Citat:
Ursprungligen postat av
doggedoggelito
Jag ska söka till läkarlinjen nu i vår och är i princip säker på att jag kommer in vart som helst i Sverige. Tidigare var jag helt säker på att jag ville börja på Karolinska i Stockholm men när jag pratade med en kompis i helgen berättade han att det främst är nördar och forskningsintresserade som söker sig till Karolinska, är det någon som vet om detta stämmer? Jag själv är en väldigt social och utåtriktad tjej och skulle inte beskriva mig som någon typisk pluggis.
Vad har ni för åsikter/erfarenheter om de andra läkarstudie-städerna i Sverige? Vad har ni hört om utbildningarna och människorna där? Berätta allt ni vet!

Nu går jag kanske en aning off topic men väg in stad och socialt uteliv också med tanke på att du ändå skall bo där ett halvt decennium.
Göteborg och Stockholm är väl roligare städer där det kanske händer lite mer och det finns ruggigt bra kollektivtrafik; fast då kostar det nog lite mer också.
Lund och Uppsala har ju ett väldigt gott rykte om studentlivet; och med Lund så är du nära tyskland för lite import medans Uppsala har en närhet till Stockholm.