Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-27, 01:04
  #1
Medlem
Cpt.Millers avatar
Tjena fb! jag är ganska ung och jag har rökt i kanske 3-4 år och jag nu har jag bestämt mig att jag vill sluta röka och börja snus istället men det finns ett problem jag börjar må så jävla illa av snus vet ni något bra tips på billigt och ganska svagt snus till en början?
Citera
2014-10-27, 01:13
  #2
Medlem
smiskhasses avatar
Hej!

För tre år sedan gick jag helt över till snus efter nästan 10 års rökning.

Gå över till snus direkt. Kör du på för svagt snus finns det risk att du faller tillbaka till ciggen. Skruf Stark White är lagom stark och rinner inte mycket. De första två veckorna lär du ha lite abstinens ibland.

Lycka till! När du varit utan cigaretter några veckor kommer du inte fatta hur du ens kunde hålla på med skiten.
Citera
2014-10-27, 01:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Miller
Tjena fb! jag är ganska ung och jag har rökt i kanske 3-4 år och jag nu har jag bestämt mig att jag vill sluta röka och börja snus istället men det finns ett problem jag börjar må så jävla illa av snus vet ni något bra tips på billigt och ganska svagt snus till en början?

Varför måste du snusa om du mår illa av det?
Citera
2014-10-27, 01:15
  #4
Medlem
Millkys avatar
Lägg ner både cigg och snus.
Citera
2014-10-27, 01:16
  #5
Medlem
Cpt.Millers avatar
Jag har faktiskt ingen aning! :S
Citera
2014-10-27, 01:19
  #6
Medlem
Cpt.Millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossanaz
Varför måste du snusa om du mår illa av det?
Jag har faktiskt ingen aning! :S
Citera
2014-10-27, 01:21
  #7
Medlem
Absenors avatar
Om du ska snusa så testa LD Salmiak (om du gillar lakrits). Tar bort den där äckliga snussmaken som man hatade när man började snusa och den har typ en ganska sött lakritssmak. Fyfan vad jag saknar den efter man slutade att snusa, kanske dags och börja igen
Citera
2014-10-27, 01:35
  #8
Avstängd
GOOGL3s avatar
Probe det är om godis.
Citera
2014-10-27, 01:42
  #9
Avstängd
BillionDollarBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Miller
Jag har faktiskt ingen aning! :S


Om du ska börja snusa och har råd så ska du börja med general white, senare efter några månader "general extra long"

Om plånboken svider, ja då blir det kaliber
Citera
2014-10-27, 11:43
  #10
Medlem
Kör på vanlig snus bara, kapten eller LD vit. Alla mår illa i början när man ska snusa men efter ett par stycken kommer du börja känna skönheten. Finns ju även smaker på dessa, t.ex LD blåbär vit. Som någon sa ovan fräschar det upp smaken.

det går bort, oroa dig inte
__________________
Senast redigerad av TwoCents 2014-10-27 kl. 11:46.
Citera
2014-10-27, 14:07
  #11
Medlem
folkabusss avatar
Har rökt i många år, och seriöst försökt sluta flera gånger, både med och utan hjälpmedel som tuggummi och liknande. Tror att jag har lyckats härda ut 5 genomilskna dagar som längst...

För några dagar sen bestämde jag mig att en gång för alla bli kvitt dom där jävla cigaretterna. Första dagen härdade jag ut utan substitut, andra dagen var jag tvungen att ta till dom där jävla tuggummina för att hålla mig ifrån att gå och köpa cigaretter. Därefter följde 3 dagars frenetiskt tuggande med konstant ilska och rastlöshet.

Idag insåg jag att det här kommer f*n inte att hålla.
Började snegla åt det sista alternativet som jag aldrig har tyckt om: Snus. Har bara tyckt det smakat skit, och likt du mått illa av det. Läste lite om dom billiga sorterna och gick sen och köpte mig en dosa.

Nu sitter man här, lugn som en filbunke och lyssnar på kaffebryggaren som puttrar. Vill aldrig röra varken cigg eller nikotintuggummi igen, livet är underbart!

Lösningen på problemet? LD Enbär Vit, gott och billigt, 24:- dosan på den lokala matbutiken.
Citera
2016-05-07, 20:25
  #12
Avstängd
Börja snusa tråden

Hej. Eftersom det finns en tråd om hur man slutar snusa så tänkte jag att då måste det ju också finnas en tråd om att börja snusa!
T,ex som en ersättare till rökning är ju snus mycket bättre.

Vilka här inne har börjat snusa vid rökstopp?
Jag har kraftigt minskat min rökning tack vare snus! Köper bara ett paket cigg i veckan numera, vilket jag röker upp samma dag!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback