Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-22, 19:04
  #1
Medlem
Gremium MC

Första Chapter hittills i Sverige, vad tycker ni? Personligen anser jag bara att det är skönt med lite "nytt blod" bland MC-kulturen.

"Den tyska mc-klubben Gremium har nu etablerat sig i Värmland.
Etableringen är den första i Sverige. Enligt polisen kan klubbens närvaro skapa konflikter med Hells Angels och Bandidos."


//Ezlo

EDIT: Klubben har f.ö. chapters i grannlandet.

--> http://www.vf.se/nyheter/torsby/nytt...g-i-varmland-0
__________________
Senast redigerad av Ezlo 2014-10-22 kl. 19:04. Anledning: Glömde länk
Citera
2014-10-22, 19:17
  #2
Medlem
ikaros2008s avatar
Etablerade i Kärrbackstrand. Långt från ära och redlighet. Miltals till närmaste centralort och ännu längre till större kommun.

Vafan ska de göra där mitt i urskogen? Det är väl en bunt feta arbetslösa som inte får leka med de stora pojkarna i Hertsöga. Vad ska kärnverksamheten vara? Smuggla öl och sprit till Norge?
Citera
2014-10-22, 19:19
  #3
Medlem
peppargass avatar
Man ska ju inte döma hunden efter håret....men med tanke på hur klubbhuset ser ut, så är intresset stort av att få se innehållet.
Citera
2014-10-22, 19:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Etablerade i Kärrbackstrand. Långt från ära och redlighet. Miltals till närmaste centralort och ännu längre till större kommun.

Vafan ska de göra där mitt i urskogen? Det är väl en bunt feta arbetslösa som inte får leka med de stora pojkarna i Hertsöga. Vad ska kärnverksamheten vara? Smuggla öl och sprit till Norge?
Såvitt jag vet så brukar ju den typen av klubbar vilja vara lite för sig själva, där uppe kan det ju knappast störa någon + att dessa lär få vara mer ifred än vad de hade fått om de ex. etablerat sig i Karlstad (nu tror jag ju knappast att de som styr Karlstad hade tillåtit detta men ändå..)
Citera
2014-10-22, 21:29
  #5
Medlem
gadden666s avatar
Finns i.o.f.s redan en tråd i ämnet Gremium.


(FB) Gremium MC;; Nogon som vet??
Citera
2014-10-28, 10:03
  #6
Medlem
neggerschwartzs avatar
Tydligen är det norrmän som har klubben, enligt artikeln.

Citat:
Den värmländska etableringen av Gremium kan alltså leda till maktkamper med både Bandidos och Hells Angels, som båda har avdelningar i länet.
- Man skulle kunna tänka sig att andra grupperingar i Värmland retar upp sig på det här. Det är något som man inte kan utesluta, säger Lars Öjelind.
http://www.expressen.se/gt/black-7--...-hells-angels/
Citera
2014-10-28, 22:09
  #7
Medlem
B1K3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Finns i.o.f.s redan en tråd i ämnet Gremium.


(FB) Gremium MC;; Nogon som vet??

Jag föreslog för över två månader sedan att trådarna skulle slås ihop, men mitt inlägg raderades.
Nu finns det tre trådar (även om klubbens namn är felstavat i rubriken).
(FB) Tyska mc-gänget Germanium vill slå sig in i Sydsverige
Citera
2014-10-31, 09:15
  #8
Medlem
Aardwolfs avatar
Och nu är den lokala klubblokalen i norra Värmland sönderslagen.
http://www.vf.se/nyheter/torsby/grem...l-sonderslagen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback