2014-10-19, 18:11
Medlem
Need2Knows avatar
Tjena!

Har precis byggt ihop den nya burken från scratch och installerat Windows 8 från Dreamspark (ingen piratkopiering). Jag använder mig utav Windows Emdedded 8.1 Indusrty Pro Build 9600 och datorn hittar inga nätverk i huvudtaget. Jag är inkopplad med internetkabel från en router och "inputdeoderna" lyser i de rätta färgerna. Det meddelandet som visas lyder: "You are currently not connected to any networks", VAD KAN FELET VARA!?!?!?!?

Har testat brandvägg och en massa andra värdelösa förslag....

Tack på förhand voluntärer
Senast redigerad av Need2Know 2014-10-19 kl. 18:13.
Citera
2014-10-19, 18:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Även drivrutiner är inlästa?
Citera
2014-10-19, 18:26
Medlem
Need2Knows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Även drivrutiner är inlästa?
Det kan ha med det att göra! Och i så fall nätverks adaptern med kanske? Om det skulle vara det, hur får jag in nya drivrutiner till adaptern eller vad det nu än är, när jag inte får internet till datorn? Går det att föra in med ett USB, liksom jag gjorde med självaste operativsystemet..?
Citera
2014-10-19, 18:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Need2Know
Det kan ha med det att göra! Och i så fall nätverks adaptern med kanske? Om det skulle vara det, hur får jag in nya drivrutiner till adaptern eller vad det nu än är, när jag inte får internet till datorn? Går det att föra in med ett USB, liksom jag gjorde med självaste operativsystemet..?

Skriver du detta via din mobil? Eller har du fler datorer i hemmet?

Leta upp nätverkskortet och den hemsida. Laddar hem drivrutinen och lägg detta på ett USB-minne.

Kör sedan installationen via USB-minnet.
Citera
2014-10-19, 18:37
Medlem
Need2Knows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Skriver du detta via din mobil? Eller har du fler datorer i hemmet?

Leta upp nätverkskortet och den hemsida. Laddar hem drivrutinen och lägg detta på ett USB-minne.

Kör sedan installationen via USB-minnet.
Jag har flera datorer hemma. Tack för din guidning! Jag misstänker dock att det inte kommer funka eftersom att jag bör ha någon internetanslutning när jag först startar datan med fräscht Windows osv
Citera
2014-10-19, 18:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag har flera datorer hemma. Tack för din guidning! Jag misstänker dock att det inte kommer funka eftersom att jag bör ha någon internetanslutning när jag först startar datan med fräscht Windows osv

Hur ser det ut under enhetshanteraren/nätverk? Har du någon konflikt där?
Citera
2014-10-19, 19:29
Medlem
Citat:
Tjena!

Har precis byggt ihop den nya burken från scratch och installerat Windows 8 från Dreamspark (ingen piratkopiering). Jag använder mig utav Windows Emdedded 8.1 Indusrty Pro Build 9600 och datorn hittar inga nätverk i huvudtaget. Jag är inkopplad med internetkabel från en router och "inputdeoderna" lyser i de rätta färgerna. Det meddelandet som visas lyder: "You are currently not connected to any networks", VAD KAN FELET VARA!?!?!?!?

Har testat brandvägg och en massa andra värdelösa förslag....

Tack på förhand voluntärer
Sånt brukar hända när man bygger burkar från scratch. Köp en färdigbyggd dator nästa gång så slipper du såna problem, och du sparar många tusenlappar, eftersom du måste nu köpa en ny dator, eftersom du kommer troligtvis inte få den att fungera.
Citera
2014-10-19, 19:56
Medlem
Need2Knows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Sånt brukar hända när man bygger burkar från scratch. Köp en färdigbyggd dator nästa gång så slipper du såna problem, och du sparar många tusenlappar, eftersom du måste nu köpa en ny dator, eftersom du kommer troligtvis inte få den att fungera.
Har du mycket erfarenhet/känner du till problemet så att du kan dra sådana slutsatser?
Citera
2014-10-19, 20:54
Medlem
Citat:
Har du mycket erfarenhet/känner du till problemet så att du kan dra sådana slutsatser?
Många kan bekräfta att det inte är så självklart att internet funkar direkt.

Även om internet funkar så är det bättre att innan förbereda sig med att ladda ned alla drivrutiner, program osv som ska in efteråt och spara dom med sin backup. Då slipper man stressa efteråt.
Senast redigerad av panpo98 2014-10-19 kl. 20:59.
Citera
2014-10-19, 23:06
Medlem
Need2Knows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Många kan bekräfta att det inte är så självklart att internet funkar direkt.

Även om internet funkar så är det bättre att innan förbereda sig med att ladda ned alla drivrutiner, program osv som ska in efteråt och spara dom med sin backup. Då slipper man stressa efteråt.
Ja det är sant, jag var inte fullständigt påläst. Men om jag nu ska lägga in ny drivrutin, skulle ni kunna hjälpa mig hitta en guide? För jag har ingen aning om man måste formatera filerna eller vad det nu kan vara, eller vet ni?
Citera
2014-10-20, 08:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ja det är sant, jag var inte fullständigt påläst. Men om jag nu ska lägga in ny drivrutin, skulle ni kunna hjälpa mig hitta en guide? För jag har ingen aning om man måste formatera filerna eller vad det nu kan vara, eller vet ni?

Du bör finna dom viktigaste drivrutinerna på respektive hemsida som avser hårdvaran.

Har du te.x MSI som märke så surfar du in på hemsidan. Letar upp modellen och drivrutinen. Lägg ner detta på ett USB-minne.

Vad har du för spec på hårdvaran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in