2005-09-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Hur idiotiskt resonemang är inte det där då?

Skulle det komma in en liten gråtande flicka på en studio där tatueraren tillhör S.P.T. så skulle dom lätt fixa hennes misslyckade tatuering. Jag menar vem fan är så puckad att h*n säger "nej kom tillbaka när du är myndig" ?

Jag måste faktiskt ifrågasätta ditt sk "seriösa" bodymod utövande. (jag har tolkat det som att du bedriver någon form av studio?) resonerar du på det viset så tycker jag att du valt fel yrke. "skylla sig själv" vad fan är det för resonemang?

Du gör ju personen i fråga en "tjänst" om du ordnar misstaget som nån klåpare har gjort?

Jag kan instämma i att det ska vara en lagstadgad 18 års gräns för att tatuera sig. Men inte när det gäller en redan tatuerad minderårig person som behöver hjälp med att ordna sitt dumma val av tatuering.

(för övrigt så tycker jag att S.P.T. är en klubb för inbördes beundran, det finns ca 300 registrerade tatuerings-studios i Sverige idag, hur många medlemmar har S.P.T.? )

Varför är det ett idiotiskt resonemang?
Varför ska någon ta ansvar för hennes idiotiska idé att göra en skittatuering? Det är hon, och henens föräldrar, som kommer få stå för det.

Och nej, jag bedriver ingen studio. Jag studerar till journalist.
Citera
2005-09-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nej det jag säger är att man kanske ska använda sunt förnuft istället för att stirra sig blind på en siffra dvs ålder.

Period: Betyder ungifär punkt slut på engelska, kanske inte skulle ha blandat engelska och svenska.

Jag kanske skrev lite bakfram, det kan jag hålla med om.

Seriösa tatuerare nekar självklart en sån sak som en tatuering över hela ansiktet. Men de nekar också tatueringar till barn.
Citera
2005-09-13, 11:52
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Så, ska samma sak gälla för systembolaget? Eller ska de stirra sig blinda på en siffra? Vilket sätt är smidigast?

Och ja, jag vet vad "period" betyder på engelska, det blir dock något märkligt när det används som du använder det.

Jag vet inte riktigt om du varit full någon gång?
När jag varjefall är full så gör jag saker som inte är hälsosamt, sen är det ju klart alkohol är ju inte bra för kroppen likaså ciggaretter det är därför vi har en åldergräns på dessa saker.
Men vi hare INTE en åldergräns på tatueringar och piercings engligt svensk lag.

Varför har vi inte det? Om nu ALLA vill att det ska vara så?

Kanske är det lite så med den egna kroppen och ansvar över den, man blir inte berusad eller sinnesförvirrad när man tatuerar sig, men det blir man däremot när man berusar sig, man tillför inte heller kroppen ett gift (om man nu inte räknar bläcket som ett gift) vilket man gör när man röker och dricker.
Citera
2005-09-13, 11:56
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Seriösa tatuerare nekar självklart en sån sak som en tatuering över hela ansiktet. .

Men varför det? Det handlar väl bara om smak eller hur? Det har väl ingenting att göra med om du är seriös eller inte.

Just det där bevisar min tes om att seriös eller icke seriös. Du blandar ihop seriös med smak och förnuft, inte med någon slags åldersgräns.
Så vad du menar är att alla maorier i världen som tatuereat sig i ansiktet p.g.a sitt kulturarv har haft oseriösa tatuerare? Oseriösa studios?
Nej...skulle inte tro det.
Eller nej föresten dom var säkert inte med i SPT så då måste dom varit oseriösa.
Citera
2005-09-13, 12:28
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Varför är det ett idiotiskt resonemang?
Varför ska någon ta ansvar för hennes idiotiska idé att göra en skittatuering? Det är hon, och henens föräldrar, som kommer få stå för det.

Och nej, jag bedriver ingen studio. Jag studerar till journalist.

Du skriver ju att du är proffesionell bodymod-utövare ?Hur är man då?

Jag har över 40 tatueringar, och ett par piercingar, är jag också att räkna som proffesionell bodymod-utövare då?

Du har säkert aldrig gjort några misstag som tonåring? Min första tatuering blev gjord av en full finne med nålar på en pinne.. då var jag 15 bast , jag gjorde om den vid 17 års ålder, har fortfarande kvar den tatueringen som blev omgjord och är nöjd med den.

Vill du veta nåt hemskt? det var en S.P.T. ansluten medlem som gjorde den på mig (coverupen alltså)
Citera
2005-09-13, 12:34
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Seriösa tatuerare nekar självklart en sån sak som en tatuering över hela ansiktet. Men de nekar också tatueringar till barn.

Mm visst . Varför inte börja neka tatueringar på halsen? och nej hemska tanke om en tatuerare gör en tatuering på en hand.

Och att göra en tatuering i huvudet på nån?

Jag vill minnas att det fanns ett program på tv3 för ett par år sedan som handlade om en kille vars högsta önskan var att få tatuera ett "Maori-mönster" i ansiktet, hans mamma var helt knäckt över sonens "hemska" val.

Men OM jag minns rätt så var det Isak på East-street tattoo i Sthlm som utförde den på honom?

