Citat:
Merparten av sitt vuxna liv, baserat på 2 händelser? Men hallå eller!
Precis som du säger så är det stigmatiseringen som förstör folk. Att folk dömer folk fast domen har verkställts. Lite "en gång knarkare alltid knarkare" mentalitet.
Det fungerar inte att tänka så längre nu på 2000-talet.
Det är ju också den stigmatiseringen som förstör samhället, folk vågar inte gå ut med såna här saker, utan smyger med det, vilket förvärrar ens missbruk och man vågar inte söka hjälp.
Man får skilja på brott och brott, du kan inte dra alla brott över en kam.
Utforma dig bättre så svarar jag.
Nej brottsligheten är inte lägre i Singapore. Den har sopat allt under mattan genom att ha så höga straff. Men i verkligheten så florerar kriminaliteten.
Singapore, kriminellas mecka.
Kolla Thailand t.ex som har dödsstraff för droger. Hjälper det? Nej verkligen inte, Thailand badar i droger.
Men nu orkar jag inte ha en sådan diskussion, är trött på det och tråden handlar inte om det. Men fakta är ju att de strikta lagarna fungerar inte, utan det förvärrar allting.
Finns inga straff? Sluta överdriv nu.
Precis som du säger så är det stigmatiseringen som förstör folk. Att folk dömer folk fast domen har verkställts. Lite "en gång knarkare alltid knarkare" mentalitet.
Det fungerar inte att tänka så längre nu på 2000-talet.
Det är ju också den stigmatiseringen som förstör samhället, folk vågar inte gå ut med såna här saker, utan smyger med det, vilket förvärrar ens missbruk och man vågar inte söka hjälp.
Man får skilja på brott och brott, du kan inte dra alla brott över en kam.
Utforma dig bättre så svarar jag.
Nej brottsligheten är inte lägre i Singapore. Den har sopat allt under mattan genom att ha så höga straff. Men i verkligheten så florerar kriminaliteten.
Singapore, kriminellas mecka.
Kolla Thailand t.ex som har dödsstraff för droger. Hjälper det? Nej verkligen inte, Thailand badar i droger.
Men nu orkar jag inte ha en sådan diskussion, är trött på det och tråden handlar inte om det. Men fakta är ju att de strikta lagarna fungerar inte, utan det förvärrar allting.
Finns inga straff? Sluta överdriv nu.
De två domarna är all fakta vi har. De antyder starkt att han brukat narkotika under en längre tid.
Sannolikheten att överhuvudtaget bli dömd är ju nästan noll, två ggr ger en rätt tydlig indujation
Nej, det är inget bevis, men gemene människa är en rationell varelse och kan göra en sannolikhetsbedömning baserat på fakta. Signalerna blir de samma.
Ändå är brottsligheten högre i sammanhang där det anses mer rumsrent.
Kan ju nämnas att Sverige lyckats väldigt bra på ett plan vad gäller brottslighet. Det är inom korruption, hur ser toleransen i Sverige ut för korruption? Ska alla korruptionsdömda också anses som snövita när de tagit sina straff? Vad skickar det ut för signaler?
Jag har inte överhuvudtaget diskuterat missbruk, du får utveckla vad det har med offentlig förvaltning att göra.
Finns inga starka indicier för att SGP skulle ha en hög kriminalitet sopad under mattan. Till och med mordnivån ligger långt under Sverige.
Jag skrev uttryckligen att straffvärdet inte har betydelse, du behöver inte skriva det igen.
Sedemera syftade jag på att strikta lagar inte heller har effekt. Att du "debattar" sådant som vi är överrens om känns ju ganska dumt.
Sverige har inga straff för barn under 15, hur kan du inte veta det?
Edit: du glömde nämna ett samhälle utan egentlig medborgerlig stigma mot kriminalitet.
Senast redigerad av Oformad 2014-10-29 kl. 12:06.
Senast redigerad av Oformad 2014-10-29 kl. 12:06.