2015-09-26, 18:20
Medlem
Vethuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon

Vi svenskar ser inte er Mellanöstern-människor som "varma" och "öppna", utan snarare som slemmiga, falska och lömska. Mustafa Can-utseendet ljuger liksom inte. Han är lika slemmig som han ser ut. Det sitter i ryggmärgen hos de flesta av oss svenskar, och hur mycket vi än försöker vara välvilligt inställda till er ökenfolk så kommer vi inte ifrån känslan av att ni vill hugga oss i ryggen.

Vi svenskar är kalla gentemot er blattar för att vi helt enkelt inte tycker om er. För att ni är skräp.

Vi svenskar håller ihop när ni inte tror.

Signaturmaterial faktiskt, men glöm inte ohederliga i beskrivningen.
Oerhört tråkigt att utvecklingen med ökad invandring från dessa länder tycks eskalera.
Citera
2015-09-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)
du är svensk, håll käften.
Citera
2016-01-10, 22:12
Medlem
Jag gick på stan en fredagskväll påtänd efter varit o tagit några kalla på puben, snackade med en kompis o så hörde jag nån härma mig som jag gick förbi, såg ett babbe gäng med blattar och negrer varav ena negern försökte göra sig lustig framför några brudar. Gick rakt mot negern stirra fanskapet i ögonen o fråga vad han ville, han tappa leendet direkt o blev helt tyst, jag höjer rösten o fråga vad fan vare du ville snubben krysta ut ett otydligt "inget" sa till han att han ska bara hålla käften sen vände jag o gick. Gissar på att mesen inte fick nån fitta. Det jag ville ha sagt det stora coola babbegänget gjorde inte ett piss när jag var helt själv konfronterade lustigkurren. Babbar håller inte ihop dom är fega.
Citera
2016-01-11, 00:06
Medlem
Ugglens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Jag gick på stan en fredagskväll påtänd efter varit o tagit några kalla på puben, snackade med en kompis o så hörde jag nån härma mig som jag gick förbi, såg ett babbe gäng med blattar och negrer varav ena negern försökte göra sig lustig framför några brudar. Gick rakt mot negern stirra fanskapet i ögonen o fråga vad han ville, han tappa leendet direkt o blev helt tyst, jag höjer rösten o fråga vad fan vare du ville snubben krysta ut ett otydligt "inget" sa till han att han ska bara hålla käften sen vände jag o gick. Gissar på att mesen inte fick nån fitta. Det jag ville ha sagt det stora coola babbegänget gjorde inte ett piss när jag var helt själv konfronterade lustigkurren. Babbar håller inte ihop dom är fega.
wow du är tuff alltså
Citera
2016-01-28, 15:38
Medlem
silverman.2077s avatar
hahaha blattar är så jävla sköna, de pratar inte om onödiga saker som vilken frukost de åt elr något annat tråkigt skit som en del svenskar gör.
de är också så roliga och pratar med. ganska öppna och sociala.
Citera
2016-01-28, 18:51
Medlem
silverman.2077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Kom igen nu mina vita germanska bröder, inte svårt att fatta att tråden är gjord för att trolla och provocera

De behöver ha rätt så hög IQ för att förstå det.
Citera
2016-01-28, 21:31
Medlem
Avva66s avatar
Att ni håller ihop fick vi ju se i Köln nu senast, och lite varstans i Europa.
Men inte så lite knepig sammanhållning måste jag säga.
Citera
2016-02-01, 13:52
Medlem
nutsies avatar
I skolan så sökte jag mig alltid till de som också var utländska när vi gjorde projekt eller utländska, till exempel när jag hälsade på andra utländska så gjorde jag ett handlsag och en kram och med svenska tog jag bara vanligt i hand med.
Citera
2016-02-02, 14:38
Medlem
Naravodomoks avatar
Varför i hela friden lever denna tråden? TS trollar, han är Sverigedemokrat.
Citera
2016-02-04, 13:18
Medlem
namataras avatar
TS; Detta är sååå förbannat löjligt och tvivlar inte en sekund på att du trollar för att få uppmärksamhet (exakt så som löjliga personer från hela världen som fotograferar sin frulle; inget typexemplar för en svensk. Typexemplar för någon med ett osedvanligt intresse för mat OCH sjuk uppmärksamhet oavsett vad för blod personen har i sina ådror.)

