2014-10-27, 15:44
Medlem
FWIWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jätteroligt trollande, verkligen. Troligtvis en SD sympatisör som tror han kan 'tugget', de enda som går på det och gafflar om att han ska lämna Sverige är de trötta SD sympatisörerna här på FB.

Hur fan kan man jämt och ständigt gå på dessa trötta, tråkiga och töntiga trolltrådar? Är ni helt off eller speglar det er världsbild möjligtvis?
Om du hade lagt en enda sekund på att undersöka TS historik så hade det framgått tydligt att så inte är fallet. Men det orkade du väl inte när du kände dig tvungen att skriva en substanslös oneliner i Flashbacks populäraste tråd.
Citera
2014-10-27, 16:16
Medlem
Entartetes avatar
Nejdu Jimmie, denna gubben går inte, bara för att man är sjukskriven skall man inte trolla och förvanska bilden av invandrare på FB. Gå och lägg dig igen
Citera
2014-10-27, 16:24
Medlem
tonyy1s avatar
Varför så mycket hat?

Jag vet inte om du menar mig med när du säger blatte, jag är en andra generations kines och känner absolut ingen sympati med det du säger. Tycker det finns andra bekymmer än att man stör sig på folk som gillar kaffe eller lägga upp matbilder på facebook om man nu måste prata om negativa ämnen.
Eller bättre än så, vad tycker du man ska prata om? Hur man stör sig på andra folkgrupper i världen, den där fucking presidenten i USA som man inte riktigt förstår varför det som sker, sker, utan man bara gissar, eller kanske problemen i ditt land så du har ett ämne du kan känna dig delaktig i?

Hat föder hat, det är absolut en cliché men tänker man efter så förstår man anledningen till varför också. Samma gäller andra clichor.
Citera
2014-10-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jätteroligt trollande, verkligen. Troligtvis en SD sympatisör som tror han kan 'tugget', de enda som går på det och gafflar om att han ska lämna Sverige är de trötta SD sympatisörerna här på FB.

Hur fan kan man jämt och ständigt gå på dessa trötta, tråkiga och töntiga trolltrådar? Är ni helt off eller speglar det er världsbild möjligtvis?
Troll eller inte, du är bra naiv om du inte inser att åsikter likt TS existerar i stor utsträckning i samhället och då speciellt bland unga invandrarkillar.

Många hatar svenskar och svenskar anses i allmänhet vara lättlurade/blåögda, fega, tråkiga och mesiga.
Det gäller verkligen inte alla invandrare och perser, vilket TS utger sig för att vara, brukar vara de som är mest svenskvänliga utöver finnar/tyskar och andra västerlänningar. Bland många av de övriga invandrargrupperna så är det mycket vanligt (araber, juggar, kurder, somalier, syrianer) att snacka skit om svenskar. Men man ska inte glömma att de här invandrargrupperna också snackar mycket skit om varandra, araber hatar ofta svarta och judar, kristna juggar hatar muslimer och romer, kurder hatar turkar, perser hatar araber, judar hatar araber m.m.

Har man vuxit upp i en invandrarförort så vet man vad många invandrare har att säga om svenskar, och det är inte positiva saker som nämns när svenskar är diskussionsämnet på tapeten.
Senast redigerad av Hummerhielm 2014-10-27 kl. 16:37.
Citera
2014-10-27, 16:35
Medlem
ThisExiles avatar
Du låter inte så smart TS. Invandrare som umgås med oss svenskar tänker inte alls som du, men det är en fråga om IQ.
Citera
2014-10-27, 17:21
Medlem
FidelKastrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Man behöver inte vara "korkad" bara för att man manifesterar ett existentiellt problem...(eller ett psykologiskt)...enligt resonemanget ovan ang. antingen islam eller levelling, så innebär islamvarianten att hanteringen av det existentiella problemet inom islam bland en del invandrade muslimer till en annan kultur kan leda till omvärldsuppfattningar likt TS beskrivning... att islam har ett "existentiellt problem" ö.h.t. klargörs f.ö.c:a 42:30 min. in i denna video av Noonie Darwish.
Snedvridna världsuppfattningar (eller världsuppfattningar ö.h.t.) känner inga gränser... se bara på Jonestown eller "Heavens gate" för att begripa gränslösheten...

