2014-10-21, 00:55
Medlem
Efter att ha druckit ungefär en flaska whiskey om dagen i 3 veckor nu, bestämde jag mig för att sluta tvärt.

Hela kroppen värker, jag är svettig och yr. Är helt otroligt utmattad men lyckas inte få någon sömn.
Jag vet att det säkert finns liknande trådar men jag har inte orket att leta fram svar, därför vore jag väldigt tacksam om ni kan ge mig nya tips här.. Jag är smal och undernärd så det är stora mängder alkohol för mig, även om tre veckors intensivt supande kanske inte låter så värst mycket.

Finns det något jag kan göra som lättar på det här lite? Har mer sprit hemma, vill absolut inte ha en droppe till, men det jag undrar är om det hjälper att trappa ner på det istället för att sluta på en gång?
Kan jag ta t ex två groggar istället för hela flaskan som jag brukar göra och sedan sluta sakta? För att så som det är nu känns det helt förjävligt. Det värsta är ångesten som gör att jag har svårt att kontrollera min andning.

Eventuellt får jag cannabis imorgon, fungerar det mot abstinensen? Konstigt som det kan låta så har jag inga problem med att hålla mig borta från spriten då min viljestyrka är rätt stark. Så att trappa ner på det kommer jag definitivt att klara av, men endast om jag vet att det kommer att lätta på mina symptom.

Mvh.
Citera
2014-10-21, 01:23
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Efter att ha druckit ungefär en flaska whiskey om dagen i 3 veckor nu, bestämde jag mig för att sluta tvärt.

Hela kroppen värker, jag är svettig och yr. Är helt otroligt utmattad men lyckas inte få någon sömn.
Jag vet att det säkert finns liknande trådar men jag har inte orket att leta fram svar, därför vore jag väldigt tacksam om ni kan ge mig nya tips här.. Jag är smal och undernärd så det är stora mängder alkohol för mig, även om tre veckors intensivt supande kanske inte låter så värst mycket.

Finns det något jag kan göra som lättar på det här lite? Har mer sprit hemma, vill absolut inte ha en droppe till, men det jag undrar är om det hjälper att trappa ner på det istället för att sluta på en gång?
Kan jag ta t ex två groggar istället för hela flaskan som jag brukar göra och sedan sluta sakta? För att så som det är nu känns det helt förjävligt. Det värsta är ångesten som gör att jag har svårt att kontrollera min andning.

Eventuellt får jag cannabis imorgon, fungerar det mot abstinensen? Konstigt som det kan låta så har jag inga problem med att hålla mig borta från spriten då min viljestyrka är rätt stark. Så att trappa ner på det kommer jag definitivt att klara av, men endast om jag vet att det kommer att lätta på mina symptom.

Mvh.

Ta ingen cannabis - hjälper inte. Slut inte tvärt heller om du druckit så mycket utan ta två groggar...
Citera
2014-10-21, 01:24
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ta ingen cannabis - hjälper inte. Slut inte tvärt heller om du druckit så mycket utan ta två groggar...

Drick mycket vatten och tvinga i dig mat eller frukt, fil också...Lite extra salt är också bra.
Citera
2014-10-21, 01:26
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Drick mycket vatten och tvinga i dig mat eller frukt, fil också...Lite extra salt är också bra.

Gå sedan på ett AA möte så fort du har ork och skit i allt vad sprit och droger heter framöver så kommer du få ett kanonliv. Vet av erfarenhet.
Citera
2014-10-21, 01:29
Medlem
Citat:

Ok, tack för svaret. Jag insåg också att jag kan ha postat i fel forum, jag ber om ursäkt för det.

Halsade i mig två groggar fort som satan. Sjukt att alla symptom släppte med en gång.
Helt otroligt dumt av mig att dricka så här mycket .

Ska gå och försöka gå och få mig lite sömn nu, känner mig mycket lugnare och kommer nog kunna sova fint nu.

Blir en grogg imorgon, eventuellt två. Siktar på en dock. Hur länge skall jag hålla på med nedtrappningen? Räcker tre dagar för att sedan sluta helt?
Citera
2014-10-21, 01:30
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ok, tack för svaret. Jag insåg också att jag kan ha postat i fel forum, jag ber om ursäkt för det.

Halsade i mig två groggar fort som satan. Sjukt att alla symptom släppte med en gång.
Helt otroligt dumt av mig att dricka så här mycket .

Ska gå och försöka gå och få mig lite sömn nu, känner mig mycket lugnare och kommer nog kunna sova fint nu.

