Citat:
Ursprungligen postat av
Nyanpasu
Datorspecs?
Gtx 580, intelcore i7, 8gig ram, ssd disk med os på och en andra hårddisk med filmer på/dyl
Citat:
Ursprungligen postat av
SkitArgDuva
Var har du för appar och andra tillägg i varje webläsare. Hur många dvs...
Adblock har jag på samtliga webbläsare, förutom det har jag inget tilägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
BenAsslick
Ledsen, men dagens webläsare är faktiskt väldigt rappa.
Du har inte bara en sönderkluttrad dator? vad är dina datorspecs och hur mycket CPU/RAM använder din dator vid vanligt bruk? När defragmenterade du din OS-hårddisk senast?
Datorspecs står lite längre upp, i skrivande stund använder jag cirka 10% cpu och 37% fysiskt minne(skrivandes på flashback, medans jag tittar på en youtubefilm). En ssd disk kan man väl inte defragmentera(eller ja, men man ska väl inte degrafmentera en ssd-disk?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Det kan vara en dns-server som inte svarar vilket gör att alla dns-anrop blir tröga. Detta påverkar antingen bara en specifik webläsare om det är problem med proxyinställningar (t.ex. pga att man fått malware i datorn) eller i nätverksinställningarna om det gäller samtliga webläsare.
Man kan t.ex. testa med att sätta Googles DNS (8.8.8.8) som primär DNS för att se om problemen minskar eller försvinner.
Sen bör man kolla sitt antivirusprogram om det fungerar korrekt. Särskilt de som scannar webtrafiken kan göra webläsarna tröga om scanningen inte fungerar.
Tack för tipset men det är inte min näthastighet som är problemet utan det är diverse smålagg, som fördröjningar när jag ska skriva in en webadress(tar några sekunder innan bokstäverna kommer fram, och när de väl börjar komma fram kommer de fram någorlunda segt), att det kan vara oerhört segt att göra något så enkelt som att öppna en ny flik eller byta flik.
Eller om jag vill dra över en flik till andra skärmen, kan frysa och hålla på då.
Dock vill jag tillägga att allt detta inte händer hela tiden, utan lite då och då under vanligt dator användande samt att det är google chrome som är värst.