Kolla under s.p.t.´s medlemslista...
Citera
2005-09-13, 12:50
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt om du varit full någon gång?
När jag varjefall är full så gör jag saker som inte är hälsosamt, sen är det ju klart alkohol är ju inte bra för kroppen likaså ciggaretter det är därför vi har en åldergräns på dessa saker.
Men vi hare INTE en åldergräns på tatueringar och piercings engligt svensk lag.
Men, hur man hanterar alkoholen beror ju på ens sunda förnuft. Och du propagerar för att man ska "använda sunt förnuft istället för att stirra sig blind på en siffra dvs ålder". Vilket enligt mig går att applicera även på alkoholfrågan, och eftersom du inte svarar på min fråga utan istället undviker den frågar jag igen: ska samma sak gälla för systembolaget? Eller ska de stirra sig blinda på en siffra? Vilket sätt är smidigast?
Citera
2005-09-13, 13:04
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Men, hur man hanterar alkoholen beror ju på ens sunda förnuft. Och du propagerar för att man ska "använda sunt förnuft istället för att stirra sig blind på en siffra dvs ålder". Vilket enligt mig går att applicera även på alkoholfrågan, och eftersom du inte svarar på min fråga utan istället undviker den frågar jag igen: ska samma sak gälla för systembolaget? Eller ska de stirra sig blinda på en siffra? Vilket sätt är smidigast?

Men jag har ju förklarat för dej skillnaden mellan ett gift och en tatuering ska det vara så svårt att få in i skallen.
Sen att man blir oförnuftig när man dricker är ju en annan sak, jag har aldrig blivit i närheten av oförnuftig när jag tatuerat mej har du?
Sen att man har olika synpunkter på olika frågor är ju en annan sak, det är INTE samma sak att tatuera sig och att dricka alkohol, jag tycker inte att tolvåringar ska köra bil, bara för att man får göra en sak så behöver man inte automatiskt få göra allt.

Så du menar att om jag tycker att underåriga ska få gadda sig så ska jag tycka att det är ok att dricka sprit och röka också?
Ja varför inte, knarka lite kan dom gott få göra också jag har inga moraliska invändningar där inte.
Citera
2005-09-13, 13:13
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Men jag har ju förklarat för dej skillnaden mellan ett gift och en tatuering ska det vara så svårt att få in i skallen.
Sen att man blir oförnuftig när man dricker är ju en annan sak, jag har aldrig blivit i närheten av oförnuftig när jag tatuerat mej har du?
Sen att man har olika synpunkter på olika frågor är ju en annan sak, det är INTE samma sak att tatuera sig och att dricka alkohol, jag tycker inte att tolvåringar ska köra bil, bara för att man får göra en sak så behöver man inte automatiskt få göra allt.

Så du menar att om jag tycker att underåriga ska få gadda sig så ska jag tycka att det är ok att dricka sprit och röka också?
Ja varför inte, knarka lite kan dom gott få göra också jag har inga moraliska invändningar där inte.
Skriver jag på ett väldigt svårförståeligt sätt?
Citera
2005-09-13, 18:43
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Skriver jag på ett väldigt svårförståeligt sätt?

Jag har förklarat min ståndpunkt 211 ggr men du verkar ju inte förstå vad jag menar.
Varför tycker du att folk inte ska tatuera sig under arton år? Förutom det där "kroppen har inte växt färdigt" snacket?

För övrigt så menade jag stirra sig blind på en siffra i tatueringssynpunkt, inte i allting som har med åldergräns att göra, men du kanske har svårt att förstå att man har olika synsätt på olika saker.
Citera
2005-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Men varför det? Det handlar väl bara om smak eller hur? Det har väl ingenting att göra med om du är seriös eller inte.

Just det där bevisar min tes om att seriös eller icke seriös. Du blandar ihop seriös med smak och förnuft, inte med någon slags åldersgräns.
Så vad du menar är att alla maorier i världen som tatuereat sig i ansiktet p.g.a sitt kulturarv har haft oseriösa tatuerare? Oseriösa studios?
Nej...skulle inte tro det.
Eller nej föresten dom var säkert inte med i SPT så då måste dom varit oseriösa.

En tatuering över hela ansiktet skulle knappast nekas till om personen var erfaren inom området. De flesta kan nog inte tänka sig att ha hela ansiktet tatuerat för resten av livet. Precis samma sak som att många tatuerare ber kunden att vara restriktiv med namn på pojkvänner, fruar och liknande.

Alla maorier har säkert inte tatuerat sig hos nån med sterila grejer till exempel.

O det finns seriösa studios som inte är med i SPT.
Citera
2005-09-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Du skriver ju att du är proffesionell bodymod-utövare ?Hur är man då?

Jag har över 40 tatueringar, och ett par piercingar, är jag också att räkna som proffesionell bodymod-utövare då?

Du har säkert aldrig gjort några misstag som tonåring? Min första tatuering blev gjord av en full finne med nålar på en pinne.. då var jag 15 bast , jag gjorde om den vid 17 års ålder, har fortfarande kvar den tatueringen som blev omgjord och är nöjd med den.

Vill du veta nåt hemskt? det var en S.P.T. ansluten medlem som gjorde den på mig (coverupen alltså)

Hmm, jag är tämligen säker på att jag skrivit seriös bodymodutövare vilket inte är samma sak som professionell.

Jag har inte gjort några misstag inom bodymod hittills som tonåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in