2014-10-22, 01:56
Medlem
MALMÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!

Finns det något annat att diskutera?
2014-10-22, 07:17
Medlem
ulvvfs avatar
Risken för bakslag för Malmö idag är nog ganska så stor. Känns lite som de har blivit lite för kaxiga.
2014-10-22, 09:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Risken för bakslag för Malmö idag är nog ganska så stor. Känns lite som de har blivit lite för kaxiga.

Allt beror på vilken inställning AM går in med...Dock..tyvärr för MFF tror jag dom går in med allt dom har..Gruppen är ju helt jämn...det som hänt efter två matcher är ju snarare att marginalerna för samtliga lag krympt och är på noll nu...så här har man inte råd att tappa poäng.
2014-10-22, 10:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Såg nu målen i matchen BATE Borisov-Shakhtar Donetsk. 0-7, ett förunderligt resultat. Tycker inte det ser ut som om det vitryska laget gör sitt bästa i försvarsspelet, de försvarar liksom "symboliskt", på respektfullt avstånd, statiskt och passivt. Om det skett några oegentligheter hoppas jag straffen för de båda klubbarna blir mycket hårda.

I kväll förstås huvudfokus på Atlético Madrid-Malmö FF. Och lite koll på Olympiakos-Juventus och Liverpool-Real Madrid. Det vore trevligt om MFF kunde göra mål i denna svåra bortamatch. Förlust med ett par bollar tror jag ändå det blir.

Bayer Leverkusen-Zenit St. Petersburg kan nog bli en livlig tillställning. Bästa oddset av dessa åtta matcher kanske är hemmaseger för Monaco mot ett svagt Benfica, 2.35 på Svenska Spel.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-10-22 kl. 11:22.
2014-10-22, 10:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Är ju den svåraste matchen. Det kan nog bli en rätt klar förlust; 0-4?

Det ska bli intressant att se hur Malmöförsvaret hanterar deras inläggsspel och hörnor. Just där har MFF varit riktigt bra defensivt i de övriga CL-matcherna. Det har inte varit många inlägg som gått förbi Halsti, Johansson och Helander.
2014-10-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Såg nu målen i matchen BATE Borisov-Shakhtar Donetsk. 0-7, ett förunderligt resultat. Tycker inte det ser ut som om det bulgariska laget gör sitt bästa i försvarsspelet, de försvarar liksom "symboliskt", på respektfullt avstånd, statiskt och passivt. Om det skett några oegentligheter hoppas jag straffen för de båda klubbarna blir mycket hårda.

Ska Shakhtar straffas om BATE har lagt sig? Hmm...
2014-10-22, 10:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Ska Shakhtar straffas om BATE har lagt sig? Hmm...

Om det skett några oegentligheter tror jag båda lagen varit införstådda med det. Men det måste förstås ledas i bevis innan man kan kräva stränga straff, och det är inte alls säkert att det (om det föreligger elakt spel) kommer att uppdagas.
2014-10-22, 11:15
Medlem
Arons avatar
bate är ett vitryskt lag
2014-10-22, 11:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
bate är ett vitryskt lag

Ja, så är det förstås. Vete fan varför jag envisas med att tänka på dem som bulgarer.
2014-10-22, 13:14
Medlem
Citat:
Det tror jag verkligen inte att man är, framför allt med tanke på hur det gick för Maribor mot Chelsea igår (vilket jag tror att Åge har tagit upp med grabbarna). Man går nog in med en ödmjuk inställning, även om man givetvis hoppas på att ta poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Såg nu målen i matchen BATE Borisov-Shakhtar Donetsk. 0-7, ett förunderligt resultat. Tycker inte det ser ut som om det vitryska laget gör sitt bästa i försvarsspelet, de försvarar liksom "symboliskt", på respektfullt avstånd, statiskt och passivt. Om det skett några oegentligheter hoppas jag straffen för de båda klubbarna blir mycket hårda.
Jag håller med dig, många alibilöpningar hemåt vid målen och ett sådant lag som BATE borde inte lämna sådana enorma ytor i försvaret. Dessutom såg det ut som att målvakten väldigt målmedvetet försökte fälla spelaren vid den första straffen. Oddset för hemmavinst var också onormalt högt (4.33). Nej, det känns verkligen som en läggmatch.
2014-10-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
vackra serie-a har sjunkt till en låg nivå

Ja de behöver investera i lite nya spelare och sluta sälja sina bra spelare. Men verkar väl inte finnas några pengar längre.
2014-10-22, 14:46
Medlem
Juventus köpte domaren det var uppenbart när dom mötte Roma, så Serie A är långt ifrån fritt från korruptionl, UEFA är givetvis medvetna om det men låtsas som det regnar. Blir intressant ikväll Liverpool - Real Madrid och Atletico Madrid - Malmö FF. Förhoppningsvis kommer Real Madrid spela för vinst. Atletico Madrid kommer nog ge allt för att vinna mot Malmö FF.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in