Citat:
Ursprungligen postat av
Kommunistfittan
Det tror jag verkligen inte att man är, framför allt med tanke på hur det gick för Maribor mot Chelsea igår (vilket jag tror att Åge har tagit upp med grabbarna). Man går nog in med en ödmjuk inställning, även om man givetvis hoppas på att ta poäng.
Jag håller med dig, många alibilöpningar hemåt vid målen och ett sådant lag som BATE borde inte lämna sådana enorma ytor i försvaret. Dessutom såg det ut som att målvakten väldigt målmedvetet försökte fälla spelaren vid den första straffen. Oddset för hemmavinst var också onormalt högt (4.33). Nej, det känns verkligen som en läggmatch.
Nej, 4.33 är förmodligen en värdering som både spelbolag och marknaden tycker är rätt med givna förutsättningar inför matchen. Oddset på Shaktar-seger har legat ganska still innan matchstart. Om man räknar ända från öppningsoddsen så har faktiskt Shaktar-seger stigit på de större bolagen. Det är heller inget absurt dropp inpå matchstart.
På SBO stängs matchen till 2.04 pregame. Högsta odds 2.11. Öppningsodds 1.83 den andra oktober.
På Pinnacle stängs matchen till 2.03 pregame. Högsta odds 2.13. Öppningsodds 2.02 den andra oktober.
Det här är inga märkvärdiga rörelser överhuvudtaget. Snarare tvärtom om man ser till de sista dagarna. Och den generella oddsrörelsen är att Shaktar har stigit. Med denna fakta är det bara okunnigt att prata om riggade matcher.
För att följa oddsrörelser:
http://www.oddsportal.com/soccer/europe/champions-league/bate-shakhtar-4fnTLxN5/#1X2;2