Är du en sån där som leker smart? för du skriver mycke skit som ingen orkar bry sig om ( inte ens jag som som svarar )

Ts är en pajas som inte vet vad han snackar om
Citera
2014-10-27, 17:24
Bannlyst
Asså när ska den här SD-trolltråden dööö......
Citera
2014-10-27, 18:25
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FidelKastrerad
Är du en sån där som leker smart? för du skriver mycke skit som ingen orkar bry sig om ( inte ens jag som som svarar )

Ts är en pajas som inte vet vad han snackar om
Smart eller inte så tar jag de möjligheter som står mig till buds att lära mig nya "saker" via internet, och att resonera och utbyta kommentarer på FB är IMO upplysande inom många aktuella ämnen...vissa skribenter (många?) vet mycket mer än jag ang. en hel del ämnen och jag tar till mig så gott jag kan av de som har något vettigt att komma med, men de flesta (liksom du själv BTW) har en begränsad vokabulär vilket yttrar sig i svordomar och felstavningar...("mycke skit", t.ex.)... Invandringen till Sverige vilken inte ser ut att mattas av inom överskådlig framtid är en del av ett aktuellt globalt problem p.g.a. div. terrorattentat med hänvisning till Koranen/Islam och IS i Syrien bl.a., och f.n. är jag intresserad av alla möjliga infallsvinklar på Islam, Muhammed och allt vad därtill hör... Moskéerna växer upp som svampar ur jorden här i Sverige, invandrarförläggningar likaså där vissa typ. Bert Karlsson drar finansiell nytta av den förda politiken, medan andra drabbas av samhällets pågående förändringar på olika sätt...
Jag lär mig ofta nya ord och koncept genom associationer, och din egen reaktion föranledde mig t.ex. att erinra mig en gäst i ett av Skavlans TVprogram, där hon använde det norska ordet "bygdedyret", motsvarigheten till Sveriges och Danmarks "Jantelag", och jag inser att människor över hela världen fungerar på ung. samma sätt när det kommer till att hantera känslor, t.ex.... en sammanhållande faktor i det skandinaviska samhället är ju t.ex. det som kallas "jantelagen" eller då "bygdedyret", där konformitet inom de breda folklagren vidmakthålls av rädsla för att oroa "bygdedyret" och riskera att bli utfrusen ur gemenskapen...någon form av liknande företeelse, fast värre i.o.m. dödsstraff för apostasi bör IMO vara verksam inom Islam, och den enda utvägen ut ur detta dilemma för muslimen är alltså känslomässigt värre än det är för mig att strunta i vad andra (grannar, vänner, släktingar) anser om mitt beteende, tankegångar och tro...

Huruvida någon här på FB bryr sig i vad jag skriver eller inte bryr inte jag mig i heller, eftersom min intention är att lära mig själv saker om omvärlden och mig själv (t.ex. betyder "Khofesho" shut up på Farsi, "koskesh" ung. pimp eller asshole, och "bisovad" illiterate/analfabet )... jag bor på landet och umgås inte regelbundet med invandrare från MENA, men jag har ju rest, gjort FNtjänst och är fortfarande nyfiken på livet, och att begripa Islam och de nya influenser som nu sprider sig inom Landet/Skandinavien/Europa/Världen tror jag är nödvändigt oavsett var i världen någon befinner sig...Islam visar sig ju vara livsfarligt för vem som helst numer, inte bara konstnärer typ Lars Wilks, otrogna "Kafirer" eller flygplansresenärer "at random"... liksom...
Citera
2014-10-27, 18:48
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Jag känner igen vad du beskriver och förstår att det blivit ett problem för dig och att dina tankar likt andra blattars mest rör sig runt att "knulla mammor" - och tala om för brudarna vilka horor de är.
Vi svennar ser precis vad ni tänker och då tänker vi - Va i helvete har den där blatten att göra i vårt fina land - Kan inte blattejävlarna lära sig att beté sig som folk och leva kvar i sina hemländer bland folket de älskar så? - Kan ni fantastiska nysvenskar "hålla ihop nån annanstans"? - Ja menar varför har ni kommit hit? Ryktet måste väl ha spridit sig vid det här laget bland blattarna i sina hemländer vilket skitland Sverige med sina invånare är? VAD GÖR DU HÄR BROSSAN?....Ungefär så tänker vi