Tex i kollektivtrafiken har jag många gånger tittat på någon och nickat smålett och fått respons OAVSETT om den personen är ung, gammal, iranier, turk, svensk, afrikan, tjej/kille whatever- om någon beter sej idiotiskt.

Och vad menar du? Alla blattar mot svenskar? Ha ha förstår du hur idiotiskt det låter?
Jag är själv svensk, men gissar jag inte alltid beter mej så svenskt vad nu det är? Jag har många invandrarvänner både första och andra generationen (2 generationen som vuxit upp här ser jag dock som svenskar med lite annat blod och det gör oftast/alltid deras turkiska/persiska/finska släktingar som inte utvandrat oxå. Men det sitter jääävligt långt in för många att erkänna det. Många känner sej väldigt splittrade.

Men det jag märkt som helt talar emot TS är hur rasistiska många invandrare är mot andra invandrare! Det är knappast nån hemlighet att iranier verkar ogilla turkar, saudier, afrikaner mm. Afrikaner ogillar araber. Turkar ogillar araber. Araber ogillar afrikaner söder om Sahara osv.. Självklart inte alltid men skrämmande ofta kläcks rasistiska åsikter högt vilket chockade mej till en början.

Svenskar är ett mycket tolerant folk. I min uppfostran ingick inget negativt tal om andra folkgrupper därför är det nästan skrämmande att se hur rasistiska många är. Skulle aldrig umgås med svenska rasister men rasistiska kommentarer från olika invandrargrupper om varandra är så vanligt att jag knappt reagerar längre. Fast utan att hålla med såklart.

Jag tycker allt uppmärksamhetstörstande på internet, i synnerhet facebook är aslöjligt! Har inte ens facebook. (Skriver inte ens fb-det e reserverat för flashback förstås;-)
Ett exempel; min sudanesiska väninna som på riktigt oroar sej för att ha fått för få likes på fejjan när hon lagt upp en ny bild. Hon e lite yngre än jag och väldigt intresserad av utseende och smink, e väl därför och inte att hon tillhör en viss nationalitet, även om jag suckar rejält åt hennes i-landsissues..

TS - är du en halvrasistisk osäker tonåring som bara kan dela blickar med andra killar ur vissa invandrargrupper? Låter verkligen så! Eller jublar du lika hett när din högstadielärare delar in dej med en sydamerikansk pluggis, en finsk wt-tjej, en ensamkommande 17 åring från en afghansk by med NOLL koll än så länge och dåliga språkkunskaper. DET går du igång på mer än att bli indelad med folk du trivs med och delar samma värderingar med svensk eller inte? Eller är det just folk som kommer utanför sverige oavsett hur olika ni e som får dej att jubla innombords och gå igång ända ner i brallan?

Vill bara förstå ditt underliga resonemang.
Har redan förstått att du hellre umgås med en dubbelt så gammal byggpolack oavsett om ni kan kommunicera än någon i typ din ålder som råkar vara helsvenne när du själv verkar växt upp här och e svensk själv därmed i mina ögon. Skumt e bara förnamnet!
Citera
2016-03-10, 19:17
Medlem
vad spelar det för roll om han trollar? det sorgliga är ju att just såna här invandrare existerar. Dom är så efterblivna så det är skrämmande, tror att dom är macho. Men sanningen är ju att deras familjer flydde som rädda hundar när det hetta till lite där hemma i sandlådan och vilken gemenskap? Var det inte kurder och turkar som slog sönder varann i stockholm för ett tag sen? + den där skottlossningen i fittja där blattar från olika länder försöker mörda varann, shit vilken gemenskap.
Citera
2016-03-13, 13:49
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrydzEric1995
vad spelar det för roll om han trollar? det sorgliga är ju att just såna här invandrare existerar. Dom är så efterblivna så det är skrämmande, tror att dom är macho. Men sanningen är ju att deras familjer flydde som rädda hundar när det hetta till lite där hemma i sandlådan och vilken gemenskap? Var det inte kurder och turkar som slog sönder varann i stockholm för ett tag sen? + den där skottlossningen i fittja där blattar från olika länder försöker mörda varann, shit vilken gemenskap.
Ja mycket till sammanhållning är det ju inte (att vara negativt inställd till svenska staten eller svenskar i allmänhet är knappast nåt att bygga en rörelse på..Inte i sverige ivf).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in