2014-10-29, 01:22
Medlem
Stigmata01s avatar
Nr jag gick p Universitetet skrev tentavakterna p den inlmnade tentan exakt vilken tid den lmnades in. Borde inte alla tentor som lmnats in fre brandlarmet vara godknda? Kan ju mycket vl vara en student som totalt misslyckats med skrivningen, som vill ge sig sjlv en andra chans och drfr utlser brandlarmet.
Citera
2014-10-29, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Dessutom hade det ju pltsligt blivit ett stt fr de som knner att de inte kommer klara tentan att "dra igng brandlarmet" nr de gr p toa eller ngot, bara fr att skjuta upp tentan eller fr att f en ny.
D r de riktigt naiva eftersom ett dylikt brott r vldigt allvarligt.
Pfljd r dryga bter.
Citera
2014-10-29, 05:24
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad som n hnder? Tentan avbryts efter en kvart & alla som inte uppntt 50% korrekta svar blir underknda?

Nej, som jag skrev s br de naturligtvis f gra om tentamen.
Citera
2014-10-29, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nej, som jag skrev s br de naturligtvis f gra om tentamen.

Varfr r det s sjlvklart? Alla fick ju lmna in sin tenta och har man d hunnit klara den s tycker jag sjlvklart att man ska slippa att skriva om den.
Citera
2014-10-29, 09:12
Medlem
Mojoyoyos avatar
Tack flashback. Frn och med nu ska jag g p toaletten och starta brandlarmet nr tentan knns svr.
Citera
2014-10-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoyoyo
Tack flashback. Frn och med nu ska jag g p toaletten och starta brandlarmet nr tentan knns svr.
Eller s skriver du bara ett F och gr om den fr hgre betyg.
Citera
2014-10-29, 13:31
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconeater
Varfr r det s sjlvklart? Alla fick ju lmna in sin tenta och har man d hunnit klara den s tycker jag sjlvklart att man ska slippa att skriva om den.

Exakt som jag skrev ocks om du behagar att flja konversationen du citerar.
Citera
2014-10-29, 16:38
Medlem
FysikElskarNs avatar
Citat:
Exakt som jag skrev ocks om du behagar att flja konversationen du citerar.

Citat:
Har ni lsproblem hr i trden? Ls vad jag skriver och svarar p hr i trden. D kommer du inse att det hr inlgget var ganska korkat.
Har du mycket att gra om dagarna? Du svarar frst p ett inlgg fr att tv timmar senare g in och svara p samma inlgg igen.
Citera
2014-10-29, 16:47
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconeater
Hej,
skrev idag en tenta dr vi totalt hade 5 timmar p oss. Tog det ganska lugnt eftersom jag visste att jag hade gott om tid, men nr det var 1.5 timmar kvar av tentan s gick brandalarmet igng.
Vi fick d g ut ifrn salen och vnta p utsidan i en halv timme, nr vi kom in igen fick vi inte fortstta tentan utan jag lmnade in den som den var.
Tror att jag klarade tentan i vilket fall, men r sker p att jag hade klarat 2 uppgifter till som jag ej hann svara p s jag blev lite irreterad.

Vad tycker ni att man kan krva i en sdan hr situation?
Slv s tycker jag att vi borde f vr tenta rttad och f gra en omtenta inom snar framtid, dr vi bara kan hja vrt resultat.

Omtentor kommer alltid (kan dock ta ett tag vid ovanliga kurser) men p dem kan man bara hja sitt resultat
Citera
2014-10-29, 17:30
Medlem
Ziarros avatar
Rkat ut fr exakt samma sak, dock efter bara 30 minuter och hade svarat p typ 1/3 av frgorna. Inte en sportmssa att klara det med andra ord, vi fick d valet att antingen f tentan rttad s som vi lmnat den nr larmet gick eller gra om senare. Nytt tentatillflle kom ngra veckor senare.
Citera
2014-10-29, 21:53
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Lraren brukar vl inte vara med vid tentor utan man har oftast srskilda tentavakter som tar emot tentorna. Sedan fr den enskilda lraren ta stllning om tentan ska gras om eller inte
Vid mer avancerad utbildning brukar fljande glla.
Lrare brukar vara inne en timme eller s fr
att kunna frklara oklarheter kring vissa frgestllningar.
Citera
2014-10-29, 23:41
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Man fr vl knappast knalla p toa under en tenta utan att en lrare fljer med nr det r p den hr nivn? Jag antar att det r p hgskoleniv med s hr lng tid.
Jod. Nu brukar jag alltid g p toa innan tentor och om jag nd skulle bli ndig under tenta s hller jag mig (har liksom inte tid att stanna upp, trots 5h till godo), men jag har ju iakttagit alla andra som gr.

P juristprogrammet fanns det oftast toaletter i tentasalen, s det var inga konstigheter. P KTH fick man skriva upp sig p en lista och tidpunkt, sen komma tillbaka och ange den nya tidpunkten.

P juristprogrammet var det dessutom rkpaus varje timme, d de som ville gick ut p en terass en stund.
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
D r de riktigt naiva eftersom ett dylikt brott r vldigt allvarligt.
Pfljd r dryga bter.
Frutstter att det finns bevis fr vem som r skyldig, men ja, rtt dum fr man vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in