2014-10-26, 22:25
Medlem
Hej jag är en 19 årig tjej på ca 83 kilo och 169 cm. Skulle önska att gå ner kanske 15 kilo iallafall. Har tänkt att börja simma tillsammans med en kompis. Går man ner bra med det? Och hur länge/långt och hur ofta ungefär är bra att simma för att se framsteg så fort som möjligt. Har så lätt för att ge upp och så om jag inte märker själv att det ger något.
Citera
2014-10-26, 22:29
Medlem
cammos avatar
Går ner i vikt gör man av att äta mindre.
Citera
2014-10-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rene95
Hej jag är en 19 årig tjej på ca 83 kilo och 169 cm. Skulle önska att gå ner kanske 15 kilo iallafall. Har tänkt att börja simma tillsammans med en kompis. Går man ner bra med det? Och hur länge/långt och hur ofta ungefär är bra att simma för att se framsteg så fort som möjligt. Har så lätt för att ge upp och så om jag inte märker själv att det ger något.

Simma på du -> Strukturera upp kosten -> win
Citera
2014-10-26, 22:37
Medlem
Fallmans avatar
Hoppa snabbmaten, käka mindre, rör på dig. Så ska du nog se att du går ner i vikt. Och att hjälpa till med lite simning kan nog snabba på processen samt göra kroppen snyggare.
Citera
2014-10-26, 22:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Simma är bra för kroppens alla muskler. Du kan använda bälte de brukar ha i simhallarna och så att säga springa i vattnet.
Annars är promenader ett bra sätt att tappa vikten och löpning.
Matvanorna måste också ses över och förändras. Tips är att skriva upp allt du stoppar i munnen under dagarna. Då ser du hur mycket du egentligen äter.
Vet att en del människor säger: Jag äter inte så mycket men går upp i vikt ändå.
Skriv upp allt du både dricker och äter under en vecka så ser du vad du stoppar i dig.
Citera
2014-10-26, 23:15
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hade hoppat över simning och satsat på konditionsträning där du får upp pulsen, så förbränner du kalorier.

Simning ger en allsidigt träning för hela kroppen och är du en duktig simmare som kan tekniken och kommer upp i tempo kan det säkert fungera som en bra kaloriförbrännare.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-10-26 kl. 23:25.
Citera
2014-10-26, 23:45
Medlem
Jag blandar Styrketräning och simning
Citera
2014-10-26, 23:46
Medlem
Blanda bröstsim och crawl.. är mkt bra puls höjande träning. Simning ät skitbra
Citera
2014-10-27, 01:12
Medlem
Citat:

Det är bra antar jag men jag tror det är bättre att gå eller jogga åtminstone en mil om dagen och äta mindre samt bättre mat. Förresten, jag är lika gammal som dig fast jag är en kille och 194 cm lång. Jag väger för tillfället cirka 68 kg och jag har fortfarande ett litet lager fet på magen som jag skulle vilja bli av med så jag vill väga mellan 60-64 kg. Alltså kommer inte en förminskning av 15 kg vara tillräckligt mycket för att du ska bli smal. Du gör uppenbarligen vad du vill då du är vuxen, men jag tycker att du inte borde nöja dig för något under 50 kg så länge du inte lider av någon sjukdom som förhindrar dig från att göra dessa saker eller om du får så pass mycket muskler att vågen börjar luras. Lycka till, du kan säkert klara av det. Förväntade dig bara inte blixtsnabba resultat i spegeln. Räkna med att det tar lång tid. Du kommer vara en aning hungrig då och då men det får man ta. Så länge du inte tränar som en galning så kan du inte gå ner i kilo och konstant vara jättemätt. Det är tufft men ändå genomförbart om du verkligen försöker.
Senast redigerad av kreativtnamn123 2014-10-27 kl. 01:21.
Citera
2014-10-27, 11:55
Medlem
Om man blandar jogging och simning då?
Citera
2014-10-27, 15:26
Medlem
cammos avatar
Citat:
Om man blandar jogging och simning då?

Du kan blanda vad du vill, men du kommer inte undan med att minska på maten om du vill
gå ner i vikt.
Citera
2014-10-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Du kan blanda vad du vill, men du kommer inte undan med att minska på maten om du vill
gå ner i vikt.

Det stämmer delvist. Däremot kan man t.ex. byta ut potatis mot sötpotatis, spaghetti mot ris och vitt bröd mot mörkt bröd för då får man i ser färre kalorier samtidigt som man kan äta en ordentlig portion. Men som jag också nämnde i mitt första inlägg så håller jag med om att de allra flesta får stå ut med en hel del hunger. Den jobbigaste delen tycker jag är att förlora de sista kilona. Då kan man snacka om att svälta sig en aning, I alla fall om man inte tränar stenhårt eller har exceptionellt bra metabolism.
Senast redigerad av kreativtnamn123 2014-10-27 kl. 20:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in