2015-03-02, 21:04
Medlem
Vad är diskussionsämnet i denna tråd?

Det känns mer som om Ahmed, 19, har haft en dålig dag och skriver av sig i sin dagbok.
Du kommer också växa upp en dag och vidga dina perspektiv. Lovar.

Hur som helst tycker jag synd om dig för att du föddes/immigrerade till detta jättehårda klimat.
Citera
2015-03-02, 22:12
Medlem
Hahahaha, byt ut blattar mot tjejer och svennar mot killar (eller tvärtom)

Ja, majoriteten av svennar e riktigt tråkiga/stela, men det finns alltid undantag som bekräftar regeln!
Citera
2015-03-02, 22:15
Medlem
Anvandarnames avatar
Plot-twist, en suedi startade denna tråden
Oavsett vad, människor skiljer sig från person till person, visst kanske vissa råkat få många skitstövlar men jag är säker på att det inte råder på någon brist av skit hos någon nationalitet
Jävlar vad många töntar det var här inne...
Citera
2015-06-05, 18:05
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Enligt dig så verkar du framstå mer som rasist än en vanlig svensk.
Har jag rätt eller fel???
Du har helt rätt. Och ja, jag är rasist om du tycker att sanningen är rasistisk. Typiskt svenskar att bli kränkta.
Citera
2015-06-20, 01:05
Medlem
Personligen så skiter jag helt i varifrån människor kommer. Det jag däremot upplever är att många "svenskar" inte vill släppa in mig i sitt liv. Om det beror på mitt ursprung eller något annat har jag ingen aning om. Invandrare är mer öppna mot mig helt enkelt. Jag skulle ändå säga att min viktigaste vänskapskrets är 50% svenskar 50% invandrare. Till det måste jag tillägga att jag växte upp med 90% svenskar, 10% invandrare och så har det varit i skola och yrke också ungefär. Så kontentan blir ändå att jag klickar bättre// blir enklare accepterad av invandrare än av svenskar.
Jag stör mig lika mycket på invandrare som stöter ut svenskar som svenskar som stöter ut invandrare. Så jag håller inte direkt med dig TS. Ska man bekämpa rasism så får man börja hos sig själv. Men det lät inte direkt på din trådstart att det var det du var ute efter.
Citera
2015-07-19, 21:47
Medlem
GainerWheys avatar
TS säger att svenskar är rädda för blattar och är fega, det kan bero på att blattarna alltid går på 1 svenne med ett helt gäng men däremot när ni är ensamma på kvällar så är ni jävligt fega måste jag säga.

På järntorget i göteborg blir en man rånad av 6 kvinnor och 1 man som inte är folkbokförda i Sverige.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2778423-72-arig-man-avled-efter-ran-pa-jarntorget

saxat från GP
Citat:
Inte heller det faktum att polisen kunde identifiera en misstänkt grupp personer räcker för att driva brottsutredningen framåt. Polis på plats fick ett signalement på de misstänkta. Polisen stötte på en grupp som stämde in och kunde registrera dem med namn och födelsedata. De sex kvinnorna och mannen är inte folkbokförda i Sverige.
Citera
2015-07-19, 21:50
Avslutad
100% på att du är svensk som försöker ge blattar dåligt rykte. HAHAHA är själv blatte och detta är verkligen inte sant. så släng dig i väggen.
Citera
2015-07-21, 15:55
Medlem
Åk tillbaka till sandlådan mellanöstern då.
Citera
2015-08-12, 01:01
Medlem
Är det ens eget fel ifall man är stel och tråkig då?

Det är EXAKT lika illa att säga att alla svenskar är stela och tråkiga som att säga att mörkhyade är apor exempelvis. I båda fallen förekommer rasism.
Citera
2015-08-12, 10:33
Medlem
Följade stycke är kopierat ur ts första inlägg:
Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet.

