Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Hypotetiskt så är den tatueraren då oseriös. Oseriös är inte samma sak som att man är dålig på att tatuera, men seriös är h*n inte då h*n tatuerar någon under 18 år.
Man kan lura studion, men som jag förstått det så finns det många studios med 15/16-årsgräns på tatueringar o då lurar ju inte barnet studion.
Jag vet att det inte finns nån lag på åldersgräns vid tatueringar, men jag och många med mig anser att det borde finnas en.
Om du bara visste hur många studios i Sverige som tatuerar minderåriga.. Lycka till att hitta en studio där dom
INTE tatuerar minderåriga.
Jag tatuerat många som gjorde sin första tatuering på diverse "seriösa" studios när dom var 15-16 år.
Fråga till covergirl: om jag fyller i /gör om en tatuering på en minderårig. Är jag oseriös då? Ska jag istället vänta tills personen är 18 och sedan be den komma tillbaka?
The_man_89: sök och du hittar jättemånga råd för hur du ska sköta din tatuering på bästa sätt!
Får du finnar av helosan så kan du efter 48 timmar (från tatueringstillfället) börja använda Jukonsalva istället. Den är mycket fräschare än Helosan.