2014-10-27, 19:55
Medlem
Norrens avatar
Tjabba! En arbetskollega till mig vill byta till sig min 1 månad gamla iphone 6 128gb, mot sin 1 månad äldre samsung s5, han slänger även med klockan samsung gear 2, av vilket jag inte har nägon erfarenhet av eller kunskap om, och så en samsung tab s3 10.1" 16gb med 4g och tangentbord till.

Jag har alltid trivts med iphone, hade en samsung galaxy s4 för ett tag sedan, som jag tyckte var helt ok men saknade iphone och ios, tyckte det var så mycket mer simpelt å användarvänligt om man jämför med android. Men kanske bara är en vanesak.

Det som lockar mig till bytet är massa nya gadgets å lattja med, men frågan är om klockan är något man kommer ha något verkligt behov av att använda, eller om det bara är kul å leka lite med den då och då? Har ni något erfaret å säga om det? Och tabben då? Är det något speciellt med den? Förutom större skärm än telefonen, finns det några användbara funktioner med den? Är det mer som en laptop/pc? Aldrig ägt en padda/tab så jag vet inget om det heller hehe.

Annars är jag ju helnöjd med min telefon, är ingen apple fanatiker eller så, men har ju nästan alltid haft iphone sen första 4 modellerna kom ut, kan inte minnas att det blivit strul med nå slags buggar alls. Säkert hänt något sporadiskt någon gång men minns ju inget sånt så kan inte vart nå allvarligt. Hur står det sig i jämförelse med android/samsung?

Och är det ett vettigt byte i huvudtaget? Telefonen kostar ju typ 4500 nånting, klockan ca 2400:- och tabben Ca 1700:-

Min fick jag punga ut 8400:- för så blir ju snarlikt om man lägger ihop inköpsprisen på hans gadgets, men kanske ska be om några hundralappar emellan ändå eftersom han vill ha 3 begagnade prylar mot 1 begagnad och priset diffar till hans fördel redan vid inköpspris. Hans 3 prylar har ju sjunkit mycket mer tillsammans än vad min enstaka pryl gjort. Vad är rimligt att begära i kontanter emellan tycker ni?

Tacksam för hjälp och tips! Med vänlig hälsning, norren
Citera
2014-10-27, 20:24
Medlem
klockan och tabben är värdelösa men du får ändå en mycket bättre telefon än den du har nu så kör på det
Citera
2014-10-27, 20:41
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmanhatten
klockan och tabben är värdelösa men du får ändå en mycket bättre telefon än den du har nu så kör på det

Oki vad är bättre? Såpass värt att Byta öveb fast det skiljer nästan 3k i pris mellAn telefonerna?
Citera
2014-10-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Oki vad är bättre? Såpass värt att Byta öveb fast det skiljer nästan 3k i pris mellAn telefonerna?

Nej, det var bara jag som ogillar Apple eftersom dom är överprissade, alldeles för användarvänliga och operativsystemet är kasst och stängt. Men du skriver att du gillar ios och är nöjd med din telefon. behöver du en sån där klockgrej och en gammal surfplatta? Om svaret är nej byt inte

Edit: ser att du vill ha råd från folk som haft dessa grejer. de flesta som har surfplattor och faktiskt använder dem(som jag har sätt) är folk över 35 som då använder surfplattan istället för Pc och endast har den till att surfa med. en sån där klockgrej köper bara prylbögar för att skryta med i sån vecka och sedan lägga på hyllan.
Senast redigerad av drmanhatten 2014-10-27 kl. 21:05.
Citera
2014-10-27, 21:31
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmanhatten
Nej, det var bara jag som ogillar Apple eftersom dom är överprissade, alldeles för användarvänliga och operativsystemet är kasst och stängt. Men du skriver att du gillar ios och är nöjd med din telefon. behöver du en sån där klockgrej och en gammal surfplatta? Om svaret är nej byt inte

Edit: ser att du vill ha råd från folk som haft dessa grejer. de flesta som har surfplattor och faktiskt använder dem(som jag har sätt) är folk över 35 som då använder surfplattan istället för Pc och endast har den till att surfa med. en sån där klockgrej köper bara prylbögar för att skryta med i sån vecka och sedan lägga på hyllan.

Ok tack för info förrstod att de skulle bli lite ios/android battle hehe. Men känns bäst å behålla luren ändå. Alla jag snackat med säger som du. Klockan lockade mest, men verkar bara vara en cool prydnad man kan ta fram å skryta med på nån förfest eller nå
Citera
2014-10-28, 06:34
Medlem
För i helvete, ja om du frågar en så korkad fråga så byt för i helvete, du förtjänar inte bättre... Nämen seriöst, hur fan kan du få för dig att byta bort din iphone mot en samsung? O vad i helvete ska man med galaxygear klocka till? Sämre skit får man leta efter...

Din kollega lärbli jävligt glad över bytet i alla fall.

Om du vill leka med prylar så råder jag dig att vätna på apples egna klocka, alternativt köpa en billig (men sjukt bra) moto g, å använda den som reservmobil. Eller varför inte testa en windows mobil? Lumia 735 med trådlös laddnig! Samma pris som moto g.

Där har du mitt expertråd....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in