Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-26, 21:26
Medlem
Hej Admins.
Nu är det så här. Jag vill vara delaktig i tråden bigbrother 2014.
Men då jag försöker skriva får jag upp:
Flashback Forum: meddelande

För att posta i detta forum behöver du ha varit medlem i 30 dagar och ha minst 50 inlägg.

Finns det möjlighet att göra ett undantag (alternativ göra så att flashbackmotorn tror jag gjort 50 inlägg) så jag slipper spamma olika trådar en hel dag bara för att uppnå 50 inlägg.
Jag vill verkligen skriva i brother tråden och inte skriva massa skräp i andra trådar för att bara uppnå 50 inlägg.

Går det att lösa på ett sjyst sätt?
mvh
Citera
2014-10-26, 21:39
Medlem
sven33s avatar
Nej det går inte. Förstår dock inte heller varför de inte kan nöja sig med 30 dagar och ta bort inläggskravet. Den eventuella kvalitetshöjning av inläggen på forumet som man utnår i och med inläggskravet går helt förlorad och kanske mer därtill av att folk sitter och posthuntar i andra forumdelar som ett resultat av regeln.
Citera
2014-10-26, 21:39
Medlem
Esteems avatar
50 inlägg gränsen sållar bort de värsta spammarna och jag anser det väldigt lämpligt att ha en sådan gräns. Syftet är inte att du ska tramsa i övriga forumet, tvärtom, du ska visa att du behärskar den netikett vi har på forumet. Skräp och trams i övriga forumet kommer resultera i raderingar/varningar.
Citera
2014-10-26, 21:40
Medlem
tempeZZts avatar
Självklart finns det inga undantag. Då vore ju regeln meningslös.

Skriver du skit i andra trådar lär det dessutom raderas om det är just skit.
Citera
2014-10-26, 21:42
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
50 inlägg gränsen sållar bort de värsta spammarna och jag anser det väldigt lämpligt att ha en sådan gräns. Syftet är inte att du ska tramsa i övriga forumet, tvärtom, du ska visa att du behärskar den netikett vi har på forumet. Skräp och trams i övriga forumet kommer resultera i raderingar/varningar.

Att bara ha kvar 30-dagarsregeln borde sålla bort spammarna lika bra. Blir de avstängda kan de inte posta på en hel månad. Kan inte tänka mig att någon kommer tillbaka och spammar efter det. Och gör dem det är de antagligen tillräckligt dedikerade för att skriva 50 inlägg under perioden.
Citera
2014-10-26, 21:55
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Att bara ha kvar 30-dagarsregeln borde sålla bort spammarna lika bra. Blir de avstängda kan de inte posta på en hel månad. Kan inte tänka mig att någon kommer tillbaka och spammar efter det. Och gör dem det är de antagligen tillräckligt dedikerade för att skriva 50 inlägg under perioden.

Fast forumet är just ett forum, inte en chatt. I BB-tråden tillåts inlägg av lägre kvalité än i övriga forumet. Däremot finns det andra kanaler för just chattande, t.ex. IRC. Kan man inte prestera 50 inlägg av hög kvalité i övriga forumet under 30 dagar kan man välja andra kanaler än flashback för att diskutera BB och liknande program.
Citera
2014-10-26, 22:06
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Fast forumet är just ett forum, inte en chatt. I BB-tråden tillåts inlägg av lägre kvalité än i övriga forumet. Däremot finns det andra kanaler för just chattande, t.ex. IRC. Kan man inte prestera 50 inlägg av hög kvalité i övriga forumet under 30 dagar kan man välja andra kanaler än flashback för att diskutera BB och liknande program.

Ingen här har nämnt något om att man bör få chatta så jag förstår inte vart försvarstalet för chat-förbud kom ifrån?

Citat:
Kan man inte prestera 50 inlägg av hög kvalité i övriga forumet under 30 dagar kan man välja andra kanaler än flashback för att diskutera BB och liknande program.

Klart de kan men många skriver inte 50 inlägg på 30 dagar. Menar du att man inte har något på Flashback att göra om man inte upprätthåller 1.4 inlägg per dag?

