Citat:
Ursprungligen postat av
FidelKastrerad
Är du en sån där som leker smart? för du skriver mycke skit som ingen orkar bry sig om ( inte ens jag som som svarar )
Ts är en pajas som inte vet vad han snackar om
Smart eller inte så tar jag de möjligheter som står mig till buds att lära mig nya "saker" via internet, och att resonera och utbyta kommentarer på FB är IMO upplysande inom många aktuella ämnen...vissa skribenter (många?) vet mycket mer än jag ang. en hel del ämnen och jag tar till mig så gott jag kan av de som har något vettigt att komma med, men de flesta (liksom du själv BTW) har en begränsad vokabulär vilket yttrar sig i svordomar och felstavningar...("mycke skit", t.ex.)... Invandringen till Sverige vilken inte ser ut att mattas av inom överskådlig framtid är en del av ett aktuellt globalt problem p.g.a. div. terrorattentat med hänvisning till Koranen/Islam och IS i Syrien bl.a., och f.n. är jag intresserad av alla möjliga infallsvinklar på Islam, Muhammed och allt vad därtill hör... Moskéerna växer upp som svampar ur jorden här i Sverige, invandrarförläggningar likaså där vissa typ. Bert Karlsson drar finansiell nytta av den förda politiken, medan andra drabbas av samhällets pågående förändringar på olika sätt...
Jag lär mig ofta nya ord och koncept genom associationer, och din egen reaktion föranledde mig t.ex. att erinra mig en gäst i ett av Skavlans TVprogram, där hon använde det norska ordet "
bygdedyret", motsvarigheten till Sveriges och Danmarks "Jantelag", och jag inser att människor över hela världen fungerar på ung. samma sätt när det kommer till att hantera känslor, t.ex.... en sammanhållande faktor i det skandinaviska samhället är ju t.ex. det som kallas "jantelagen" eller då "bygdedyret", där konformitet inom de breda folklagren vidmakthålls av rädsla för att oroa "bygdedyret" och riskera att bli utfrusen ur gemenskapen...någon form av liknande företeelse, fast värre i.o.m. dödsstraff för apostasi bör IMO vara verksam inom Islam, och den enda utvägen ut ur detta dilemma för muslimen är alltså känslomässigt värre än det är för mig att strunta i vad andra (grannar, vänner, släktingar) anser om mitt beteende, tankegångar och tro...
Huruvida någon här på FB bryr sig i vad jag skriver eller inte bryr inte jag mig i heller, eftersom min intention är att lära mig själv saker om omvärlden och mig själv (t.ex. betyder "Khofesho" shut up på Farsi, "koskesh" ung. pimp eller asshole, och "bisovad" illiterate/analfabet

)... jag bor på landet och umgås inte regelbundet med invandrare från MENA, men jag har ju rest, gjort FNtjänst och är fortfarande nyfiken på livet, och att begripa Islam och de nya influenser som nu sprider sig inom Landet/Skandinavien/Europa/Världen tror jag är nödvändigt oavsett var i världen någon befinner sig...Islam visar sig ju vara livsfarligt för vem som helst numer, inte bara konstnärer typ Lars Wilks, otrogna "Kafirer" eller flygplansresenärer "at random"... liksom...