Något som väsentligt skiljer blattarna från svennarna är vad ordet RESPEKT betyder och vad som krävs för att erhålla den...Faktiskt är denna kulturkrock så stark så det är frågan i fall ni någonsin kommer att trivas här i FittSverige med dess ursvenskar..

Jag känner verkligen med dig och dina bröder som skall behöva utstå det du beskriver..På riktigt alltså brorsan! Vi svennar är fan inte värda er! Se er om efter ett annat land. Det finns andra blattar i massor av länder där ni säkert kommer att trivas bättre!
Senast redigerad av _Dante_ 2014-10-27 kl. 19:00.
Citera
2014-10-27, 18:54
Medlem
Thejocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFD2
To those complaining about my long post, it's good it's a post and you can all skip it. Carry on. Nothing to see here. To the ones telling me to go away with my "conservative ideas", if I translated correctly, it's the thing about "free speech", isn't it. Say whatever you want as long as it goes along with the crowd. Hypocrites! Well too bad if you didn't like what I said. Just skip it. I wrote such a long post because I wanted to say what I had to say, nothing more nothing less. I don't have time to reply back and forth in forums. Clean back to you, Return! Relax. You'll live better that way. Cheers and thank you for reading.

Lär dig skillnaden mellan yttrandefrihet och att bidra till diskussionen.
Citera
2014-10-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Troll eller inte, du är bra naiv om du inte inser att åsikter likt TS existerar i stor utsträckning i samhället och då speciellt bland unga invandrarkillar.

Många hatar svenskar och svenskar anses i allmänhet vara lättlurade/blåögda, fega, tråkiga och mesiga.
Det gäller verkligen inte alla invandrare och perser, vilket TS utger sig för att vara, brukar vara de som är mest svenskvänliga utöver finnar/tyskar och andra västerlänningar. Bland många av de övriga invandrargrupperna så är det mycket vanligt (araber, juggar, kurder, somalier, syrianer) att snacka skit om svenskar. Men man ska inte glömma att de här invandrargrupperna också snackar mycket skit om varandra, araber hatar ofta svarta och judar, kristna juggar hatar muslimer och romer, kurder hatar turkar, perser hatar araber, judar hatar araber m.m.

Har man vuxit upp i en invandrarförort så vet man vad många invandrare har att säga om svenskar, och det är inte positiva saker som nämns när svenskar är diskussionsämnet på tapeten.

Naiv, möjligtvis. Däremot är jag rätt säker att det finns en hel del SD troll och liknande som sitter här och startar massa tramstrådar. Utger för sig att vara något man inte är.

Möjligt att jag hade fel denna gång, men faktum kvarstår. Alldeles för mycket trams, men svårt att bekräfta.
Citera
2014-10-28, 01:31
Medlem
SonavGustavs avatar
Jag har alltid haft en tendens att umgås med blattarna på de arbeten jag haft, då jag helt enkelt haft mer gemensamt med dom vad gäller attityd (då menar jag inte en kaxig sådan). Har själv känt att många svenskar har en ganska mesig approach i vissa situationer, så jag antar att jag förstår var den sk fördomen kommer ifrån.

Det första en av blattarna frågade mig efter en stunds konversation var "Du är finne va?"
Jag är 100% svensk fö.

Jag hatar neandertalare som förespråkar våld, och är otrevliga på default.
Jag anses som väldigt trevlig och omtänksam, och har inget bekräftelsebehov. Men någonting i mitt sätt får mig att framstå som "osvensk" i många invandrares ögon.
Så nån sanning finns det kanske i dessa svensk-fördomar.

Hoppas jag inte framstår som svensk-hatande nu, sanningen är raka motsatsen! Älskar landet, människorna och kulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in