2015-05-16, 07:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Tyvärr? Skit på dig! Svenskdjävel! Hederlig inkomst? Vad Fan Är det? Jag är halvtattare och har Fan aldrig lurat en hederlig människa på en enda spänn. Sug din egen kuk. Hederlig inkomst? Jag är flyttgubbe och bär pianon och flyglar trappor upp och ner. Försök själv. Det är min inkomst.

Då har du uppenbarligen lurat någon ohederlig människa? Jag är fullt övertygad om att många rövare och banditer skulle anse sig själva som riktiga hedersmän. Men nu är det så att det inte självbilden som omgivningen ser.

Tattare som stjäl är tjuvar. Även vanliga mänskor kan vara tjuvar, däremot inte tattare, för tattare är en folkgrupp även enligt dom själva.
Citera
2015-07-04, 21:09
Medlem
(Q) Okej att använda "tattare" istället för tjuvar?

Ja.

Om någon känner sig förolämpad, (vill bli kallad tjuv istället)

Så kan DU förklara här
Citera
2015-07-05, 08:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Här kan man läsa om en kvinna som minns "tattarkravallerna" i Jönköping 1948, och en del annat om hur begreppet "tattare" har använts.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/h...a-i-jonkoping/
Citera
2015-07-05, 08:32
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Här kan man läsa om en kvinna som minns "tattarkravallerna" i Jönköping 1948, och en del annat om hur begreppet "tattare" har använts.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/h...a-i-jonkoping/

Jönköping är väl fortfarande fullt med tattare?
Citera
2015-07-06, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAGINATION
Alltså, tattare är väl såna som lever på existensminimum och köper eldorado eller något annat taskigt märke?

Låter mer som att det var en tjuv.

alltså shit FY fan va dömande ni e.. Hur fan vet du hur vi lever våra liv...
Ja e resande fast inkomst köper i te de billigaste skitet...
Fy fan för er som bara snackar skit ni vet ingenting...
Citera
2015-07-06, 19:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gauelinna

Kan du ta det där igen på riktigt svenska så vi förstår vad du menar?
Citera
2015-07-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Kan du ta det där igen på riktigt svenska så vi förstår vad du menar?
Ja skriver riktigt på svenska många i denna tråd som e dömande... Ja har läst allt oh ja har rätt till en åsikt.
Ja växte upp me att aldrig någonsin säga att ja va resande för.. Ja förstod de inte.. Tills min lärare fick höra de oh sa din jävla tattare du ska inte va här... 16 år gammal oh blev där nertryckt.. Då fatta ja va min mamma mena... Folk som inte känner resande skriver att dom e tjuvar slödder lösdrivare... Så jävla patetiskt så de finns inte! Ja e stolt att i mitt blod rinner där 100 procent resande blod...
Citera
2015-07-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Tattare är ett annat ord för zigenare och inte tjuv. Ingen hade lyft ett ögonbryn ifall hon sa samma sak 5-6 år sedan.

SVENSKA zigenare din okunniga jävel
Citera
2015-07-11, 00:10
Medlem
Citat:

Du har helt rätt. Faktum är att ca 99% av alla svenskar inte har en susning om hur ni lever och varför.
Citera
2015-07-11, 09:56
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ja skriver riktigt på svenska många i denna tråd som e dömande... Ja har läst allt oh ja har rätt till en åsikt.
Ja växte upp me att aldrig någonsin säga att ja va resande för.. Ja förstod de inte.. Tills min lärare fick höra de oh sa din jävla tattare du ska inte va här... 16 år gammal oh blev där nertryckt.. Då fatta ja va min mamma mena... Folk som inte känner resande skriver att dom e tjuvar slödder lösdrivare... Så jävla patetiskt så de finns inte! Ja e stolt att i mitt blod rinner där 100 procent resande blod...

Därför du slutade skolan innan du lärde dig skriva ordentligt?

Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du har helt rätt. Faktum är att ca 99% av alla svenskar inte har en susning om hur ni lever och varför.

Vad beror det på? För att tattarna alltid velat leva efter sina egna seder och bruk och föraktfullt hata vanliga svenskar?
Citera
2015-07-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Därför du slutade skolan innan du lärde dig skriva ordentligt?

Vad beror det på? För att tattarna alltid velat leva efter sina egna seder och bruk och föraktfullt hata vanliga svenskar?

Man kan säga ungefär så. Och att svensken är extremt dålig på att förstå andra än bara sig själv. Det är närmast patetiskt ibland hur instängd svensken är i sina resonemang om verkligheten. Som feministerna som gråter trots historiens första feministregering. Klart förståelse är svårt hos ett sådant CP-folk.
Citera
2015-07-12, 10:19
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Man kan säga ungefär så. Och att svensken är extremt dålig på att förstå andra än bara sig själv. Det är närmast patetiskt ibland hur instängd svensken är i sina resonemang om verkligheten. Som feministerna som gråter trots historiens första feministregering. Klart förståelse är svårt hos ett sådant CP-folk.

Det är ju både tattarna och ziggisarna som inte vill integrera sig och släppa in svenskarna i sina seder och bruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in