• 1
  • 2
2014-10-25, 19:51
Medlem
Medias avatar
Lite oT

Jag var hemma hos ett par en gång där pojkvännen, som inte kan laga mat utöver fryspizza, tydligen lagade "världens bästa kaffe", det i vanlig kaffekokare. Fint att han fick ha det iaf <3
Citera
2014-10-25, 21:57
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Jag tror att ni kan va inne på nåt här, jag skulle vilja lägga till vinkeln att köttfärssås är en väldigt manlig rätt sett till hurpass noga man behöver följa receptet, dvs inte alls typ, i med köttfärs fett och nåt tomatbaserat, krydda efter tycke och smak, stek i fem minuter eller koka i tre timmar, finns heller ingen direkt ram för smak/konsistens/utseende, perfekt ungkarlsmat.
Jag TROR också att tjejer är mer benägna att följa recept och färdiga koncept. Baserar detta delvis på min news feed på andra fb.
Killar bakar liksom inte cupcakes i samma utsträckning, de har nog inte heller samma "behov" eller grej kring att, när bilderna kommer upp, liksom "titta jag och min bästis har bakat JUST cupcakes efter ett recept soö vi hittade på DEN OCH DEN bloggbrudens blogg ja ni fattar

Jag håller med dig här. Det är enkelt att laga, och enkelt att utveckla så att det blir lite roligare. Sen just det där att man inte behöver följa något direkt recept eller hålla på och krångla med att stoppa i saker vid bestämda tidpunkter. Jag utnyttjar det väldigt mycket själv när jag gör köttfärssås, jag låter ambitionen för dagen styra hur jag gör. Orkar jag så får det koka länge och så har jag i lite mer grejer, orkar jag inte så blir det enkelt och snabbt. Båda varianterna blir klart ätbara. Nu var det länge sen jag bjöd på köttfärssås, men om jag gör det så blir det alltid långvarianten. Mest har jag det till matlåda och då kan det bli både och.
Citera
2014-10-25, 22:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obelix2
Har du så pass många ingredienser för en köttfärssås? Trodde att man bara kunde ha salt, peppar kanske oregano och lite tomatpuré i den.
Det funkar med, men vill ha vad morot, timjan och basilika ger mig.
Lök och vitlök, ser jag som en självklarhet.
Citera
2014-10-25, 23:07
Medlem
Punklivs avatar
För att farsan gör världens bästa köttfärssås, helt enkelt. Aldrig ätit någon godare och kommer nog aldrig göra heller.
Citera
2014-10-25, 23:09
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
För att farsan gör världens bästa köttfärssås, helt enkelt. Aldrig ätit någon godare och kommer nog aldrig göra heller.
Min farsa gör godare köttfärssås än din farsa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in