2005-09-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Hypotetiskt om världens bästa tattuerare gör en gadd på sin sexton årige brorson är det då en oseriös och kass tatuerare?
Kan man lura studion på något sätt? Se gammal ut? Ha brorsans leg? Hur kommer minderåriga in på krogen hela tiden är det krogen som är oseriös eller kanske fuskas det en hel del?
För övrigt tycker jag inte man ska tattuera sig när man är under 20 år period! Jag ångrar nästan alla gaddningar jag gjorde när jag var arton-nitton, så sätt 20års gräns på alla "seriösa" studios.

Edit: Det finns ingen lag någonstans i sverige som förbjuder någon att sätta någonting i skinnet på någon annan människa oavsett ålder.

Hypotetiskt så är den tatueraren då oseriös. Oseriös är inte samma sak som att man är dålig på att tatuera, men seriös är h*n inte då h*n tatuerar någon under 18 år.
Man kan lura studion, men som jag förstått det så finns det många studios med 15/16-årsgräns på tatueringar o då lurar ju inte barnet studion.
Jag vet att det inte finns nån lag på åldersgräns vid tatueringar, men jag och många med mig anser att det borde finnas en.
Citera
2005-09-09, 12:21
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Hypotetiskt så är den tatueraren då oseriös. Oseriös är inte samma sak som att man är dålig på att tatuera, men seriös är h*n inte då h*n tatuerar någon under 18 år.
Man kan lura studion, men som jag förstått det så finns det många studios med 15/16-årsgräns på tatueringar o då lurar ju inte barnet studion.
Jag vet att det inte finns nån lag på åldersgräns vid tatueringar, men jag och många med mig anser att det borde finnas en.

Om du bara visste hur många studios i Sverige som tatuerar minderåriga.. Lycka till att hitta en studio där dom INTE tatuerar minderåriga.

Jag tatuerat många som gjorde sin första tatuering på diverse "seriösa" studios när dom var 15-16 år.

Fråga till covergirl: om jag fyller i /gör om en tatuering på en minderårig. Är jag oseriös då? Ska jag istället vänta tills personen är 18 och sedan be den komma tillbaka?

The_man_89: sök och du hittar jättemånga råd för hur du ska sköta din tatuering på bästa sätt!

Får du finnar av helosan så kan du efter 48 timmar (från tatueringstillfället) börja använda Jukonsalva istället. Den är mycket fräschare än Helosan.
Citera
2005-09-09, 13:18
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Om du bara visste hur många studios i Sverige som tatuerar minderåriga.. Lycka till att hitta en studio där dom INTE tatuerar minderåriga.
Studios som är med i SPT jobbar väl inte med minderåriga?
Citera
2005-09-09, 13:33
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Studios som är med i SPT jobbar väl inte med minderåriga?

Gör dom inte???

Jag kan ju bara se till mig själv, jag skaffade min första tatuering när jag var 15, och tatuerade mig säkert 7-8 gånger till innan jag blev 18. Ingen har någonsin tagit leg av mig.

Sedan vet jag med säkerhet en medlem i SPT som tatuerar minderåriga. Men det finns ingen anledning att hänga ut den personen på ett forum.
Citera
2005-09-09, 15:23
Medlem
Ladidas avatar
Citat:

Men varför? Känner du dej mera mogen idag än för säg två år sedan när du var sjutton? Skulle inte tro att du känner dej mera vuxen idag än när du var sjutton.
Sen finns det ju omogna artonåringar, ska vi dra en åldergräns eller kanske en mogengräns? Vilket är det du förespråkar igentligen?
Citera
2005-09-11, 22:43
Medlem
Citat:

Jag tatuerat många som gjorde sin första tatuering på diverse "seriösa" studios när dom var 15-16 år.

Fråga till covergirl: om jag fyller i /gör om en tatuering på en minderårig. Är jag oseriös då? Ska jag istället vänta tills personen är 18 och sedan be den komma tillbaka?

The_man_89: sök och du hittar jättemånga råd för hur du ska sköta din tatuering på bästa sätt!

Får du finnar av helosan så kan du efter 48 timmar (från tatueringstillfället) börja använda Jukonsalva istället. Den är mycket fräschare än Helosan.

Det är inte alls särskilt svårt att hitta studios som inte tatuerar minderåriga. Till att börja med alla i SPT.

Jupp, tatuerar man minderårig är man oseriös. Strunt samma om det är ifyllning eller en ny gadd.
Citera
2005-09-11, 22:44
Medlem
Citat:
Gör dom inte???

Jag kan ju bara se till mig själv, jag skaffade min första tatuering när jag var 15, och tatuerade mig säkert 7-8 gånger till innan jag blev 18. Ingen har någonsin tagit leg av mig.

Sedan vet jag med säkerhet en medlem i SPT som tatuerar minderåriga. Men det finns ingen anledning att hänga ut den personen på ett forum.

Tjaa, det finns en anledning. Den är att personen ska uteslutas ur SPT, iaf tilldelas en varning.
Citera
2005-09-11, 23:25
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Det är inte alls särskilt svårt att hitta studios som inte tatuerar minderåriga. Till att börja med alla i SPT.

Jupp, tatuerar man minderårig är man oseriös. Strunt samma om det är ifyllning eller en ny gadd.

Ehm ok?

Om en kille/tjej kommer till en tatuerare med en värdelöst gjord tatuering och vill rätta till den/göra om den.

Ska då tatueraren säga "tyvärr lilla fröken, du får allt må dåligt över din skitfula tatuering i 1 ½ år till, jag räknas som oseriös om jag ordnar din tatuering innan du fyllt 18" .

I drömmarnas värld kanske..

Ledsen att jag gick ot med denna tråden.
Citera
2005-09-12, 02:38
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Tjaa, det finns en anledning. Den är att personen ska uteslutas ur SPT, iaf tilldelas en varning.

Aha du sitter i styrelsen där eller?
Fatta: Det tattueras hos "seriösa" och mindre "seriösa" pojkar och flickor under arton år idag och imorrn och igår också. Hur tror du alla pojkar och flickor som är under arton år får sina gaddningar? Går det något skumt internetrykte och en mejling lista om studios som är mindre seriösa och sen åker man i lämmeltåg dit? Hur går det till..jag bara undrar? Finns det så pass många hemma pulare att alla fyller sin kvot? ELLER så kanske dom gaddar sig på "seriösa" studios.

Jag lovar, nämnder du tjugo seriösa ställen så kan nog minst fem av dom ha gaddat folk under arton.
Citera
2005-09-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ehm ok?

Om en kille/tjej kommer till en tatuerare med en värdelöst gjord tatuering och vill rätta till den/göra om den.

Ska då tatueraren säga "tyvärr lilla fröken, du får allt må dåligt över din skitfula tatuering i 1 ½ år till, jag räknas som oseriös om jag ordnar din tatuering innan du fyllt 18" .

I drömmarnas värld kanske..

Ledsen att jag gick ot med denna tråden.

Jag, som seriös bodymod-utövare, ser inte en enda poäng med att personen inte får skylla sig själv o vänta tills h*n är gammal nog.
Citera
2005-09-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Aha du sitter i styrelsen där eller?
Fatta: Det tattueras hos "seriösa" och mindre "seriösa" pojkar och flickor under arton år idag och imorrn och igår också. Hur tror du alla pojkar och flickor som är under arton år får sina gaddningar? Går det något skumt internetrykte och en mejling lista om studios som är mindre seriösa och sen åker man i lämmeltåg dit? Hur går det till..jag bara undrar? Finns det så pass många hemma pulare att alla fyller sin kvot? ELLER så kanske dom gaddar sig på "seriösa" studios.

Jag lovar, nämnder du tjugo seriösa ställen så kan nog minst fem av dom ha gaddat folk under arton.

Nepp, det gör jag inte. Vad nu det har med saken att göra.

Och inte en enda seriös studio tatuerar barn. Att det sen finns oseriösa studios är en annan sak. De flesta seriösa bodymod-utövarna vill se lagstiftade åldersgränser på tatueringar och piercings, just för att då skulle man få lättare att få dessa skitstudios att slå igen.
Det finns många oseriösa studios, men det gör ju inte saken mer eller mindre rätt.
Citera
2005-09-12, 18:31
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Nepp, det gör jag inte. Vad nu det har med saken att göra.

Och inte en enda seriös studio tatuerar barn. Att det sen finns oseriösa studios är en annan sak. De flesta seriösa bodymod-utövarna vill se lagstiftade åldersgränser på tatueringar och piercings, just för att då skulle man få lättare att få dessa skitstudios att slå igen.
Det finns många oseriösa studios, men det gör ju inte saken mer eller mindre rätt.

En fråga: Hur kan människor jag känner ha tatuerat sig hos SPT studios när dom var under arton år gammla? Är du så blåögd att du tror att varenda studio eller tatuerare eller piercare som är med i SPT är seriösa och inte gaddar eller piercar folk under arton. Men det är som jag sagt förut ska det vara en gräns ska det vara tjugo inte arton. Arton är bara ett nummer man är mera mogen som tjugoåring.

Sen snackar du mycket skit, hur vet du att det är "skitstudios" vet du hur varenda studio i sverige ser ut eller? Tror du snackar en massa och vet jävligt lite faktiskt. Du är ungifär en sån som kollar i biltidningar och sen slänger ur sig en del häftiga fraser man har igentligen ingen koll alls på vad h*n snackar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in