• 1
  • 2
2014-10-24, 01:45
Medlem
Jag är sugen på att göra egna hashbrownies snart. Problemet är bara att jag bor i en studentkorrido med gemensamt kök och jag tror inte mina grannar är lika liberala som jag när det kommer till droger.

Det jag undrar är om det finns någon metod som kan tillämpas för att vara så diskret som möjligt, utan att grannarna fattar misstankar?

Jag har testat hashbrownies innan med en dosering på cirka 0,75g. Detta var mer än tillräckligt för mig, men jag tyckte om ruset, förutom vissa delar av det när det blev för intensivt. Detta gjordes dock hos en kompis för cirka ett år sedan och han bor i ett annat land just nu.
Jag minns att det luktade ganska starkt när man löste upp hashet i smöret och jag vill inte att någon av mina grannar ska komma in i köket när jag bakar.

Finns det andra alternativ som gör det möjligt att baka hashbrownies utan att bli påkommen? Jag har tidigare även rökt både marijuana och hash men jag tycker att ruset från ätbart cannabis är mycket skönare.
Citera
2014-10-24, 02:47
Medlem
köp en billig kastrull på loppis för 5-20 kr, ett värmeljus eller två och färdig kakmix/muffinsmix.
värm smöret och mixa på ditt rum, blanda i kakmix i kastrullen när smöret är klart och rör om skiten uta faan och häll upp i en formar och in i köket därefter och grädda!
Citera
2014-10-24, 02:52
Medlem
skoltjejs avatar
Köp choklad och lägg i en kopp, smula ner haschet och lägg i micron bara gott, snabbt och bör inte lukta lika mycket.
Citera
2014-10-24, 02:59
Medlem
Indos avatar
Ta ett glas , kastrull , margarin , oboy (o mjölk) o hasch .
Lägg margarinet i kastrullen och ner meddet ned smulade haschet,vänta tills allt lösts upp sig sen häller du det i oboyen mums ))
Citera
2014-10-24, 03:07
Medlem
nnnipzs avatar
Stormkök? Finns på biltema för 200 kr. Då kan du kan du göra smeten i din lägenhet. Sedan vet jag inte om det luktar när man gräddar, då jag inte bakat någon gång. Annars går det bra att göra vanlig choklad, chailatte, oboy och massa annat utan att behöva använda det allmänna köket. Chailatte är ett hett tips. Köp chailatte-sirap på waynes coffee tex, lös hasch/gräs i smör och blanda med sirap och mjölk. Smakar bra
Citera
2014-10-24, 03:18
Medlem
Antivalents avatar
Smält smör och hasch i micron! Blanda med färdig mixer (tigerkaka t ex) och grädda i ugnen.
Citera
2014-10-24, 03:43
Medlem
basseakers avatar
När jag bodde i delat studentboende var det då inga problem att göra olika saker med hasch i köket, brukade t.o.m. Röka inne på rummet utan att den andra killen som jag knappt kände sa något. Något vidare liberal verkade han inte, men han sket la helt enkelt i vad fasen jag sysslade med.

Kommer någon på dig i bakandet så hittar du bara på en lögn, eller så gör du bara haschte vilket går på 15-20 min när ingen annan är hemma
Citera
2014-10-24, 10:44
Medlem
TheGamers avatar
När ni talar om 'smält smör', är det viktigt vilket sorts smör, d.v.s margarin eller vanligt smör, för att det ska fungera/vara bäst?
Citera
2014-10-24, 10:50
Medlem
streisands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
När ni talar om 'smält smör', är det viktigt vilket sorts smör, d.v.s margarin eller vanligt smör, för att det ska fungera/vara bäst?

Vanligt smör eller olja. Man vill ha så hög fetthalt som möjligt på det som man löser upp det i.
Citera
2014-10-24, 12:39
Medlem
Som jag förstått det så ska man väl ha hashet i det smälta smöret i minst 20 minuter? Känns inte så bra att stå i köket med det så länge, lukten lär ju sitta kvar även efter man är färdig Så det lutar nog mer åt att smälta ihop det på rummet. Räcker det då med värmeljus under eller måste jag köpa ett stormkök?

Är det någon som har erfarenhet om det även luktar efter att man har blandat ned det i kakmixen och kör det i ugnen. Kan inte minnas om det luktade när jag gjorde det senast. Annars är väl alternativet som sagt att dricka det, på ett eller annat sätt? Kan tänka mig att ruset kommer lite snabbare då dock.

Vad rekommenderar ni för dos på ett ungefär? Jag har inte brukat cannabis på typ 1,5 år nu. Väger typ 70 kg med om det är av betydelse.
Citera
2014-10-25, 05:13
Medlem
Har aldrig luktat när jag har bakat. Kanske om man trycker näsan mot ett bakverk.
Citera
2014-10-25, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Jag är sugen på att göra egna hashbrownies snart. Problemet är bara att jag bor i en studentkorrido med gemensamt kök och jag tror inte mina grannar är lika liberala som jag när det kommer till droger.

Det jag undrar är om det finns någon metod som kan tillämpas för att vara så diskret som möjligt, utan att grannarna fattar misstankar?

Jag har testat hashbrownies innan med en dosering på cirka 0,75g. Detta var mer än tillräckligt för mig, men jag tyckte om ruset, förutom vissa delar av det när det blev för intensivt. Detta gjordes dock hos en kompis för cirka ett år sedan och han bor i ett annat land just nu.
Jag minns att det luktade ganska starkt när man löste upp hashet i smöret och jag vill inte att någon av mina grannar ska komma in i köket när jag bakar.

Finns det andra alternativ som gör det möjligt att baka hashbrownies utan att bli påkommen? Jag har tidigare även rökt både marijuana och hash men jag tycker att ruset från ätbart cannabis är mycket skönare.
köp doftljus och ha det tänt när du bakar. Hasch luktar inte överdrivet mycket om du har fläkt och smälter på låg värme
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in