2014-10-22, 23:05
Medlem
Spelade in en gammal film från tv:n härom dagen på DVD-Rskiva på min inspelningsbara dvdspelare. När jag skulle slå på den skivan idag så stod det att filen på skivan var skadad och behövde raderas eller så matades skivan ut. Jag råkade då bekräfta raderingen av det inspelade materialet av misstag och skivan visar sig nu vara tom vilket jag vet att den inte var då jag även hade spelat in ett annat program där.

Nu undrar jag om det finns något bra datorprogram(gärna gratis) där man kan rädda det inspelade materialet på skivan som borde finnas kvar. Helst så att det blir fullt återställt antingen på den skivan eller så det går att föra över till en ny skiva. Programmet eller lösningen får kosta max några hundralappar

Alla råd är välkomna och nej filmen finns inte att ladda ner på nätet i stället så det förslaget kan ni hoppa över
Citera
2014-10-22, 23:11
Medlem
sommarlovs avatar
En återskrivbar skiva alltså.

Rent teoretisk finns filer kvar, bara innehållsförtäckningen är raderad.

Denna kanske (eller alternativen som visas), jag har INTE provat.
http://alternativeto.net/software/st...data-recovery/
Citera
2014-10-23, 06:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sök på ISOBuster.

IsoBuster recovers data from CD, DVD, BD, HDD, Flash drive, USB stick, media card, Compact CF, MMC, SD, Diskette, SSD and more via NTFS, UDF, FAT, HFS, ISO, IFO / VOB and file signatures.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in