Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Nu resonerar du väl ändå jävligt kortsiktigt? Ja, du kanske gör personen en tjänst när du rättar till den tatuering h*n gjorde vi sexton års ålder. Och ja, personen ifråga kanske gläds åt sin nya coola fina tatuering gjord av MisterGG i ett år eller två, men vad säger att h*n inte lessnat när hon når 18? Det är ju inte för att jävlas, eller för att det är så jävla kul att säga nej, den gränsen finns, utan i förhoppning om att kunderna ska ha nått en viss mognad.
Så, varför inte helt enkelt vänta tills personen nått den åldern? Har h*n varit så dum att h*n gått till en oseriös tatuerare får h*n helt enkelt stå sitt kast, det är inte konstigare än så.
Men har man nått en sån mognad vid 18 års ålder? Har sett tydliga tecken på icke mognad vid 45 så vad jag menar är att åldergränsen är ganska uddlös igentligen.
Har en polare som gaddar och in på hans studio har det kommit folk som på riktigt vill gadda sig i ansiktet (då menar jag mega maoriskt i halva fejjan) den killen var 18 år och tyckte det lät tufft. Självklart blev det ingen gaddning för den killen, min kompis gaddar inte heller någon under arton och jag har frågat honom åtskilliga ggr och det enda han svarar är att han inte vill förstöra ryktet, det har inget att göra med om personen i fråga är mogen eller inte.
Han tycker att med förälder som sällskap så ska det kunna gå för sig om man sätter sig ner och snackar med personen ifråga, men vem som hellst under arton ska inte göra det, vem som hellst ska inte tatuera sig period!
Detta gör inte min vän till en mindre seriös eller mera seriös tatuerare, bara en människa med sunt förnuft. Då spelar det ingen roll om man är med i QPT eller BTW eller PTW eller SPT, den föreningen är som redan sagts en stor kuk-mätare förening för innbördes beundran.
Det är väl som all annan förening, eller som med bilverkstäder för att ta den liknelsen igen, bara för att den är auktoriserad behöver den inte vara bäst.