2014-10-17, 22:32
Medlem
FidelKastrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewtbqfh
Var är källan till att det är Hv på fotot?

Ingen källa alls utan det va ren chansning av mig, dock stod om hv i artikeln så jag gissar att det är just hv på bilden
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FidelKastrerad
första jag ser när jag klickar mig in på aftonbladet är denna bild med denna text

Här jagar försvaret

vad ser man? en fjantig lite båt med äldre herrar från hemvärnet som ska leta efter ryssar komiskt som fan

Ja för du vet ju säkert vad den gör
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FidelKastrerad
första jag ser när jag klickar mig in på aftonbladet är denna bild med denna text

Här jagar försvaret

vad ser man? en fjantig lite båt med äldre herrar från hemvärnet som ska leta efter ryssar komiskt som fan

Ännu värre blir det när en komplett idiot som fullständigt saknar insyn och kunskap påstår att bilden föreställer en båt med äldre herrar från hemvärnet.
Citera
2014-10-17, 22:34
Medlem
FidelKastrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua

du verkar ha insyn i detta vad tror du den gör? fiskar gös?

Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Ännu värre blir det när en komplett idiot som fullständigt saknar insyn och kunskap påstår att bilden föreställer en båt med äldre herrar från hemvärnet.

vad förställer den då? jag ser en båt med människor i du kanske ser en båt med grodor i
Citera
2014-10-17, 22:36
Medlem
MrAndress avatar
Ryssarna är här långt mer än vad svenska folket vet. Ska fpl 39 flyga med Spk 39 så är ryssen alltid här och vill titta. Så man blir inte förvånand nu om ryssarna är lite sugna på att titta på våra ubåtar.
Saab har ju tagit över.
Citera
2014-10-17, 22:39
Medlem
Lär vara ryssarna som är här och spionerar på övningen som är/varit igång.

Hoppas detta får upp ögonen för folk så vi börjar rusta försvaret.
Citera
2014-10-17, 22:42
Medlem
Flashshits avatar
Historiskt sett så har Sverige alltid rustat ned lagom till att nästa storkrig kommer.
Skall man lita på statistiken så kommer skiten nu...
Citera
2014-10-17, 22:42
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Svenskar idag är allmänt dumnaiva och begriper noll och ingenting av verkligheten utöver vad de får sondmatat från diverse nyheter. Att utländska krigsmakter, speciellt i öst, skulle begå regelrätt tjänstefel om de INTE genomdrev spaning mot Sverige i olika former verkar undgå de flesta.
Folk tror att militärer världen över sysselsätter sig med att putsa kängor, släcka skogsbränder och ställa upp i parader i första hand och inte alls sysslar med sådant som militärer i alla tider ägnat sig åt som huvuduppgift, att förbereda sig för krig och konflikter av olika sorter.

Är du en bot?
Varför citerar du mig ens mig med detta osammanhängande trams?
Citera
2014-10-17, 22:43
Medlem
puttedrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Swedu-pellet, Huri-fucks, ruotsin-fags, gays. Vad ska dem säga? Jag har täta band med Finland och besökte i somras en militäranläggning i Finland, fyfan vad tröttsamt det var att komma hem till det förstörda Sverige sedan. Ingen sammanhållning alls här som i Finland, synd att finnarna ska agera försvar åt svenskar utan ryggrad. Jag undrar, när träder svenskarnas vikinga-gener fram? När får vi se en liten gnutta stolthet här. Aldrig?

Tyvärr så har väktaren av västra(zapad) sidan av sjön blivit nedbantad så jag är inte alls förvånad över den här ''incidenten''.
Citera
Medlem
Varför ska Sverige ens ha ett försvar för? Vem skulle rimligen vilja annektera det här skitlandet? Vilken vinning finns att göra? Ingen som helst. Det enda som skulle hända är att det skulle bli ett jäkla liv internationellt med enbart förlorare. Näe avveckla försvaret, det duger ändå ingenting till och använd pengarna till något vettigt i stället. Ni som vill bygga ut och beväpna er. Mot vad ska ni slåss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Dom är ju och letar ubåtar eller vad det nu kan tänkas vara som fått deras uppmärksamhet. Bilden är tagen ikväll.
Citera
2014-10-17, 22:44
Medlem
Är det nu vi ska bli rädda?

Lite oväntat att vi börjar få lite fart på "undervattenskränkningar" när Wall Enberg köpt alla ubåtsvarv i Sverige.

Låt Ryssen komma säger jag.
13% i skatt eller 70% och betala för jordens alla jävla inavel och dessutom bli hatad och spottad på!

För min del är Putin en räddande ängel och Messias. Med lite tur blir det ett nytt Stockholms blodbad!
Senast redigerad av UltraMind 2014-10-17 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in