2014-10-20, 14:17
Bannlyst
Som ni vet s gillar katter att gmma sig bland saker ssom psar, kartonger osv. Denna gng hade den gtt o gmt sig i garderoben bland klderna och jag hade rkat stnga drren sen var jag inte hemma och kom hem efter 3 timmar. Nr jag kom hem s letade jag som fan efter katten men till sist hrde jag att nn sger maju. Och nr jag ppnar garderoben s sitter den dr, nr jag tog ut den ser jag att hans gon r full av trar.

Jag undrar vad dessa trar innebr? Aldrig sett kattens gon varit s. Kan det vara s att de grter eller varit rdda?
Citera
2014-10-20, 14:20
Medlem
Habbenzs avatar
Nej, katter grter inte Stackarn har skert ftt ngonting i gat...
Citera
2014-10-20, 14:23
Medlem
Louises avatar
Kan det vara s att din garderob r vldigt dammig? Om kattens gon rinner r det ett tecken p att deras trkanaler r igentppta, antingen tillflligt av damm eller smuts, eller mer bestende fr att ngot svullnat upp. Katter med korta nsor (perserkatter, brittiskt korthr, etc) brukar ha mer problem av det slaget n andra.
Senast redigerad av Louise 2014-10-20 kl. 15:12.
Citera
2014-10-20, 14:24
Medlem
NitGrits avatar
Katter grter inte som vi mnniskor, ven om de sjlvklart kan vara ledsna precis som vi. De har andra stt att uttrycka det.
Citera
2014-10-20, 14:26
Medlem
Nee det tror jag inte, katten kanske fick ltt uttorkade gon av att vara bland tyg i garderoben, en motreaktion mot torra gon kan vara att de ist. vattnas. gonen kan ven ha trats lite d du ppnade garderoben och det pltsligt blev ljust efter flera timmars mrker. Att katten ven haft olika knslor i kroppen och nr du sen "rddade" den gjorde att den jamade mycket och nr de jamar kisar de ibland med gonen. Om gonen d knips ihop lite vid jamningarna s kan trvtska synas. Prova kisa ihllande/ofta sjlv s kanske du knner att gonvrrna knns lite fuktigare.

Kolla upp kattens gon om det kvarstr och kanske r geggigt i gonvrn, det kan vara ngot en veterinr behver behandla isf. r kattens tredje blinkhinna synlig s r det ocks ett "varningstecken" p att katten inte mr bra, d kan det bero p i princip vilka problem som helst i vriga kroppen och inte ndvndigtvis i bara gonen. Men som jag uppfattat din text s r det nog ingen fara med katten.
Citera
2014-10-20, 14:29
Medlem
Readyfreddies avatar
ven om en katt skulle grta, varfr skulle den det efter ett par timmar i en garderob? Samma sak hnde mig nr min smet in dr och gmde sig, brjade leta frst efter ngra timmar och nr jag ppnade garderobsdrren sg jag bara en vldigt snopen katt.
Inte precis ledsen utan konfunderad ver varfr hon pltsligt blev instngd i en garderob.
Citera
2014-10-20, 14:41
Medlem
lillaliss avatar
Min katt ppnar alla garderobsdrrar i lgenheten och ligger gladeligen dr hela dagen. Har hnt mnga gnger att hon blivit instngd, ibland under en hel arbetsdag. Det gr ingen nd p katten. Det vrsta som kan hnda r att katten blir tvungen att utrtta sina behov bland dina klder.

Nej, katter grter inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in