• 1
  • 2
2014-10-19, 00:31
Medlem
Som rubriken lyder så är jag i grov desperation efter lån.

Lite snabb information om mig:

Tjänar ungefär 8500 kr/månad före skatt samtidigt som jag pluggar.
Är 19 år (Vilket gör det omöjligt för min del att ta ett lån från vissa ställen då deras krav är 20 år)
och är i grov desperation efter ett lån på cirka 40 000kr oavsett ränta.

Jag har försökt på sidor som Lendo men blivit nekad för jag bar en på 1,2% chans att inte kunna betala tillbaka summan.

Jag vågar inte fråga min familj om pengarna (även om dom har tillgång till den summan) och behöver hjälp från er.

Vad borde jag göra?
Citera
2014-10-19, 00:38
Medlem
varför ska du ha lån?
Citera
2014-10-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
varför ska du ha lån?

Planerar att investera någon appidé jag tror stenhårt på vilket jag är 100% säker på att mina föräldrar inte kommer stödja mig på.
Citera
2014-10-19, 00:44
Medlem
apelsinhimlens avatar
Är inte lätt att få fram 40 000 kronor på kort tid, det kan jag förstå.

Är du säker på att du kan betala tillbaka summan? Du skriver att du vill låna oavsett ränta.

Är det ett unikt tillfälle att köpa något som gör att du vill låna?
Citera
2014-10-19, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tretubbarn
Planerar att investera någon appidé jag tror stenhårt på vilket jag är 100% säker på att mina föräldrar inte kommer stödja mig på.

Tror inte att app idéer är så heta längre. Det kostar väl ändå inte 40 000 att skapa en app?
Senast redigerad av BillionDollarBill 2014-10-19 kl. 00:46.
Citera
2014-10-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillionDollarBill
Tror inte att app idéer är så heta längre

Appidé var mer en kamouflage till vad jag ville göra med pengarna. Ett rättare namn hade nog vara att investera på något.

Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Är inte lätt att få fram 40 000 kronor på kort tid, det kan jag förstå.

Är du säker på att du kan betala tillbaka summan? Du skriver att du vill låna oavsett ränta.

Är det ett unikt tillfälle att köpa något som gör att du vill låna?

Jag är 110% säker på att jag kommer kunna betala tillbaks lånet utan några problem.
Citera
2014-10-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillionDollarBill
Tror inte att app idéer är så heta längre. Det kostar väl ändå inte 40 000 att skapa en app?

En app är dyr o göra om man själv inte kan programmera. Det gäller att anlita någon programmera sen lägga lite pengar på marknadsförning om man verkligen är seriös och det kostar pengar.
Citera
2014-10-19, 00:56
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
En app är dyr o göra om man själv inte kan programmera. Det gäller att anlita någon programmera sen lägga lite pengar på marknadsförning om man verkligen är seriös och det kostar pengar.

40 000 kronor till en appidé. Är tveksam, hade varit annorlunda om du hade kunnat köpa en antik möbel som du nuläget visste var värd det dubbla.
Citera
2014-10-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
40 000 kronor till en appidé. Är tveksam, hade varit annorlunda om du hade kunnat köpa en antik möbel som du nuläget visste var värd det dubbla.

Känns som vi går lite offtopic nu. Jag undrade tips för lån när jag startade tråden och inte vad ni hade för åsikter om vad jag borde investera på eller inte.

Vill inte framstå som en douchebag heller. Uppskattar att du tar din tid och svarar men har du några relevanta tips för mig?

Kommer att börja jobba heltid efter Januari och tjäna minst 16 000kr/månad men pengarna behöver jag innan november är avslutad.
Citera
2014-10-19, 01:08
Bannlyst
Jag skickade ett pm förövrigt
Citera
2014-10-19, 03:19
Medlem
Är det ett kilo tjack du ska köpa?Heltids jobb för 16 före skatt?Skulle jag aldrig i helvete lyfta ett finger för ens....40 är väl inga problem,men frågan är hur du ska kunna överhuvudtaget,betala åter med så låg inkomst!Dealar du knark,blir det ju sido innkomst värd namnet....
Citera
2014-10-19, 03:42
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Känns som vi går lite offtopic nu. Jag undrade tips för lån när jag startade tråden och inte vad ni hade för åsikter om vad jag borde investera på eller inte.

Vill inte framstå som en douchebag heller. Uppskattar att du tar din tid och svarar men har du några relevanta tips för mig?

Kommer att börja jobba heltid efter Januari och tjäna minst 16 000kr/månad men pengarna behöver jag innan november är avslutad.
Ok, jag förstår. Utan inkomst blir det svårt att låna pengar på det vanliga sättet. Är investeringen riskfri, enligt dig, så kanske det trots allt är värt att försiktigt lägga fram förslaget om ett lån för föräldrarna såvida det inte är påse knark du ska köpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in