• 1
  • 2
2014-10-21, 18:10
Bannlyst
Hittade en rätt schysst app för några månader sedan som räddat mig i många situationer. Råder er alla att skaffa Waze och underlätta för dem som bor i ert område genom att rapportera poliskontroller, olika typer av faror, trafikköer osv.

Dags att alla flashbackare sluter upp tillsammans, skaffar Waze och rapporterar varenda jävla poliskontroll.

Finns minst 8 trogna wazeare som jag brukar se köra runt mitt område. Undvek poliskontroll idag tack vare appen (drack en öl innan)

Igår såg jag på appen var det t.ex. en stor poliskontroll i Skärholmen. Verkligen alla bilister stoppades och jävligt många blev av med sina körkort. Vore det inte för appen så hade kanske jag hamnat i poliskontroll. (farsan berättade på kvällen senare då han åker den vägen till jobbet)

Är det något ni undrar så kan ni fråga här. Kan inte vara kul att åka fast och få böter för att man körde typ 3 km/h högre.

OBS!!!!! MORALKÄRRINGAR undanbedes ! tack
Senast redigerad av noggerlen 2014-10-21 kl. 18:12.
Citera
2014-10-21, 18:22
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Kan inte du definiera begreppen "Moralkärring" för en som inte är insatt?

ONT: Finns ju massa trams på facebook, typ sidor som "här står polisen".
Citera
2014-10-21, 18:25
Medlem
ejakuleras avatar
Dessa appar kan ju även ha en tvärtom-effekt. Det kan ju hända omedvetet att man blir kör lite fortare och mer oförsiktigt där ingen rapporterat om en poliskontroll tidigare. Vips så blir man av med körkortet där istället för att ingen har "wazeat" om platsen och man trodde det var safe.

Nja jag tycker nog att det är bättre att bara köra nykter och inte alltför fort hela tiden.
Citera
2014-10-21, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ejakulera
Dessa appar kan ju även ha en tvärtom-effekt. Det kan ju hända omedvetet att man blir kör lite fortare och mer oförsiktigt där ingen rapporterat om en poliskontroll tidigare. Vips så blir man av med körkortet där istället för att ingen har "wazeat" om platsen och man trodde det var safe.

Nja jag tycker nog att det är bättre att bara köra nykter och inte alltför fort hela tiden.
Av egen erfarenhet att döma så är det alltid wazeare över hela Stockholm. Innerstaden, Solna, Nacka, Farsta, Älvsjö, Huddinge, Tumba osv. Det finns tillräckligt med wazeare för att rapportera poliskontroller. Självklart blir det bättre om flashbackare kan slutas upp och vara aktiv med appen, lite det som var poängen med trådstarten.
Citera
2014-10-21, 19:24
Medlem
Knotknets avatar
Jag är emot dessa appar. Tänk om rattfyllerister, drogfyllerister och andra kriminella undkommer poliskontroller.
Citera
2014-10-21, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag är emot dessa appar. Tänk om rattfyllerister, drogfyllerister och andra kriminella undkommer poliskontroller.
ja och det hände ju idag med TS.
Citera
2014-10-21, 21:09
Medlem
En rolig sak med waze är ju att den ska ha tillgång till typ all information i telefonen.
En annan rolig sak är att den loggar vart du åker runt o super. Polisen kan använda waze de med och så ser de vart du är ute o kör. Då behöver man inte ens ha en kontroll utan bara följa efter dig, eftersom du gladeligen talar om vars du är hela tiden
Citera
2014-10-21, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
En rolig sak med waze är ju att den ska ha tillgång till typ all information i telefonen.
En annan rolig sak är att den loggar vart du åker runt o super. Polisen kan använda waze de med och så ser de vart du är ute o kör. Då behöver man inte ens ha en kontroll utan bara följa efter dig, eftersom du gladeligen talar om vars du är hela tiden
Nej. Stänger du av platstjänster så händer ingenting.

Sen är det väl långsökt att tro att polisen kommer att använda Waze, än att åklagare använder Waze som bevis då appen inte ens säger 100 % vart du är. Fördröjning, deras hastighetsmätare är också något som Waze suger på. Det enda skiten duger för är att man får information om poliskontroller inom ens kommun/län stup i kvarten.

Glömde även tillägga att det finns en funktion i appen där man kan göra sig osynlig på GPS. Så det du
Senast redigerad av noggerlen 2014-10-21 kl. 22:12.
Citera
2014-10-21, 23:28
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Finns minst 8 trogna wazeare som jag brukar se köra runt mitt område. Undvek poliskontroll idag tack vare appen (drack en öl innan)

Är det inte klyftigare att som i ditt fall lära dig trafikreglerna i första hand innan du ger dig ut på vägarna som en trafikfara bakom ratten?

Ascool att missförstå en högerregel eller väjningsplikt eller ännu värre skada en medtrafikant - men hey, du använder ju assjysta appen Waze för att slippa rota i fickan efter ditt körkort och blåsa i ett plaströr i fem sekunder.
Citera
2014-10-21, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Är det inte klyftigare att som i ditt fall lära dig trafikreglerna i första hand innan du ger dig ut på vägarna som en trafikfara bakom ratten?

Ascool att missförstå en högerregel eller väjningsplikt eller ännu värre skada en medtrafikant - men hey, du använder ju assjysta appen Waze för att slippa rota i fickan efter ditt körkort och blåsa i ett plaströr i fem sekunder.
Jag sparar skattepengar genom att inte behöva blåsa i en plaströr som poliserna slänger och sedan beställer nytt. Alltså sparar jag både pengar och det faktum att det är bra för miljön.
Citera
2014-10-22, 09:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Självklart är det en fördel om så många ratt- och drogfyllerister som möjligt åker fast.
Citera
2014-10-22, 11:33
Medlem
copes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Jag sparar skattepengar genom att inte behöva blåsa i en plaströr som poliserna slänger och sedan beställer nytt. Alltså sparar jag både pengar och det faktum att det är bra för miljön.

Du tycker inte att ett litet billigt plaströr är värt om det kan rädda medtrafikanter från drogade alkolister som kör för fort? Var det något av det du gjorde när du säger att du skulle blivit av med körkort om du åkt på kontroll?

Va fan är det med vissa människor och dessa "rättigheter" dom fått för sig att dom har?

Jag är hellre en moralkärring med vett i skallen än total blåst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in