2014-10-28, 17:58
Medlem
Hegamons avatar
Köpte skor och fick ena som var i butiken och den andra som var i butikslagret. Frågade om jag kunde få ett par helt oanvända för den ena skon såg ut att vara provad mycket. Det finns inte "omprovade skor" vi har inte några sådana skor alla är provade. Det är konstigt för butiken hade bara vänsterskor en av varje storlek ute i butiken. Kan det här stämma?
Citera
2014-10-28, 18:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nej, inte i de skobutiker jag handlar, får alltid oanvända, vem fan vill ha med provskon?
Citera
2014-10-28, 18:33
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, inte i de skobutiker jag handlar, får alltid oanvända, vem fan vill ha med provskon?

Samma här faktiskt, i detta fallet är provskon sliten.... ser ut att vara provad otroligt mycket... Ska in och kolla i morgon för jag tror de har på lager och lägger ut och enbart ville bli av med just detta exemplaret. Lite missnöjd..
Senast redigerad av Hegamon 2014-10-28 kl. 18:52.
Citera
2014-10-28, 19:13
Medlem
Vart handlade du någonstans?
Citera
2014-10-28, 19:22
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Naturligtvis finns det skor som inte är prövade om den ena skon enbart är provexemplaret ute i butik. Dvs om de har ett lager av likadana skor och inte alla inköpta finns ute i butiken. Det har med lagret att göra. Mindre lager, eller slutsålt resulterar i att man får köpa provskon.
Citera
2014-10-28, 21:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Naturligtvis finns det skor som inte är prövade om den ena skon enbart är provexemplaret ute i butik. Dvs om de har ett lager av likadana skor och inte alla inköpta finns ute i butiken. Det har med lagret att göra. Mindre lager, eller slutsålt resulterar i att man får köpa provskon.

Självklart tror jag det.

I butiken sade kvinnan bakom disken:
Köp skor på internet så får du oprovade skor.
Blev också rekommenderat att åka till en stad som ligger 30 mil bort om jag ville ha "oprovade skor".

Det är ett par Timberland för 1399 och jag ville inte ha de i butiken, det var skräp invändigt i skorna. Kanske har just denna butiken ett system där skon i butiken alltid följer med till kunden

Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Vart handlade du någonstans?

En skokejda ska kolla i morgon vad de menar, jag tycker det är lite onödigt att outa.
Senast redigerad av Hegamon 2014-10-28 kl. 21:46.
Citera
2014-10-29, 20:35
Medlem
Hur gick det för dig?
Citera
2014-10-30, 01:52
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hur gick det för dig?

Sen kan man ju välja sina konflikter också. Det är ett par utmärkta Timberland och de blir slitna så inget att bry sig om. Sen såg jag att det oanvända exemplaret också hade "slitagetecken" så det är förmodligen normalt vid tillverkningen, exempelvis märken under till och märken på utsidan. Helt okej för mig och inget att bry sig om. Frid och fröjd mao
Senast redigerad av Hegamon 2014-10-30 kl. 01:55.
Citera
2014-11-04, 21:05
Medlem
Jag vet inte hur ni resonerar, men om ni tror att alla skobutiker har ett provexemplar av varje storlek till varje modell är ni helt ute och cyklar. Alla skor som man har ska säljas och normalt när en ny modell kommer till butik är att man plockar en eller två av valfri storlek i höger eller vänster och ställer ut som visningsex.

När någon sedan vill köpa just den storleken tar man fram den vänster/högersko som finns på lager och säljer paret. Sedan är det bara att plocka ut en ny sko ur ett nytt par från lagret. Att man har speciella "provskor" är mycket ovanligt då det hade kostat oerhörda summor om man hade varit tvungen att ha ett provpar för varje storlek och för varje modell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in