Citat:
Ursprungligen postat av
ulvvf
Risken för bakslag för Malmö idag är nog ganska så stor. Känns lite som de har blivit lite för kaxiga.
Det tror jag verkligen inte att man är, framför allt med tanke på hur det gick för Maribor mot Chelsea igår (vilket jag tror att Åge har tagit upp med grabbarna). Man går nog in med en ödmjuk inställning, även om man givetvis hoppas på att ta poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Såg nu målen i matchen BATE Borisov-Shakhtar Donetsk. 0-7, ett förunderligt resultat. Tycker inte det ser ut som om det vitryska laget gör sitt bästa i försvarsspelet, de försvarar liksom "symboliskt", på respektfullt avstånd, statiskt och passivt. Om det skett några oegentligheter hoppas jag straffen för de båda klubbarna blir mycket hårda.
Jag håller med dig, många alibilöpningar hemåt vid målen och ett sådant lag som BATE borde inte lämna sådana enorma ytor i försvaret. Dessutom såg det ut som att målvakten väldigt målmedvetet försökte fälla spelaren vid den första straffen. Oddset för hemmavinst var också onormalt högt (4.33). Nej, det känns verkligen som en läggmatch.