2014-10-19, 18:05
Medlem
Culuss avatar
Den verkar grym, men jag har dock läst att den kan ha internetproblem, vilket jag inte är ute efter då jag tänkt spela WoW.

Är det någon som haft den här datorn ett tag och kan rekommendera den?
Citera
2014-10-19, 18:20
Medlem
hmm, den kör sshd med en 5400rpm disk. läste lite snabba recensioner och de nämner att wifi kortet som sitter i är inte utav den bästa typen. Nvidia GTX755M som sitter i kanske inte den heller är i vassaste läget. Ser inte anledningen till att ha en i7a i en laptop...
Citera
2014-10-19, 18:26
Medlem
Culuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itorrent
hmm, den kör sshd med en 5400rpm disk. läste lite snabba recensioner och de nämner att wifi kortet som sitter i är inte utav den bästa typen. Nvidia GTX755M som sitter i kanske inte den heller är i vassaste läget. Ser inte anledningen till att ha en i7a i en laptop...

Fattar inte varför de gör en annars så grym dator men sätter i ett värdelöst wifikort... Det är den jag skriver nu. Jag köpte den nämligen av en kille men vet inte om jag ska behålla den eller sälja vidare den.

Jag har 5 bar internet för just nu, men det var någon jag läste om som sa att det började krångla först efter två veckor..
Citera
2014-10-19, 18:26
Medlem
poxers avatar
Antar att du kollar på modellen som Elgiganten "rear" ut på deras superhelg. I så fall kan du för en billigare peng få en: http://www.netonnet.se/art/dator/lap...0/210765.3003/ som har ett mycket bättre grafikkort.

EDIT: Såg att du redan hade datorn, då blir det ju lite annan situation. Om du har SLI-versionen av 755m och nätet fungerar är det väl bara köra på.
Senast redigerad av poxer 2014-10-19 kl. 18:31.
Citera
2014-10-19, 18:59
Medlem
Culuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Antar att du kollar på modellen som Elgiganten "rear" ut på deras superhelg. I så fall kan du för en billigare peng få en: http://www.netonnet.se/art/dator/lap...0/210765.3003/ som har ett mycket bättre grafikkort.

EDIT: Såg att du redan hade datorn, då blir det ju lite annan situation. Om du har SLI-versionen av 755m och nätet fungerar är det väl bara köra på.

Tack för länken ändå.

Hmm hur ser man vilken version man har? Verkade inte stå på paketet.

Ja det kanske funkar som det ska, bara tänker om det kraschar om några veckor eller om det av slump fungerar med mitt nätverk men mycket sämre någon annanstans t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in