Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 10:41
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvetkanske
Jag, som tjej, vill absolut inte gifta mig i framtiden.
Om man redan har en familj, hus och så vidare, vad gör det för skillnad med en ring på fingret?
Det kostar bara pengar att gifta sig och skilja sig.
Då är det bättre att bara nöja sig med tillvaron.

Nej, man behöver inte gifta sig. Se i så fall till att ha skrivit ett testamente ifall något skulle hända.

Se Stieg Larsson's sambo som ett exempel.
Citera
2015-11-16, 12:03
  #302
Medlem
Buffedbygods avatar
Kan inte ni tjejer förklara vad poängen med giftermål är istället? Så att vi killar förstår? Någon sorts säkerhet? Det går ju att skilja sig så den finns inte i giftermålet.
Citera
2015-11-16, 13:06
  #303
Avstängd
För att giftermål idag handlar om att kvinnan utnyttjar mannen och tänjer på alla gränser för att roffa åt sig allaa förmåner.

Ett seriöst förhållande/giftermål handlar i Sverige år 2015 om att killen är bankomat/känslotampong/betjänt/kock/städerska/toalettrensare. Denna så kallade "jämställdheteten" är i praktiken 90/10 (90% görs av killen, resten av tjejen, helst mindret).

Många killar börjar upptäcka det mer o mer.
Citera
2015-11-18, 14:42
  #304
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Nej, det finns inga garantier för otrohet, men jag vet hur man väljer bra tjejer, så jag känner mig säker.

Detta är ju den heliga gralen för alla män. Så hur vet man?

Du sitter just nu på världens chans att motverka till att framtida män därute inte blir bittra genom att berätta hur.
Citera
2015-11-18, 16:17
  #305
Medlem
För att gifter man sig med en brud är det större risk att man förlorar i princip allt när denne vill skilja sig.
Citera
2016-01-08, 23:59
  #306
Medlem
killawifes avatar
Jag har en kompis som jag känt i 15 år som gifte sig nyss, Vad fick han för det? Jo, Ryggskott.
Han hade inte ryggskott innan han gifte sig utan en rak frisk rygg. Helt klart är det giftermålets fel.
Citera
2016-01-09, 00:01
  #307
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag har en kompis som jag känt i 15 år som gifte sig nyss, Vad fick han för det? Jo, Ryggskott.
Han hade inte ryggskott innan han gifte sig utan en rak frisk rygg. Helt klart är det giftermålets fel.
Hehe hur länge var de gifta innan ryggskottet kom?
Citera
2016-01-10, 07:34
  #308
Medlem
killawifes avatar
Ett halvår max
Citera
2016-01-10, 09:24
  #309
Medlem
En begagnad model skall aldrig återanvändas. Tänk på det till nästa gång.
Citera
2016-01-10, 09:25
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Kvinnor kostar enorma pengar och denna variabel är konstant medan mängden sex minskar.
Klockrent!
Citera
2016-01-10, 09:35
  #311
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Kvinnor kostar enorma pengar och denna variabel är konstant medan mängden sex minskar.

Så är det ju. En arbetslös med ekonomiska begränsningar riskerar skilsmässa, och att hitta någon annan, får han vänta med tills jobb finns. För kvinnor kostar pengar och de har stora utgifter vad gäller shopping och bling bling.

Sen att gifta sig för en man, är alltid dåligt. Både ekonomiskt (då kärringen suger ut alla pengar), mindre sex och kvinnan blir oftare en tråkigare, fetare och äckligare bitch ju mer en man involverar sig.

En man tjänar på att vara ogift och singel. Då ändras spelreglerna till männens favör. Men Sverige är ett specialfall vad gäller detta jag nämner ovan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback