2014-10-25, 17:47
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Haha svensken den vite mannen som blattarna är underlägsna. Lägg ner va. Det här bara handlar om svensken, inget annat. Många andra europeér tycker likadant som förortsgrabbarna. Visst ni har en del positiva egenskaper som trevliga och snälla. Men sen har ni en del dåliga sidor också som nämnt i tråden. Bl.a. tråkiga, stela, opersonliga, osociala, egoistiska. Jobba på dom och sluta hata så kanske ni får ett bättre liv. Ingen är perfekt.

Det är bara att jämföra Sverige med blattarnas hemländer så fattar man att vi är ganska överlägsna. Men med det sagt; Jag hatar inte dessa folk bara för det. Inte egentligen. Jag hatar ingen.
Citera
2014-10-25, 17:56
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Haha svensken den vite mannen som blattarna är underlägsna. Lägg ner va. Det här handlar bara om svensken, inget annat. Många andra europeér tycker likadant som förortsgrabbarna. Visst ni har en del positiva egenskaper som trevliga och snälla. Men sen har ni en del dåliga sidor också som nämnt i tråden. Bl.a. tråkiga, stela, opersonliga, osociala. Jobba på dom och sluta hata så kanske ni får ett bättre liv. Ingen är perfekt.
Tror knappast att din familj kom hit i första klass precis. Klart att ni är underlägsna. Ni har ingen makt.
Citera
2014-10-25, 17:57
Medlem
Eclipse82s avatar
TS behöver denna gruppmentaliteten för att känna sig trygg. Han vet att han alltid kommer vara en andra klassens medborgare, inte p.g.a hans ursprung utan för att han klarar inte att leva i ett modernt samhälle.

Hans grottmänniskoliknande halvt fungerande hjärna behöver konflikter och motsättningar för att fungera, rasta en hund är för normalt för denna person.

Rasist är ju TS såklart, låg intelligens är ofta förknippat med just rasism.

Lycka till på socialkontoret TS.
Citera
2014-10-25, 18:00
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan

Du är antagligen finsk eller polack och ni räknas inte. Jag snackar om "rasifierade" (gillar inte att använda det ordet).

Och till er som kastar trollanklagelser på mig, jag förstår att ni gör det. Många svennar med en rasistisk agenda skriver på FB för att värva röster åt SvP (som numera inte finns tack å lov). Jag har dock ingen anledning att ljuga. Jag kan ta kort på min mörka håriga hand och ladda upp den här om du verkligen inte tror på mig.

Tråden må vara lite extra kryddat med hat, det är dock inte poängen och förlora er inte i den detaljen. Det finns svennefierade blattar likt Obelix2 som inte förstår vad jag pratar om och så finns det bröder.

Haha rasifierad haha du är garanterat Svenne eller perser haha

Ingen blatte använder rasifierad bara svennar. är själv spagge.
Citera
2014-10-25, 18:01
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Jag gratulerar att du lyckats hitta någon som du kan känna igen dig med, personen på burger king, städaren, busschaffören, tiggaren etc. bland ett land av människor som tänker på sin hälsa, sitt välmående och sin framtid.
Citera
2014-10-25, 18:05
Medlem
dannees avatar
Ta bananbåten o åk hem igen då?
Citera
2014-10-25, 18:08
Medlem
Psykosams avatar
Ja det förklarar ju fenomenet invandrarförorter! ni håller ju ihop och på grund av socioekonomiska skillnader lämnar ni sällan gemenskapen även om ni kunde. Så ni sitter hellre i betongen i fallfärdiga byggnader för ni "håller ihop". Så ni försvarar ert förakt för svenskar och bor och uppfostrar era barn där hellre än att bara flytta och integrera er?

En normal teknisk utbildning på t.ex kandidatnivå ger en lön på 30k+, är man två kan ni köpa en mysig villa i stort sätt var ni vill i landet. Men ni väljer visst inte det, för hur många av er studerar på universitet egentligen?
Citera
2014-10-25, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hahaha.. Bästa trolltråden på länge
en bra trelltråd ska inte gå att syna efter första raden :P så håller inte riktigt med. men visst är det kul att gå in och slå hål på den direkt
Citera
Medlem
Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. AHAHAHAHAHAHAHAH

förstår inte hur ni kan vara stolta när allt förfaller där ni håller till, i era hemländer är det krig, när ni kommer till sverige blir det inge bättre kolla bara på rosengård söderort osv. mycket blattar = mycket knas, mycket svenskar lite blattar = inte så mycket knas.

ryggrad har ni väl inte när ni flyr från ditt eget land? visa att ni har lite ryggrad och kämpa för det ni tror på istället för att fly

om ni nu är så solidariska varför åker du inte hem till ditt hemland och hjälper dom bygga upp erat land?

ni säger att svenskar är svaga det kanske stämmer men dom här svaga människorna är tillräckligt starka för att ta hand om er HAHAHAHAHAH ni kan ju inte ens ta hand om er själva AHAHAHAHAHAHA.

tyvärr är det så med blattar att det kan bli för mycket av dom här tre punkterna och då slutar det som i deras hemländer, dvs krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Jag är "blatte", umgås bara med "etniska svenskar" trots att vi har flera utlänningar i klassen. Så kör upp ditt trollargument i röven.
Jag hade en tanke om att byta ut en Sverigefödd mot en utanför Sverige född.
Men den tanken föll om inte annat praktiskt.
För vem skulle betala det bytet?
Vem skulle betala för det bytet?
Den flyende till lr från Sverige?
(nu undrar ngn varför jag skrev såå. Med en blick runtom dig :
hur nationstätt/rikt är det bland dem du ser?)
Vem håller Sverige fortfarande rullande?
Vad bör läggas till i Sverige?
Vad bör tas bort i Sverige?
Senast redigerad av EnStoltFegis 2014-10-25 kl. 18:22.
Citera
2014-10-25, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosam
Ja det förklarar ju fenomenet invandrarförorter! ni håller ju ihop och på grund av socioekonomiska skillnader lämnar ni sällan gemenskapen även om ni kunde. Så ni sitter hellre i betongen i fallfärdiga byggnader för ni "håller ihop". Så ni försvarar ert förakt för svenskar och bor och uppfostrar era barn där hellre än att bara flytta och integrera er?

En normal teknisk utbildning på t.ex kandidatnivå ger en lön på 30k+, är man två kan ni köpa en mysig villa i stort sätt var ni vill i landet. Men ni väljer visst inte det, för hur många av er studerar på universitet egentligen?
många din idiot, det ska inte ens behöva sägas
Citera
2014-10-25, 18:13
Medlem
Du snackar om stolthet, ryggrad och solidaritet!?

Låt mig då min kära medborgare fråga vart du finner detta? Om du nu är invandrare som du verkar vilja göra gällande, vart finns stoltheten, ryggraden och solidariteten i att lämna sitt egna land, som man ska slåss för, sina släktingar som är kvar för att lägga benen på ryggen och fly till ett annat land?

Kom inte och snacka om varken stolthet eller ryggrad. Och resten av din smörja är bara nonsens. Tack för dig, hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in