2014-10-25, 13:53
Medlem
Så denna människa är ett riktigt psykfall. Denna tråd bör inte dö ut. Ska läsa igenom länkarna vid tillfälle och bilda mig en egen uppfattning.
Citera
2014-10-25, 14:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RG666
Det finns en rad kontakter mellan hennes klienters motparter. Där finns pappor, men också drabbade mammor, som varit utsatta för Eva Kornhall. Jag vill inte gå ut med några namn, eller ens beskriva fallen i sig, för det kan drabba dessa personer.

Sundsvallsfallet i sig räcker en bra bit som fallbeskrivning, och det finns fler fall på samma blogg.

I övrigt kan nämnas ett fall där Kornhalls vänner dyker upp utanför en tingsrätt och filmar motparten och ett fall där Kornhall ådöms att betala sin klients kostnader för att hon förfarit oskickligt gentemot domstolen och klienten.
Hon för sin klients talan med andra ord - oavsett vilket kön klienten har .. där ser man ..

http://www.expressen.se/nyheter/magn...garna-ar-slut/
Citera
2014-10-25, 14:42
Medlem
Mooons avatar
Menar du att aldrig detta händer? Att någon snedvriden själ är just en vidrig pedofil, våldtäktsman och incestutövare av värst slag. Då är det ju skönt att man har en advokat som ger järnet för att hjälpa till så barnen slipper i från sin förälder och det oavsett om advokaten heter Eva eller Sven.

Jag tänker på de hemska berättelser från nu vuxna barn, där de tvingats till umgänge med en förälder som begår övergrepp. Så jag tycker allt att det är bra att rättsväsendet verkligen ser till att det går rätt till och att inte högljudda psykopater får sin rätt bara för att de är ihärdiga och vill vinna till varje pris kost vad det kosta vill.

Citat:
Om man är bra på att ta skit i en rättssal och vill vinna sitt mål så är hon helt okej. Hon tvekar inte en sekund att skrika att motparten är en vidrig pedofil, våldtäktsman och incestutövare av värst slag. Kan påpeka, så att ingen missförstår, att jag själv inte haft äran att träffa damen ifråga. Mitt intresse är rent teoretiskt, och beror på att jag pratat med flera personer jag har stort förtroende för, och de är samstämmiga - i hon tar i så hon spricker, och hennes klienter förlorar.

Anklagelserna brukar vara uselt underbyggda, så hennes strategi brukar fallera.
Citera
2014-10-25, 21:11
Medlem
Det finns flera kända och äkta fall, ja. De gärningsmännen döms (men väldigt sällan skyldiga kvinnor) och sitter med fördel på Norrtäljeanstalten eller Skogome. Det finns nedtystade fall som borde uppmärksammas betydligt mer. Som fallet Konow.

I detta fall handlar det om fall där domstolarna insett att Eva Kornhall ljugit, förfarit illa med fakta, och är den som är psykopat.
Citera
2014-10-25, 22:09
Medlem
Citat:
Eva Kornhall kan ha kopplingar till Per Kornhall, och de har kanske en bakgrund i Livets Ord i Uppsala. Eva Kornhall är troligen medlem i ROKS eller Sveriges Kvinnojourers Riksförbund, SKR.

Jag har ingen aning om vem denna människa är och kan inte säga att jag bryr mig speciellt heller, men allvarligt talat: Vad fan är detta?

Hon KAN ha kopplingar, de KANSKE har en bakgrund i, hon är TROLIGEN medlem i...

Detta är vad man kallar skvaller och ryktesspridning och inget annat. Är du medveten om det, TS? Att du sprider skvaller, alltså är en riktig skvallerkärring?

Skärpning, för fan. Detta är ju patetiskt!
Citera
2014-10-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag har ingen aning om vem denna människa är och kan inte säga att jag bryr mig speciellt heller, men allvarligt talat: Vad fan är detta?

Detta är vad man kallar skvaller och ryktesspridning och inget annat. Är du medveten om det, TS? Att du sprider skvaller, alltså är en riktig skvallerkärring?

Låt folk diskutera vad dom känner för!
Citera
2014-10-26, 01:01
Medlem
BaalZeBubs avatar
Denna artikel ger en inblick i vilken slags fall Eva Kornhall arbetar med.

http://www.unt.se/leva/barnen-i-klam...r-1112934.aspx

"I de allra flesta fall av komplicerade vårdnadstvister finns våld och sexuella övergrepp med i bilden, anser Eva Kornhall. Oftast är det pappan som är misstänkt eller som blivit dömd för övergreppen.
–  Jag har sett skrämmande exempel på att en pappa tas i försvar och där det hävdas att han har rätt till sina barn även i de fall där barnen har anledning att vara rädda för sin far. Mamman anklagas för att vara hysterisk och för att hon hjärntvättat sitt barn att ta avstånd från pappan, säger Eva Kornhall."
Citera
2014-10-26, 02:08
Medlem
Agamantums avatar
Citat:

Håll käften Varmare, ingen är nyfiken på dina skitåsikter.
Citera
2014-10-26, 10:26
Medlem
Citat:

Slå sönder mina påståenden med hjälp av fakta, annars blir det svårt att bemöta. De jag har som källor pekar på en mängd omständigheter och kopplingar som gör det sannolikt att det jag tar upp stämmer. Jag hoppas få hjälp av Flashback att verifiera uppgifterna, eller om de är fel, få dem avskrivna. Om Kornhall och hennes kontakter gömmer barn i åratal, i strid mot gällande lag, så är det allvarligt.
Citera
2014-10-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Låt folk diskutera vad dom känner för!

Ja, och jag känner för att påpeka att här är kejsaren minsann spritt, språngande naken och det borde någon ha skrivit som första svar på denna skvallerkärringtråd.

Vad är nästa rykte och skvaller vi ska sitta och förfasa oss över tillsammans? Att du TROLIGEN är en pedofil och KANSKE djurplågare?
Citera
2014-10-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Håll käften Varmare, ingen är nyfiken på dina skitåsikter.

Skriv dagbok om du inte klarar av att på ett diskussionsforum skriver folk vad de tycker utan att bry sig om ifall du gillar det eller inte, din söndercurlade tönt.
Citera
2014-10-26, 10:38
Medlem
Citat:
Slå sönder mina påståenden med hjälp av fakta, annars blir det svårt att bemöta. De jag har som källor pekar på en mängd omständigheter och kopplingar som gör det sannolikt att det jag tar upp stämmer. Jag hoppas få hjälp av Flashback att verifiera uppgifterna, eller om de är fel, få dem avskrivna. Om Kornhall och hennes kontakter gömmer barn i åratal, i strid mot gällande lag, så är det allvarligt.

Vill du bli tagen på allvar ska DU hålla dig till fakta, inte påstå sånt du inte har belägg för. Annars blir det precis vad jag sa: Bara skvaller och ryktesspridning. Ingen vettig människa lyssnar på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in