Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Men, hur man hanterar alkoholen beror ju på ens sunda förnuft. Och du propagerar för att man ska "använda sunt förnuft istället för att stirra sig blind på en siffra dvs ålder". Vilket enligt mig går att applicera även på alkoholfrågan, och eftersom du inte svarar på min fråga utan istället undviker den frågar jag igen: ska samma sak gälla för systembolaget? Eller ska de stirra sig blinda på en siffra? Vilket sätt är smidigast?
Men jag har ju förklarat för dej skillnaden mellan ett gift och en tatuering ska det vara så svårt att få in i skallen.
Sen att man blir oförnuftig när man dricker är ju en annan sak, jag har aldrig blivit i närheten av oförnuftig när jag tatuerat mej har du?
Sen att man har olika synpunkter på olika frågor är ju en annan sak, det är INTE samma sak att tatuera sig och att dricka alkohol, jag tycker inte att tolvåringar ska köra bil, bara för att man får göra en sak så behöver man inte automatiskt få göra allt.
Så du menar att om jag tycker att underåriga ska få gadda sig så ska jag tycka att det är ok att dricka sprit och röka också?
Ja varför inte, knarka lite kan dom gott få göra också jag har inga moraliska invändningar där inte.