• 1
  • 2
2005-09-12, 00:52
Medlem
Nu ger jag upp, var kan jag hitta denna på DVD?? Någon som har nåt tips??? Finns det nån svensk butik / websida där den finns?? Dyker upp ett ex på tradera.com då och då men dessa går till tokiga priser och är ju inte ens nya... ebay finns ju också men känns lite mer osäkert pga. säljare som mest finns i USA eller borta i Asien... och dessutom missar man ju den svenska textningen (som ju iofs. inte är något man måste ha, men ska man spana en 6 timmars film så kan det kanske gynna ändå)

Kan f.ö. tillägga att detta är en grym film baserad på en grym bok. Så det så!!!
Citera
2005-09-12, 00:53
Medlem
Heinzes avatar
Grym film med uselt slut.
Citera
2005-09-12, 01:07
Medlem
SuperMarios avatar
The Stand med svensk text har utgått, så den är nog väldigt svår att få tag i. Utan svensk text är det inga bekymmer, köp exempelvis den på www.axelmusic.com
Citera
2005-09-13, 17:59
Medlem
John Silvers avatar
laddade ner den från TPB för ett tag sen , men hittade ingen text och den försvann när datorn såldes.
Pröva olika fildelarsajter.
Citera
2005-09-13, 18:07
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Silver
laddade ner den från TPB för ett tag sen , men hittade ingen text och den försvann när datorn såldes.
Pröva olika fildelarsajter.
/har del 1,2,3 av the stand del 4 fick jag inte ned p.g.a den som rippade dvd
hade hårdisk problem hela hans dator gick ned och del 4 blev korrupt

prova googel
http://www.google.com/search?client=...utf-8&oe=utf-8
Citera
2005-10-14, 17:53
Medlem
olika versioner?

Någon som vet vad som skiljer på de två versionera av denna film som verkar finnas? En anges vara 5 timmar 55 minuter, och en vara 6 timmar och 6 minuter... alltså 11 minuter = ett antal scener som saknar.. någon som vet vilka? Jag sitter inne på den längre versionen (dvd) och kan tänka mig en läskig scen eller två som kanske har tonats ner kanske?
Citera
2005-10-14, 20:36
Medlem
vinbras avatar
Avsnitten har sänts flera gånger på Showtime den senaste tiden. Grabba tag i nån med inspelningsbar DVD och som har Showtime - förhoppningsvis sänds den fortfarande.
Citera
2005-10-14, 23:14
Medlem
Stockholmsnatts avatar
The.Stand.1994.4DISK.COMPLETE.MULTiSUBS.PAL.DVDR-JAGAD.torrent
http://swebits.org/details.php?id=9823&hit=1
Citera
2005-10-14, 23:22
Bannlyst
sök här http://www.dvdpricecheck.co.uk/index.php
finns hur många som helst
Citera
2005-10-16, 13:38
Medlem
John Silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remadde
Någon som vet vad som skiljer på de två versionera av denna film som verkar finnas? En anges vara 5 timmar 55 minuter, och en vara 6 timmar och 6 minuter... alltså 11 minuter = ett antal scener som saknar.. någon som vet vilka? Jag sitter inne på den längre versionen (dvd) och kan tänka mig en läskig scen eller två som kanske har tonats ner kanske?

vet inte om jag inbillar mig , men det verkar saknas en jäkla massa bortklippta scener från del 2.
När del 2 börjar så är det en hel hoper nya folk och dessutom har en av dem fått en brusten blindtarm. var kom de ifrån ?
Citera
2011-09-06, 09:53
Medlem
Fangelsets avatar
men är det inte en serie och inte en film, någon ?
Citera
2011-09-06, 14:50
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangelset
men är det inte en serie och inte en film, någon ?
Nah det är en film
men Svt visade denna i 2-3 delar då den är väldigt lång
precis som The Shining som även den visades som serie på Svt (inte den usla filmen med Jack Nicholson)

Har filmen/filmerna för övrigt hemma på vhs (med svensk text)
kanske dags att dra igenom dom igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in