2014-10-28, 01:39
Medlem
Lite osäker på vart jag ska lägga den här tråden men någon mod får gärna flytta om den om den är fel.

Frågan är om det är möjligt att få en surfplatta att lira ihop med photoshop på något sätt som en ritplatta.
Är detta möjligt? Vilken programvara ska man använda? Vilken platta och vad för "verktyg"(penna) kan man använda?
Citera
2014-10-28, 09:25
Medlem
Nereons avatar
Här har du en surfplatta som är gjord för att använda som ritplatta.
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l=external:ref
Citera
2014-10-28, 09:43
Medlem
Det beror nog på vad du tänkt ha ritplattan till..
Man får det svårt att få samma trycktkänsla som man har på "vanliga" ritplattor, jag tror du får ganska bra känsla på ritplattorna för några tusen

Men är det ett krav att det du ritar syns likt på papper så kanske detta är något för dig?
http://www.wacom.com/en/de/creative/...reative-stylus

Det finns nog andra pennor med, Google är din vän
Citera
2014-10-28, 09:43
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyZ
Lite osäker på vart jag ska lägga den här tråden men någon mod får gärna flytta om den om den är fel.

Frågan är om det är möjligt att få en surfplatta att lira ihop med photoshop på något sätt som en ritplatta.
Är detta möjligt? Vilken programvara ska man använda? Vilken platta och vad för "verktyg"(penna) kan man använda?

Väljer du en surfplatta med riktiga Windows 8.1 i så kan du installera precis vilka program du vill...

Du installerar med andra ord EXAKT samma program som du har i din PC hemma... och programmen fungerar exakt likadant!

Din användning av plattan som ritplatta avgör vilken modell som passar dej bäst...
Du får jämföra färgåtergivning och "ritkänslighet" på olika surfplattor och sedan gå utifrån de som passar ditt behov bäst!
Citera
2014-10-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Väljer du en surfplatta med riktiga Windows 8.1 i så kan du installera precis vilka program du vill...

Du installerar med andra ord EXAKT samma program som du har i din PC hemma... och programmen fungerar exakt likadant!

Din användning av plattan som ritplatta avgör vilken modell som passar dej bäst...
Du får jämföra färgåtergivning och "ritkänslighet" på olika surfplattor och sedan gå utifrån de som passar ditt behov bäst!

Fungerar en sån att använda som en till Skram isåfall? Eller måste jag rita på den och sen flytta filen till datorn?
Citera
2014-10-29, 13:24
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyZ
Fungerar en sån att använda som en till Skärm isåfall? Eller måste jag rita på den och sen flytta filen till datorn?

Förstår inte frågan!

Du kan använda onedrive för att få samma fil att synas på flera datorer!

Så du ritar på valfri dator och när du sparar kommer den snart att synas på din andra dator/Windows Phone!

Allt sådant finns inbyggt i Windows 8.1.
Citera
2014-10-31, 09:43
Medlem
Infinitiv86s avatar
Jag skulle titta på en Surface då den kostar 1/3 av wacom-tableten. Den verkar mer än tillräcklig för de flesta men vill man bilda sig en uppfattning om vad den klarar av kan man kika runt lite på Youtube och se vad folk skapat med den.

Allt från lite mer klassiska "oljemålningar" till lite doodles och så finns att se. Jag vet att Case använde(r) en när han gjorde Batman '66 för DC så den är iaf. tillräcklig för att producera teckningar man kan få publicerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in