2014-10-22, 09:10
Medlem
Hej flashback
jag skriver angående Ö&B:s reklamfilm som nu går på TV, den som tar upp fallet av en man som lider av PTSD och ska boka nya tider på slutet av filmen. Ni vet vilken jag menar?
Jag mår väldigt dåligt av att se den för att jag har själv PTSD och klarar inte av min vardag på grund av min ångest och depression. Grunden i detta är min PTSD (Post-Traumatic Stress Disorder), ni kan läsa mer om den här om ni vill: http://www.nimh.nih.gov/health/topic...sd/index.shtml

Jag vill vara öppen och ärlig med er och försöka förklara så kort jag kan.
Varför jag fått denna diagnos är hur min barndom har sett ut. Jag växte upp med alkoholiserad pappa och en mamma som var för svag för att lämna honom. Det är en del av mina problem, men det är inte det som jag lider mest av… för ni förstår, jag och min yngre syster blev sexuellt utnyttjade av honom... Detta skedde veckovis sedan jag var 5 år gammal tills jag blev 10 år gamal. Min syster som är ett år mindre var 6 år gammal när han först gav sig på henne och det slutade när hon var 9 år. Vi blev hotade och slagna för att hålla tysta, vi fick veta att om vi säger någonting ”kommer din mamma inte älska dig längre”. När vi var i den åldern kunde vi resonera på ett klart sätt kring detta, som en vuxen, och trodde på det. Så det lät pågås en längre tid. Men det fick ett slut när min mamma fann blod i mina trosor och trodde jag fått mens. Hon ville såklart prata om detta och vad det betydde, men jag orkade inte längre då utan sade som det var, vad som hade hänt. Så gick allting väldigt snabbt eftersom jag inte hade mens och det tydde på att det var faktiskt så att jag hade blivit skadad och blödit. En utredinng startades och allting kom fram, vad som hade hänt, hur var och när. Jag slapp min pappa men jag är nu 22 år gammal.. och slipper inte leva med vad som har skett. Samma sak gäller min syster såklart.. Psykologbesök, medicin och doktor ”Boka ny tid” …
Jag och min syster lider orhört av detta… vi har svårt att sova, ångest dagar och nätter och jag iaf svårt att vara nära killar på grund av de kanske vill ha sex som jag inte vill eller ens klarar av. Hela min vardag, mittliv, har varit och fortfarande är ett helvete… och nu kan jag inte ens se på TV på kvällen utan att allting jag gått genom ska dras upp i mina tankar, jag orkar inte se den mer och vill be er om hjälp. Skulle ni kunna ta kontakt med Ö&B för att få dom att sluta sända den? jag vill få någon slags ro, en stund på kvällen att kunna se på serier jag följer utan att väcka mina minnen till liv..!
Jag ringde själv till dom men dom hänvisade mig bara vidare till runsvensgruppen som tydligen har ansvar eller gjort själva reklamen, jag vet inte vilket? Jag skulle ta kontakt med Per Alven och skickade ett mail, hans adress är per.alven@runsvensgruppen.com skulle ni inte kunna göra detsamma? Ö&B har även twitter och facebook, länkar till dom finns längst ner på deras hemsida http://www.öob.se/

Snälla snälla, bara hjälp mig och min syster. Ensamma är vi svaga, men tillsammans med er kan vi ge en stark påverkan för inte bara oss utan kanske alla som känner som oss…
Citera
2014-10-22, 11:42
Medlem
TheHmms avatar
https://www.youtube.com/watch?v=6gz_KM6Nvu4

Inte för att vara så... men ja, det är jobbigt... men vi kan inte anpassa oss sådär.
Citera
2014-10-22, 18:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
https://www.youtube.com/watch?v=6gz_KM6Nvu4

Inte för att vara så... men ja, det är jobbigt... men vi kan inte anpassa oss sådär.

Var du tvungen att länka till tråkmånsen två gånger? Han är nog den siste som ska låtsas vara frisinnad.

Svar till TS: Om man är skicklig behöver man inte använda funktionsnedsättningar som skämtgeneratorer.
Citera
2014-10-23, 08:00
Medlem
Förstår inte riktigt vad som är en skämtgenerator, om jag inte är sklig kanske det får vara så

jag vill be om ursäkt att jag skrev fel mail adress i översta inlägget! Det var några som sade till mig i psykologidelen på flashback som inte kunde få mail levererade.

Det ska vara:
per.alven@runsvengruppen.com

alltså inte @runsvensgruppen med ett "s" bakom runsven

Så om ni vill hjälpa mig kan ni kanske skicka om erat mail om ni skickat till fel adress?
Citera
2014-10-31, 08:44
Medlem
Kasta ut tv och installera adblock på dator

testa gärna också att gå i psykoterapi och be om medicin.
Citera
2015-10-04, 20:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hela poängen med Ö&B:s reklam är att framställa sig som billigt även de komiker/skådespelare som anlitas tillhör inte direkt eliten inom sitt fack utan är ganska billiga så på så sätt kan man säga att Ö&B även driver med sina anlitade komiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in