2014-10-27, 01:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shinyrubber
fattar inte admins hur jävla korkat och kontraproduktivt det är att TVINGA mig skriva i trådar jag inte är det minsta intresserad av att skriva i, för att just uppnå 50 inlägg för att skriva i en tråd jag VILL skriva i.

Jag vågar gissa på att det finns flera miljoner trådar. Menar du att inte en endaste av dom, förutom BB 2014 är intressant?
Citera
2015-05-21, 01:36
Medlem
Och här kommer en till med samma problem finns en tråd som jag vill och har skrivit i men helt plötsligt så är det krav på 50 inlägg Sååå värdelöst snacka om att motarbeta nya användare av fb!! Fattar inte grejen ? Är det alltså bara folk som gjort mindre en 50 inlägg som inte anses sköta sig på Flashback 51 och uppåt dom användarna är inga problem ?!
Citera
2015-05-21, 01:50
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Och här kommer en till med samma problem finns en tråd som jag vill och har skrivit i men helt plötsligt så är det krav på 50 inlägg Sååå värdelöst snacka om att motarbeta nya användare av fb!! Fattar inte grejen ? Är det alltså bara folk som gjort mindre en 50 inlägg som inte anses sköta sig på Flashback 51 och uppåt dom användarna är inga problem ?!
Regeln finns antagligen för att den som blivit avständ pga. spammande inte bara skall kunna skapa ett nytt konto och direkt fortsätta spamma. Vet dock inte varför just Bigbrother behöver den reglen. Är det mera risk för spammande just där än på andra forum?
Citera
2015-05-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Regeln finns antagligen för att den som blivit avständ pga. spammande inte bara skall kunna skapa ett nytt konto och direkt fortsätta spamma. Vet dock inte varför just Bigbrother behöver den reglen. Är det mera risk för spammande just där än på andra forum?
Nu pratade ju iofs inte jag om BB men du har ju en poäng där. Men jag tycker ändå det är en kass regel borde gå att lösa på andra sätt. Jag har inte gjort ett ända fel hittills och ändå straffas man för att det kan tänkas att man kanske kan göra fel !!
Citera
2015-05-22, 09:11
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Citat:
Nu pratade ju iofs inte jag om BB men du har ju en poäng där. Men jag tycker ändå det är en kass regel borde gå att lösa på andra sätt. Jag har inte gjort ett ända fel hittills och ändå straffas man för att det kan tänkas att man kanske kan göra fel !!
Trådar får inte plötsligt detta krav på sig. Har den blivit flyttad eller?

Kravet är för att göra det jobbigare för bland annat spamare. Visst kan de tänka sig att skapa konton och vänta en månad, men inte att skriva inlägg också.
Citera
2015-05-22, 11:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain

Alternativt har någon annan tråd som användaren skrivit många inlägg i blivit korgad eller flyttad. Om användaren totalt hade över 50 inlägg tidigare, så är behörigheten i så fall borta nu.
Citera
2015-05-22, 12:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain

Den tråden som avses är flyttad till en forumdel som kräver 50 inlägg för behörighet. Det innebär att dom tidigare inläggen fortfarande bokförs som inlägg men dessa ger ingen postcount.

61 i postcount förvandlades till 23...eller något ditåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in