Mitt svar:
Har man stolthet, ryggrad och solidaritet så stannar man i sitt land oavsett vad som händer, och Sverige är inte och kommer aldrig vara ditt/erat land så jag förstår inte vad du ens gör här.
Det blir bevisat varje dag att invandrare är fega individer som inte vågar vara kvar i sitt hemland.
Samma faktum kommer till hands på nästa punkt då du skriver att alla blattar har någon telepatisk förmåga å gaddar ihop er. Självklart måste ni ju göra det, för det är ju bevisat att ni är små svaga inavlade tvåbenta varelser som inte klarar något på egen hand. Det krävs ju bevisligen ca 5-10 blattar att spöa en Svensk pensionär, patetiskt.
Jag kan skriva spaltmeter med dynga om dig och dina gelikar.
Men eftersom -Jag inte förstå Svenska, brukar uttalas såfort det blir lite jobbigt, så ska jag bespara dig mödan att använda den lilla hjärnkapacitet du har.
Det är dagens goda gärning ifrån mig till dig
Citera
2015-08-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drygsomtusan
Följade stycke är kopierat ur ts första inlägg:
Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet.

Mitt svar:
Har man stolthet, ryggrad och solidaritet så stannar man i sitt land oavsett vad som händer, och Sverige är inte och kommer aldrig vara ditt/erat land så jag förstår inte vad du ens gör här.
Det blir bevisat varje dag att invandrare är fega individer som inte vågar vara kvar i sitt hemland.
Samma faktum kommer till hands på nästa punkt då du skriver att alla blattar har någon telepatisk förmåga å gaddar ihop er. Självklart måste ni ju göra det, för det är ju bevisat att ni är små svaga inavlade tvåbenta varelser som inte klarar något på egen hand. Det krävs ju bevisligen ca 5-10 blattar att spöa en Svensk pensionär, patetiskt.
Jag kan skriva spaltmeter med dynga om dig och dina gelikar.
Men eftersom -Jag inte förstå Svenska, brukar uttalas såfort det blir lite jobbigt, så ska jag bespara dig mödan att använda den lilla hjärnkapacitet du har.
Det är dagens goda gärning ifrån mig till dig

Børjar med blatten: Du behøver typ hjælp eller så behøver du væxa upp. Det finns ingen gømd kod mellan oss blattar? Vanligt att man undrar vilket land den andre ær ifrån eller om hen ær fødd inrikes eller utrikes men att vi har nån typ av hemligt øgonspråk ær ren bullshit. Iaf om man ær en vuxen arbetande/studerande individ. Då bryr man sig om goda medarbetare och bra mænniskor i sin omgivning. Kan endast tala før mig och mina "blattevænner". Det dær slæptte vi så fort vi kom in i arbetslivet och bort från dom invandrartæta områden vi blev placerade i som nykomna.

Till Svennen: Du kan inte heller må riktigt bra nær du påstår att folk ær ryggradsløsa nær dom læmnar sitt land pga krig o misær. Man stannar definitivt inte oavsett vad som hænder, folk med barnfamilj gør allt før att skapa en trygghet før sina barn. Låt inte snorungen med telepati førmåga få fram dina dåliga argument och sidor.
Citera
2015-08-12, 11:41
Medlem
davkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Personligen så skiter jag helt i varifrån människor kommer. Det jag däremot upplever är att många "svenskar" inte vill släppa in mig i sitt liv. Om det beror på mitt ursprung eller något annat har jag ingen aning om. Invandrare är mer öppna mot mig helt enkelt. Jag skulle ändå säga att min viktigaste vänskapskrets är 50% svenskar 50% invandrare. Till det måste jag tillägga att jag växte upp med 90% svenskar, 10% invandrare och så har det varit i skola och yrke också ungefär. Så kontentan blir ändå att jag klickar bättre// blir enklare accepterad av invandrare än av svenskar.
Jag stör mig lika mycket på invandrare som stöter ut svenskar som svenskar som stöter ut invandrare. Så jag håller inte direkt med dig TS. Ska man bekämpa rasism så får man börja hos sig själv. Men det lät inte direkt på din trådstart att det var det du var ute efter.

Precis som du nämner är det generellt svårare att ta sig in i svenskens bubbla. Men när man väl gjort det brukar det spira ut i vän/bekantskap med dennes krets (flera vänner på köpet). Det har inte med att du är invandrare utan fenomenet upplevs av alla oavsett anser jag. Utöver det så brukar jag tycka att det är lättare att få vänner utanför storstäderna där folk i allmänhet är mer öppna och trevligare.

Sedan är TS ett troll som fått 60 sidor trollande, applåder. Samt bör vi byta ut ordet rasism och rasist eftersom jag antar att de flesta inte tror på den pseudovetenskapliga rasbiologin då människan är en homogen varelse. Främlingsfientlig är att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in