Så det var en amerikansk ubåt som gick på grund i Sveriges viktigaste marinbas 1981? Varför stod då sovjetiska flottan utanför gränsen och begärde tillbaka sin ubåt?
varför pratade Obama med Löfven för bara ett par dagar sedan?
är det nån som följer ab:s livesändning? Hörde precis intervjun med Peter Hultqvist och det är skrämmande hur jävla robotaktiga svar man fick höra om och om igen han svarade "försvaret bedömde att göra denna insatsen" till typ ALLA svar haha vilken stolle.
är det nån som följer ab:s livesändning? Hörde precis intervjun med Peter Hultqvist och det är skrämmande hur jävla robotaktiga svar man fick höra om och om igen han svarade "försvaret bedömde att göra denna insatsen" till typ ALLA svar haha vilken stolle.
Regeringen har ingenting med operativ militär styrning att göra. Försvarsmakten ska informera regeringen löpande vid behov, resten är ÖBs sak. Det är ju korkat att ställa frågan.
jag tycker det är väldigt konstigt allt detta. Man blåser upp nåt utan att säga ett skit egentligen. Också väldigt konstigt att detta nu sker precis efter att Obama ringde Löfven. Jag skulle fan inte förvåna mig om detta var ett sätt att skrämma upp det Svenska folket till att stödja ett Natomedlemskap!
Jag vill ha BEVIS och RIKTIGA SVAR innan man ska tro på denna smörja. VISA oss nåt annars tar man det som ren propaganda och säljknep!
Det här bevisar ju att Sverige måste gå med i NATO, skulle vi ha gjort för länge sen.
Om man anses för gammal och placerad i personalreserven, finns det ändå en chans att man blir inkallad om det blir krig..
Man vill ju ställa upp för sitt land..
Regeringen har ingenting med operativ militär styrning att göra. Försvarsmakten ska informera regeringen löpande vid behov, resten är ÖBs sak. Det är ju korkat att ställa frågan.
Ja men då kan han lika gärna knipa käften om han inte kan/vill säga nåt. Då borde han inte alls ställt upp på intervjun...eller trodde han kanske att de skulle fråga vilken hans favoritfärg var?
Dags att vi svenskar gaskar upp oss! Vi svenskar har det i blodet att värja oss mot Ryssen, ibland straffa ryssen, så som Sveriges siste konung Karl XII galant utförde den 4 juli 1708, slaget vid Holowczyn. Jävlar vad ryssen fick stryk!