Citat:

Ursprungligen postat av 
Sulle82

Rabbla upp dina PC specs.
Om du har stock kylaren i kopplat så skall det räcka gott och väl under hela processorns livsperiod.
Kanske skall börja med att ta fram dammsugaren eller köpa lite tryckluft och göra rent.
PSU:er är billigt om du verkligen tror att det är den som strular bara köpa ett nytt och plugga in.
Du kan hitta gedigna psuer under 600 kr eftersom du har ett passivt kylt grafikkort kan ditt system inte dra mer än 300 watt.

Tror vi kan utesluta överhettning, den stod avstängd i flera timmar och jag startade den just, tog bara några minuter innan den la av helt, som om någon dragit ur sladden. 
Har det inte i huvudet, men en 4 kärnig AMD AM2+, med en stock-kylare från en äldre processor, därav för lite kylning. Ett gammalt 8600 GT och nätagget hittade jag i någon låda, det var det jag bytte sist, då det slog gnistor från mitt gamla efter ett annat strömavbrott. Vet inte hur starkt det är.
Men detta har fungerat felfritt i några månader i alla fall. 
Tror elen är instabil där jag bor och äter nätagg. Så frågan, är det troligt att det är det, med tanke på grafikkortets beteende?
Iofs har nytt grafikkort stått på önskelistan ett tag så jag kanske helt enkelt köper både och, för det kan väl inte vara ett moderkortsproblem iaf?