Citat:
Ursprungligen postat av
411
Jag tror inte din kompis hade tagit upp det öht om han kände att du inte platsade.
Det hade varit ganska konstigt om han "lockar" på ett skämtsamt sätt utan att ha något underlägg för det.
Det låter ju faktiskt som han vill fråga dig med känner samtidigt lite press om du skulle tacka nej.
Mitt tips är att säga till honom nästa gång han tar upp det, att du har funderat på det och fråga om det skulle vara aktuellt eller om det inte finns möjlighet till det för tillfället, då ger du han en chans att säga nej men ändå med en vettig förklaring utan att du ska behöva känna dig stött.
Lycka till!
precis. vi har mest pratat om det när vi skrivit till varandra på facebook, och det är väl det jag har haft i åtanke... att jag faktiskt inte kan se han, så det är svårt att veta hur pass allvarlig han är. han är en ganska duktig företagare, självförtroendet på topp osv... så jag funderade på om han bara vill ge mig en liten ego boost. för lika mycket som jag hade kunnat fråga om jobb rakt ut, så hade han kunnat fråga rakt ut om jag vill jobba för honom om han nu menar allvar.
jag vet alltså inte hur pass seriös han är, men jag antar att enda sättet att få reda på det är att fråga. bra tips att fråga nästa gång han tar upp det. tack.