2014-10-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Svennar är dom mest ointressanta och tråkiga individerna man kan ha och göra med. Notera att jag inte talar om alla svenskar, utan svennar.

Man håller med om precis allting som diskuteras. Man får myror i byxorna om en blatte kommer i närheten, man byter helt personlighet när en blatte är i närheten. Sträck på er och bjud på er själva lite, sluta bete er som små osäkra töntar. Blattarna kommer aldrig försvinna från Sverige, desto snabbare ni skapar en relation till dessa desto snabbare kommer ni att må bättre.
Nej, vi har allt förstått för länge sedan att dessa parasiter blir kvar, tyvärr.
Citera
2014-10-27, 10:23
Medlem
För många IQ-daggmask blattar härinne för att kunna hålla sig på en någorlunda nivå på diskussionen. Tack för mig,leverpastej.
Citera
2014-10-27, 10:36
Medlem
Citat:
Det är inte så konstigt att man fått den uppfattningen om er SD väljare, ni vågar ju inte stå för vad ni röstar. Dom enda som vågar offentligt eller bland folk tala om att dom röstar på SD är bönder och misslyckade individer.

Om du nu är en skön snubbe som röstar på SD, dela då med dig av det och förklara din ståndpunkt om du verkligen brinner för SD.
Du kanske blir varse vilka vi är 2018 när SD har sina 30 % och de andra partierna slickar SD medhårs. Vi kanske kan vänta tills dess så kommer du få se hur dålig solidaritet svenskarna besitter, din nolla!
Citera
2014-10-27, 10:50
Medlem
Citat:
Invandrarna på 70-talet byggde upp Sverige, innan dess bodde man i stugor och gick och la sig klockan 19.00.
Satan vad insatt du är :-). Av ditt IQ kan man utläsa att du inte var född på 70-talet, och att Rinkeby aldrig har bestått av stugor. Vågar väl fan bygga stugor till klaner som bränner hej vilt. Klockan 19 kanske inte är så dumt att lägga sig om man ska upp och jobba ihop skattepengar till parasiter, eller!? De företagare som du så stolt framhåller att du umgås med är väl ägare av en förfallen kiosk i slummen som säljer svart-cigg och pissar på momsen :-) .
Senast redigerad av magoo63 2014-10-27 kl. 10:55.
Citera
2014-10-27, 10:52
Medlem
Schlaktarnns avatar
Ännu en tråd där en vilsen rasist försöker skapa hat mellan människor. Så trött jag blir.
Citera
2014-10-27, 11:20
Medlem
To those complaining about my long post, it's good it's a post and you can all skip it. Carry on. Nothing to see here. To the ones telling me to go away with my "conservative ideas", if I translated correctly, it's the thing about "free speech", isn't it. Say whatever you want as long as it goes along with the crowd. Hypocrites! Well too bad if you didn't like what I said. Just skip it. I wrote such a long post because I wanted to say what I had to say, nothing more nothing less. I don't have time to reply back and forth in forums. Clean back to you, Return! Relax. You'll live better that way. Cheers and thank you for reading.
Citera
2014-10-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Ännu en tråd där en vilsen rasist försöker skapa hat mellan människor. Så trött jag blir.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Fyfan.
Citera
2014-10-27, 12:19
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Förstår vad du menar med att hålla ihop, men minoriteter brukar hålla ihop, i alla länder.
Svenskar i Saudiarabien lär antagligen också dras till varann och hålla ihop.

Araber i Sverige gör det.
Somalier i Sverige gör det.
Juggar i Sverige gör det.
Svenskar i Afghanistan gör det.
Ryssar i USA gör det.
Latinamerikaner i USA gör det.
Kineser i USA gör det.
Italienare i USA gör det.

Minoriteter brukar hålla ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Problemet är att muslimer generellt sett upplever sig som en minoritet i Sverige (överallt annars också f.ö. i förhållande till andra grupper av mindre rättrogna muslimer), och som sådana upplever de en gemenskap oberoende av västerländska nationalitetsuppfattningar... så länge ingen annan beteckning/beskrivning av denna diffusa samhörighetskänsla mellan "blattar" vs. "svennar" kan myntas här i tråden, så återstår endast islam IMO... dessvärre...
Eftersom ingen annan erbjudit någon lösning på "problemet" med att namnge känslan som förenar "blattar" vs. "svennar" i TS inlägg, och mitt enda förslag var islam, vilket jag medger är lite väl enkelspårigt om än inte helt felaktigt, så har jag försökt hitta svaret själv...lösningen jag kom fram till är att fenomenet som beskrivs, d.v.s. att självupplevda känslor av en slags situationsberoende "tyst gemenskap" mellan människor (av skiftande religionstillhörighet) med invandrarbakgrund från utomeuropeiska kulturer i förhållande till "svennar", skulle kunna förklaras med den psykologiska termen "levelling"...
Citat:
One of the more subtle but nonetheless highly effective responsibility-avoidance and manipulation tactics is “leveling.” --- Leveling is a slick way to try and “level the playing field” or field of interpersonal contest.
Att försöka utjämna skillnaderna mellan människors "normala" funktionssätt genom levelling är ett beteende som kanske är vanligast mellan män och kvinnor som internetsökningar på begreppet antyder, men skulle IMO väl lika gärna kunna förekomma mellan invandrare och sedan flera generationer tillbaks kulturellt anpassade "svennar" (vilka allihop invandrat hit efter istiden)?

Så länge ingen annan erbjuder något bättre alternativ, eller beskriver varför detta resonemang är helt fel så tänker jag att dessa två ord bäst beskriver TS upplevelse...islam eller levelling...
Citera
2014-10-27, 13:38
Medlem
Jätteroligt trollande, verkligen. Troligtvis en SD sympatisör som tror han kan 'tugget', de enda som går på det och gafflar om att han ska lämna Sverige är de trötta SD sympatisörerna här på FB.

Hur fan kan man jämt och ständigt gå på dessa trötta, tråkiga och töntiga trolltrådar? Är ni helt off eller speglar det er världsbild möjligtvis?
Citera
2014-10-27, 13:48
Bannlyst
Den här tråden spårade verkligen ur. Men jag hoppas i alla fall TS är ett troll för såhär korkad kan man bara inte vara.
Citera
2014-10-27, 14:15
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Den här tråden spårade verkligen ur. Men jag hoppas i alla fall TS är ett troll för såhär korkad kan man bara inte vara.
Man behöver inte vara "korkad" bara för att man manifesterar ett existentiellt problem...(eller ett psykologiskt)...enligt resonemanget ovan ang. antingen islam eller levelling, så innebär islamvarianten att hanteringen av det existentiella problemet inom islam bland en del invandrade muslimer till en annan kultur kan leda till omvärldsuppfattningar likt TS beskrivning... att islam har ett "existentiellt problem" ö.h.t. klargörs f.ö.c:a 42:30 min. in i denna video av Noonie Darwish.
Snedvridna världsuppfattningar (eller världsuppfattningar ö.h.t.) känner inga gränser... se bara på Jonestown eller "Heavens gate" för att begripa gränslösheten...
Senast redigerad av studentroland 2014-10-27 kl. 14:20.
Citera
2014-10-27, 15:27
Medlem
Jag är svenne och min tjej nysvensk.Jag känner många nysvenskar och känner inte igen mig alls i din beskrivning.De facto är att de flesta nysvenskar jag känner och har träffat väldigt mycket mer svenska än infödda.De firar jul all in och lika så midsommar.Äh,din tes känns konstruerad och jag tycker det luktar troll här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in