2014-10-24, 23:48
Medlem
Trigraphs avatar
Hej. 9 av 10 gånger jag försöker få skrivaren att skriva ut på papper som ligger i "Tray 1", dvs den undre lådan, så stannar den upp efter ett kort tag och displayen säger att pappret har fastnat.

Den visar en kod (vilken varierar) och ber mig att öppna "främre luckan".. I själva verket så är det inget stopp alls utan den har oftast dragit upp pappret ett par cm och sen bara slutat. Ibland har den inte dragit upp pappret alls (det ligger kvar i lådan).

Matar jag in papper från "Multipurpose tray" så drar den in hela utan att klaga.

Jag har gått igenom manualen och kollat upp allt jag kan hitta om koderna och pappersstopp men inget talar om varför den gör såhär. Har provat allt möjligt, gjort rent rullar, kört med ett ark, kört med lådan full..

Någon som vart med om något liknande? Någon lösning?

Problem nummer 2! När jag skriver ut bilder/foton så är färgbalansen ALDRIG som den ska vara. Då har jag testat varenda färginställning som skrivaren har (drivrutinens). Det blir för varma färger, för kalla, för mycket blått, för mycket lila, för mycket rött osv. Har provat alla olika färgprofiler och inställningar jag kunde hitta i Photoshop, men aldrig blir det ens lite rätt.

Någon lösning på detta också?

Skrivaren heter OKI C810 och jag skriver ut med Windows 7.
Citera
2014-10-25, 01:04
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph
Problem nummer 2! När jag skriver ut bilder/foton så är färgbalansen ALDRIG som den ska vara. Då har jag testat varenda färginställning som skrivaren har (drivrutinens). Det blir för varma färger, för kalla, för mycket blått, för mycket lila, för mycket rött osv. Har provat alla olika färgprofiler och inställningar jag kunde hitta i Photoshop, men aldrig blir det ens lite rätt.
Vad skriver du ut på för papper?
Citera
2014-10-25, 01:43
Medlem
Trigraphs avatar
Allt möjligt, A3, A4, olika fotopapper, vanliga tunnare papper.

Bland annat:

http://www.netonnet.se/art/dator/skr...r/168823.4167/

http://www.netonnet.se/art/dator/skr...4/178711.4165/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in