Det de här användarna gör då är naturligtvis att posthunta vilket jag själv gjorde på den gamla goda tiden när man ville ha tillgång till password-delen. Onödigt då det drar ned innehållet på Flashback mer än vad man tjänar på den här regeln. Har ni ens försökt att köra med 30-dagar utan inläggskrav?
Citera
2014-10-26, 22:10
Medlem
fattar inte admins hur jävla korkat och kontraproduktivt det är att TVINGA mig skriva i trådar jag inte är det minsta intresserad av att skriva i, för att just uppnå 50 inlägg för att skriva i en tråd jag VILL skriva i.

Kom inte och försök läxa upp mig om netikett. Netikett är just ngt jag uppvisar här för att belysa problemet att folk kanske vill göra rätt för sig och skriva i de trådar som enbart intresserar dem.
Visst kan jag skriva i 30 trådar till för att uppnå målet. Men det känns så onödigt.
Självklart finns det trådar man kan skriva i och vara delaktig i på ett konstruktivt sätt, men det borde inte vara tvingande.
Det medför bara att vissa spammar inödig text, som sen blir anmälto sen blir anv varnad för ngt personen eg inte ville vara delaktig till från början.

medlem 30 dagar borde vara tillräckligt och sen banna dem som missköter postning.
Citera
2014-10-26, 22:22
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shinyrubber
fattar inte admins hur jävla korkat och kontraproduktivt det är att TVINGA mig skriva i trådar jag inte är det minsta intresserad av att skriva i, för att just uppnå 50 inlägg för att skriva i en tråd jag VILL skriva i.

Kom inte och försök läxa upp mig om netikett. Netikett är just ngt jag uppvisar här för att belysa problemet att folk kanske vill göra rätt för sig och skriva i de trådar som enbart intresserar dem.
Visst kan jag skriva i 30 trådar till för att uppnå målet. Men det känns så onödigt.
Självklart finns det trådar man kan skriva i och vara delaktig i på ett konstruktivt sätt, men det borde inte vara tvingande.
Det medför bara att vissa spammar inödig text, som sen blir anmälto sen blir anv varnad för ngt personen eg inte ville vara delaktig till från början.

medlem 30 dagar borde vara tillräckligt och sen banna dem som missköter postning.
Tanken har inte slagit dig att admins faktiskt har testat detta och kommit fram till att det fungerar bra?
Citera
2014-10-26, 23:04
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
lite typisk forummentalitet att argumentera på det viset
Det kan fortfarande vara helt sant. Du kommer här och dundrar in med en fråga ställd på ett sätt att det verkar som att du tror att just du har gjort den stora upptäckten.

Så jag upprepar min fråga. Tror du att situationen är sådan att de här reglerna kom till helt plötsligt och bara finns kvar av tradition, eller tror du att man har utvärderat reglerna och kommit fram till att de fungerar?
Citera
2014-10-26, 23:12
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
du har juh helt missat poängen. Orkar inte ens lägga ner mer tid på argumentera med just ett arsle.
Jag tror att det är du som totalt har missat poängen. Om ditt enda mål här på Flashback är att hänga i en Big brother-tråd har forumet ändå ingen större glädje av dig.

Ibland har det getts undantag från vissa saker. Normalt tillåts inte "fråga mig"-trådar, men ibland har undantag gjorts. Jag har även sett att någon slapp de tre dagarna innan kontot blir aktiverat för att han var iblandad i en olycka som diskuterades.

Dock är jag rätt jävla säker på att inget undantag kommer beviljas dig. Det enda du har åstadkommit med den här tråden är att du förmodligen har ögonen på dig ännu mer under dina resterande 20 inlägg.
Citera
2014-10-27, 01:08
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

Vad du vill eller inte är inget som vi tar någon hänsyn till. Skulle du få för dig att spamma femtio skitinlägg så kommer dessa att raderas och du kommer att sparkas ut för 2.01 eller KFK (om admins skulle finna detta lämpligt). Passar inte galoscherna så kan du starta ett eget forum för att diskutera Big Brother.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in