Citat:
Ursprungligen postat av
philz93
Hittade en annons på fb där en tjej efterlyste två cyklar som blivit stulna. Tjejen använde sig av ordet tattare istället för tjuv eller något liknande. Ganska förbannad med andra ord. Blev en hätsk diskussion över det. En PK-brud tog så illa upp att hon övervägde att anmäla henne för hets mot folkgrupp!

Blev så jävla mycket natthumor över det hela.
Vad anser ni? Står ni på annonsörens sida eller PK-istens sida?
Men va Fan! Jag har redan förklarat. Hur Fan kan ämnet fortfarande vara öppet? Det handlar inte om PK! Det handlar om hur vi 32, 16, 8, 4e dels tattare uppfattar saken. Halvingarna och De Riktiga kan jag inte svara för. Själv är jag 1/4 lapp, 2/4 tattare och 1/4 nazistkärring från Sundsvall.
Fan, jag blir sned. Lägg ner! Jag är 185 lång. Blond och blåögd. Strax innan antinazisterna skulle spöa mig för just att jag såg arisk ut spöade jag dem. (De var några stycken.)
Fan, låt oss vara. Det är inget särskilt med oss. (Förutom att vi klarar oss fett bra på häktet och kåken, uttryckte missnöje en gång över en Lagötteborssluffare som tiggde cigg hela tiden. Påpekade för högste nazisten och mustalainenhövdingen. Två olika alltså. Tog två och en halv minut så hade jag dubbla antalet cigg tillbaka.) De var inte rädda men det handlar om respekt. Tattare. Räcker med halva, syns i ögonen. Storyn är sann, hände på Åby.