• 1
  • 2
2014-10-19, 20:36
Medlem
Rammsbergs avatar
En 14-årig kille blev oprovocerat misshandlad av ett gäng i ökända stadsdelen Skäggetorp i Linköping. Han blev bland annat skallad, blödde och flera tänder slogs lösa. Killen räddades av en person som tog in honom i sin lägenhet och ringde polisen.

Mamman la ut efterlysning på Facebook, vilket gav flera intressanta tips. Mamman är ledsen och frustrerad, eftersom polisen inte verkar göra något av tipsen förrän det blir vardag.

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...p-7437265.aspx

Någon som vet vilka brottslingar det rör sig om? Vilken Facebooksida gäller det? Tar inte polisen tag i det hela för att de spelar för mycket innebandy i helgen?
Citera
2014-10-19, 22:30
Medlem
franges avatar
Skäggetorp (även känt som Skabbetorp) är ju ett av Linköpings områden som motsvarar Husby, Rosengård, Botkyrka etc med diverse bilbränder och småkravaller då och då, så man kan ju gissa tre gånger vad för typ av GM det är.
Citera
2014-10-19, 22:38
Medlem
Bansheeofflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skäggetorp (även känt som Skabbetorp) är ju ett av Linköpings områden som motsvarar Husby, Rosengård, Botkyrka etc med diverse bilbränder och småkravaller då och då, så man kan ju gissa tre gånger vad för typ av GM det är.
Mina tre gissningar blir följande en argsint nazist, en inavlad rasist eller en psykist instabil man vilket förvisso en nazist och en rasist är.
Citera
2014-10-20, 00:43
Medlem
Gängrelaterat enligt corren om jag inte minns fel
Citera
2014-10-20, 06:57
Medlem
clevercashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Gängrelaterat enligt corren om jag inte minns fel

Beror på vad man menar med "gängrelaterat" :

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...p-7437265.aspx
Citera
2014-10-20, 09:34
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

För att inte tala om omfattande mängd rån, en stor fritidsgård som brändes ned till grunden nyligen, en dödsskjutning nyligen o.s.v. Jag skulle gissa att det är till och med värre i Skäggetorp än i Husby och på de flesta håll i Botkyrka. Jag är inte ens säker på att Rosengård är lika illa sett till händelser per capita.

Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Mamman la ut efterlysning på Facebook, vilket gav flera intressanta tips. Mamman är ledsen och frustrerad, eftersom polisen inte verkar göra något av tipsen förrän det blir vardag.

Svenska polisen i ett nötskal.

Tidigare i år, när det var fullt upplopp, så lämnade polisen Skäggetorp åt sitt öde, så att kriminella kunde sätta upp egna vägspärrar m.m.
Citera
2014-10-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Tidigare i år, när det var fullt upplopp, så lämnade polisen Skäggetorp åt sitt öde, så att kriminella kunde sätta upp egna vägspärrar m.m.

Dom har juh fått direktiv att inte ingripa, mer observera nu för tiden.
Och hade dom nu ingripit hade juh dom automatiskt blivit fascistiska rasister som va ute efter att bruka övervåld mot minoriteter *Överdramatisering*

Nej, alltför ofta det står om Skäggetorp i corren och sällan är det bra nyheter.

Hoppas på förändring.
Senast redigerad av Ltsvensson 2014-10-20 kl. 11:20.
Citera
2014-10-20, 11:41
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
För att inte tala om omfattande mängd rån, en stor fritidsgård som brändes ned till grunden nyligen, en dödsskjutning nyligen o.s.v. Jag skulle gissa att det är till och med värre i Skäggetorp än i Husby och på de flesta håll i Botkyrka. Jag är inte ens säker på att Rosengård är lika illa sett till händelser per capita.

Svenska polisen i ett nötskal.

Källa på det sistnämnda? Och mer info isf kring just vägspärrar osv?
Citera
2014-10-20, 11:43
Medlem
Creepy24s avatar
Skäggetorp är ett jävla ställe fullt med Pundare och kriminella tyvärr
Citera
2014-10-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Källa på det sistnämnda? Och mer info isf kring just vägspärrar osv?

Varsågod.

http://www.corren.se/nyheter/vi-har-...b-6882264.aspx
Citera
2014-10-20, 12:56
Medlem
Någon som har print screen på facebook-inlägget eller länk till det?
Citera
2014-10-20, 15:27
Medlem
ktlars avatar
Jävla massa oprovocerat våld överallt... Undra om de lägger samma resurser på att få fast våldsbrottlingar som att haffa holkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in