2014-10-27, 20:56
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreativtnamn123
Det är bra antar jag men jag tror det är bättre att gå eller jogga åtminstone en mil om dagen och äta mindre samt bättre mat. Förresten, jag är lika gammal som dig fast jag är en kille och 194 cm lång. Jag väger för tillfället cirka 68 kg och jag har fortfarande ett litet lager fet på magen som jag skulle vilja bli av med så jag vill väga mellan 60-64 kg. Alltså kommer inte en förminskning av 15 kg vara tillräckligt mycket för att du ska bli smal. Du gör uppenbarligen vad du vill då du är vuxen, men jag tycker att du inte borde nöja dig för något under 50 kg så länge du inte lider av någon sjukdom som förhindrar dig från att göra dessa saker eller om du får så pass mycket muskler att vågen börjar luras. Lycka till, du kan säkert klara av det. Förväntade dig bara inte blixtsnabba resultat i spegeln. Räkna med att det tar lång tid. Du kommer vara en aning hungrig då och då men det får man ta. Så länge du inte tränar som en galning så kan du inte gå ner i kilo och konstant vara jättemätt. Det är tufft men ändå genomförbart om du verkligen försöker.

Du är underviktig, snart kraftigt underviktig. Du ska snarare gå upp än ner.

Ts, simning är bra. Tre dagar i veckan, ca 45-60 minuter. Komplettera /byt ut med promenader och så småningom jogging. Men det löser bara en del av problemet. Du måste även minska på intaget av mat. Köp en app till telefonen och räkna kalorier och hitta andra matvanor. Det enda som hjälper i det långa loppet. Och det är klar att 15 kg mindre räcker, bara du är nöjd!
Citera
2014-10-27, 22:31
Moderator
fredrik686s avatar
TS: så länge du gör av med/bränner fler kalorier än vad du stoppar i dig så kommer du gå ner i vikt.
Att simma är en bra träning för hela kroppen. Dock om du har lätt för att ge upp så bör du kanske varva simningen med att jogga/gå med din kompis då det är lättare att peppa varandra. Men all rörelse bränner kalorier så gör det som passar dig bäst.

Att lägga om kosten gör att du har färre kalorier att göra av med innan du hamnar på minus och kroppen använder upp sitt sparade fettlager (för att täcka musklernas behov av näring).
Men som sagt, så länge du går minus i kalorier så kommer du gå ner i vikt, men mer minus gör att mer kalorier måste hämtas från kroppens sparade lager, och du får en snabbare viktminskning.

Sen tänk på att en del träning ger muskler och då märks inte resultatet så mycket på vågen kanske men du ser resultatet i spegeln, så stirra dig inte blind på vågens siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av kreativtnamn123
Förresten, jag är lika gammal som dig fast jag är en kille och 194 cm lång. Jag väger för tillfället cirka 68 kg och jag har fortfarande ett litet lager fet på magen som jag skulle vilja bli av med så jag vill väga mellan 60-64 kg.
Du har nu ett BMI på 18 och gränsen för undervikt går vid 18,5, skulle du väga 60kg så hamnar ditt BMI under 16 och du klassas som kraftigt underviktig. Om du inte är nöjd med din mage så borde du satsa mer på att träna upp magmuskulaturen än att svälta dig ner till 60 kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in