Blir en grogg imorgon, eventuellt två. Siktar på en dock. Hur länge skall jag hålla på med nedtrappningen? Räcker tre dagar för att sedan sluta helt?

Är ingen läkare men pratar av egen erfarenhet. Skulle lätt ta två groggar imorgon också och sedan rida ut stormen...
Citera
2014-10-21, 02:26
Medlem
så jävla starkt att fatta det beslutet iallafall, försök att ha disciplin - efter två veckor kommer det värsta suget vara som bortblåst!

något att sova på kanske kan vara bra under natten? sömnbrist kan få vem som helst att ge upp.

lycka till!!
Citera
2014-10-21, 03:13
Medlem
crillecrilles avatar
Efter lite depressions-supande ett par gånger tidigare så känner jag mig kvalificerad att svara här.

Sluta inte tvärt. I värsta fall kommer du få ett EP-anfall vilket inte är trevligt alls. Drick ett par groggar i två-tre dagar. Dag fyra kommer du vara ett vrak men du kan troligen klara dig utan alkohol trots illamående och huvudvärk samt extrem ångest. Har du ingen som kan umgås med dig under tiden? Det hjälper väldigt mycket.

Hallucinationerna som eventuellt dyker upp kan avhjälpas genom att röra på sig. Ligg inte still hela dagarna utan försök så smått att promenera utan att överanstränga kroppen.
Citera
2014-10-21, 11:35
Medlem
Strongmanx2s avatar
Jag har varvat rätt mycket med alkohol och cannabis. Det är ingen bra kombo, båda aktiverar belöningssystemet i skallen och man vill antingen ha det ena eller det andra.

Jag är nu inne på min 19:e dag utan någon drog (bortsett från snus), jag har fortfarande abstinens till och från. Värst är det på morgonen och kvällarna.

Nu är inte jag i samma sits som du är, då jag försökte ta mitt liv efter massa skit. MEN, jag vill aldrig mer ligga på sjukhuset så hjälplös med all smärta i kroppen.

Jag lyckades aldrig trappa ner, så jag bestämde mig för att sluta helt. Cold Turkey som vissa säger, men jag har fått hjälp av vården. Jag har pratat med kurator samt fått imsomningstabletter så jag slipper berusa mig för att sova.

Sök vård om du inte klarar av det själv, jag klarade det inte.

Lycka till!
Citera
2014-10-21, 15:19
Medlem
Mår förjävligt när jag vaknade nu idag igen. Känner mig yr och helt extremt trött, har ändå sovit 10 timmar nu och fått i mig frukost och vätska.

Jag bor inte i Sverige så jag vet inte hur det ligger till med vården här. Har även inte mitt EHIC kort, då får man betala för allting som privatperson. Märker även att jag darrar mycket men det kan ju även bero på nerverna.

Oavsett, tar en titt in till sjukhuset, ligger bara några hundra meter bort. Jag vill inte dricka mer, mår illa av tanken av att ta en grogg nu när jag vet att det är alkoholen som har orsakat allt det här.

Är det normalt med fysiska smärtor vid abstinensen? Nacksmärtor som strålar ner till bröstet (högra sidan) och även armarna.
Citera
2014-10-21, 15:53
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Mår förjävligt när jag vaknade nu idag igen. Känner mig yr och helt extremt trött, har ändå sovit 10 timmar nu och fått i mig frukost och vätska.

Jag bor inte i Sverige så jag vet inte hur det ligger till med vården här. Har även inte mitt EHIC kort, då får man betala för allting som privatperson. Märker även att jag darrar mycket men det kan ju även bero på nerverna.

Oavsett, tar en titt in till sjukhuset, ligger bara några hundra meter bort. Jag vill inte dricka mer, mår illa av tanken av att ta en grogg nu när jag vet att det är alkoholen som har orsakat allt det här.

Är det normalt med fysiska smärtor vid abstinensen? Nacksmärtor som strålar ner till bröstet (högra sidan) och även armarna.
Det du beskriver, förutom nacksmärtor, är abstinens. Darrningar, svettningar, hjärtklappning brukar vara normalt. Liksom dålig mage. Almän oro också.
Drick inget mer och kör ingen CB.
En alkohol at går över på max en vecka, fast då ska du vara ren.
Stick du till sjukan, men du måste berätta om alkoholen.
/Lycka till!
Citera
2014-10-21, 16:50
Medlem
Sitter på sjukan men alkoholen var inte så farlig. Kan ha fått lungkollaps igen dock så de tog röntgen och blodprov. Så länge lungorna ser bra ut så klarar jag alkohol at'n utan problem.

Får väl se snart hur det går.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in