur logiskt är det att fortsätta denna jakt på brukare?

Det är enbart enfaldiga Svensson som inte tänker längre än Aftonbladet.se som kan försvara häxjakten på cannabisanvändare. Tänker man på samhällets, sitt eget och missbrukarens bästa legaliserar man cannabis och byter ut straffen mot vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in