Citat:
Det är bra antar jag men jag tror det är bättre att gå eller jogga åtminstone en mil om dagen och äta mindre samt bättre mat. Förresten, jag är lika gammal som dig fast jag är en kille och 194 cm lång. Jag väger för tillfället cirka 68 kg och jag har fortfarande ett litet lager fet på magen som jag skulle vilja bli av med så jag vill väga mellan 60-64 kg. Alltså kommer inte en förminskning av 15 kg vara tillräckligt mycket för att du ska bli smal. Du gör uppenbarligen vad du vill då du är vuxen, men jag tycker att du inte borde nöja dig för något under 50 kg så länge du inte lider av någon sjukdom som förhindrar dig från att göra dessa saker eller om du får så pass mycket muskler att vågen börjar luras. Lycka till, du kan säkert klara av det. Förväntade dig bara inte blixtsnabba resultat i spegeln. Räkna med att det tar lång tid. Du kommer vara en aning hungrig då och då men det får man ta. Så länge du inte tränar som en galning så kan du inte gå ner i kilo och konstant vara jättemätt. Det är tufft men ändå genomförbart om du verkligen försöker.
Du är underviktig, snart kraftigt underviktig. Du ska snarare gå upp än ner.
Ts, simning är bra. Tre dagar i veckan, ca 45-60 minuter. Komplettera /byt ut med promenader och så småningom jogging. Men det löser bara en del av problemet. Du måste även minska på intaget av mat. Köp en app till telefonen och räkna kalorier och hitta andra matvanor. Det enda som hjälper i det långa loppet. Och det är klar att 15 kg mindre räcker, bara du är nöjd!