• 1
  • 2
2014-10-29, 03:58
Medlem
Absenors avatar
Är det bara jag som har tröttnat på Hollywood profuktioner? Explosioner i varje film och allt för att man ska håva in cash.

Här rekommenderar vi filmer från udda länder. Kan rekommendera "machuca" en film från Chile och utspelar sig under pinochets tid

http://m.imdb.com/title/tt0378284/
Citera
2014-10-29, 04:22
Medlem
Bror.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absenor
Är det bara jag som har tröttnat på Hollywood profuktioner? Explosioner i varje film och allt för att man ska håva in cash.

Här rekommenderar vi filmer från udda länder. Kan rekommendera "machuca" en film från Chile och utspelar sig under pinochets tid

http://m.imdb.com/title/tt0378284/

Explosioner förekommer nästan enbart i actionfilmer, och det är långt ifrån alla av dagens filmer som är av den genren. Om det är det du tröttnat på kanske du bör se välja en annan biofilm än action nästa gång. Det görs mycket bra film i Hollywood än i dag.
Citera
2014-10-30, 00:55
Medlem
Absenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
Explosioner förekommer nästan enbart i actionfilmer, och det är långt ifrån alla av dagens filmer som är av den genren. Om det är det du tröttnat på kanske du bör se välja en annan biofilm än action nästa gång. Det görs mycket bra film i Hollywood än i dag.

Jo förstår men ibland tycker jag att lågbudget är bättre.

Kom igen, ingen som har filmer från udda länder som är sevärda?
Citera
2014-10-30, 08:47
Medlem
psaks avatar
Gudarna måste vara tokiga (Botswana, Sydafrika)
Hemligheten i deras ögon (Argentina)
Zift (Bulgarien)
Himala (Filippinerna)
Big bad wolves (Israel)
Sommaren i La Goulette (Tunisien)
Monanieba (Georgien)
Citera
2014-10-30, 11:10
Medlem
psaks avatar
Skämmes ta mig fan, jag glömde ju de utmärkta spökhistorierna från Thailand: See Prang och Ha phraeng.
Citera
2014-10-30, 11:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Skämmes ta mig fan, jag glömde ju de utmärkta spökhistorierna från Thailand: See Prang och Ha phraeng.

Thailand är ju inte direkt något udda filmland, dom släpper bra filmer varje år.
Citera
2014-10-30, 11:37
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Thailand är ju inte direkt något udda filmland, dom släpper bra filmer varje år.
Jaha, inga som dyker upp ofta när jag söker runt. Det är ju mer udda än de Hollywood-produktioner som TS har tröttnat på iaf.
Citera
2014-10-30, 11:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Jaha, inga som dyker upp ofta när jag söker runt. Det är ju mer udda än de Hollywood-produktioner som TS har tröttnat på iaf.

Problemet är väl att det är svårt att hitta om man inte vet var man ska leta, men du har i alla fall rätt i att det är annorlunda än de generiska Hollywoodfilmerna. Men finns betydligt mer udda filmländer än Thailand som har varit på frammarsch i ett par år nu efter Ong-Bak, Shutter och diverse skräckfilmer och så, då är väl Indonesien mera udda som filmland om man bortser ifrån The Raid-filmerna.

Sen kan TS spana in Ilo Ilo ifrån Singapore, en bra film!
Citera
2014-10-30, 12:39
Medlem
psaks avatar
Citat:
Problemet är väl att det är svårt att hitta om man inte vet var man ska leta, men du har i alla fall rätt i att det är annorlunda än de generiska Hollywoodfilmerna. Men finns betydligt mer udda filmländer än Thailand som har varit på frammarsch i ett par år nu efter Ong-Bak, Shutter och diverse skräckfilmer och så, då är väl Indonesien mera udda som filmland om man bortser ifrån The Raid-filmerna.

Jo, att det finns ännu mer udda filmländer än Thailand inser jag också men filmerna jag nämnde är tillräckligt sevärda oavsett mest udda landet eller ej. Apropå Indonesien kan jag förresten nämna Forbidden door, som också rör sig i skräckgenren.
Citera
2014-10-30, 14:07
Medlem
Absenors avatar
Tack gubbar ska kolla på de här filmerna. Har Nigeria bra filmer? Eftersom de producerar mest filmer i världen eller fan det var
Citera
2014-10-30, 16:06
Medlem
Citat:

Föreslår man icke-Hollywoodartade filmer ifrån Thailand är det ju en prestation att inte nämna Weerasethakul vid namn.

Problemet ligger i definitionen av udda. För en som bara sett Hollywoodfilmer räcker det ju att gå till Frankrike för att uppleva en annan filmkultur. Är man helt färsk på den asiatiska scenen hade jag rekommenderat Japan långt före Indonesien och Thailand. Iran skulle jag personligen rekommendera, långt ifrån Hollywood och ofta bra.
Citera
2014-10-30, 16:19
Medlem
morkfromorks avatar
http://www.imdb.com/title/tt1845838/?ref_=fn_al_tt_3

Metro Manila - Filippinerna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto